E-mail

  • Laatste activiteit 21-11-2014
  • 3353 Nu online
  • 91967 Berichten
  • 38214 Leden

Email naar server geblokkeerd (reason: 550 5.7.1 Unable to relay.)

  • 26-10-2012 19:38
  • 19713

Hoi allemaal,

 

ik krijg van een klant de melding dat er emails niet aankomen.

Sinds kort heeft men een abonnement bij KPN met een SMTP server. Nu is er een regel bij KPN dat je mailrelay.direct-adsl.nl gebruikt als 2de MX record. Deze stuurt vervolgens de mail door naar de betreffende SMTP server.

 

De verzender krijgt de volgende foutmelding (let op, ik heb de @ vervangen in de mailadressen):

 

Reporting-MTA: dns; smtp-vbr2.xs4all.nl
Received-From-MTA: DNS; a83-160-93-63.adsl.xs4all.nl
Arrival-Date: Tue, 10 Jul 2012 13:09:40 +0200 (CEST)

Final-Recipient: RFC822; wenny at meclean.nl
Action: failed
Status: 5.7.1
Remote-MTA: DNS; mailrelay.direct-adsl.nl
Diagnostic-Code: SMTP; 550 5.7.1 Unable to relay.
Last-Attempt-Date: Tue, 10 Jul 2012 13:10:16 +0200 (CEST)

 

The original message was received at Tue, 10 Jul 2012 13:09:40 +0200 (CEST)
from a83-160-93-63.adsl.xs4all.nl [83.160.93.63]
 
   ----- The following addresses had permanent fatal errors -----
wenny at meclean.nl
    (reason: 550 5.7.1 Unable to relay.)
 
   ----- Transcript of session follows -----
... while talking to mailrelay.direct-adsl.nl.:
>>> DATA
<<< 550 5.7.1 Unable to relay.
550 5.1.1 <wenny@meclean.nl>... User unknown
<<< 503 5.5.2 Need Rcpt command.

 

 

Afzender is info@reinigingspartner.nl

 

Hoe kan het zijn dat de mails geblokkeerd worden?

Ik zie niet dat de afzender op een zwarte lijst staat.

De mail komt niet aan bij de server van de klant, er staat niets in de logs.

De user bestaat, verder kan er gewoon naartoe gemaild worden.

 

Wat kan de conclusie zijn?

Ik kan alleen bedenken dat de mailrelay server de mails tegenhoudt.

 

Hoop dat jullie hier wat over kunnen vertellen.

 

Mvg,

Patrick

 

 

Bericht 1 van 10 (19.713 Weergaven)
Avatar
Vaste forum gast
Berichten: 3
Geregistreerd: ‎10-07-2012
  • Eerste post
  • Het begin is er

Re: Email naar server geblokkeerd (reason: 550 5.7.1 Unable to relay.)

Niemand?

Bericht 2 van 10 (19.697 Weergaven)
Avatar
Vaste forum gast
Berichten: 3
Geregistreerd: ‎10-07-2012
  • Eerste post
  • Het begin is er

Re: Email naar server geblokkeerd (reason: 550 5.7.1 Unable to relay.)

Beste progression-it,

 

Ik heb de vraag intern voor u uitgezet. Wanneer er meer informatie of een oplossing is, zal ik dat hier posten. Kunt u nog wel in een privébericht de contactgegevens van de klant sturen? Graag ontvang ik de postcode, huisnummer en een bereikbaarheidsnummer.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen

Bericht 3 van 10 (19.694 Weergaven)
Avatar
door KPN Webcare Specialist
KPN Webcare Specialist
Berichten: 699
Geregistreerd: ‎11-05-2012
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Zilveren griffel

Re: Email naar server geblokkeerd (reason: 550 5.7

dat klopt inderdaad, ik heb zelf ook een mail server draaien. maar ik gebruikte ipv mailrely.direct-adsl.nl had ik mailrelay.planet.nl  dat heeft dus nu 7 maanden goed gewerkt, maar nu werkt dat ook niet meer. van alles geprobeerd. het word inderdaad geblokkeerd nu.

 

maar waarom nu? geen idee.

iemand nog een ander alternatief om toch mail te ontvangen op een KPN lijn?

Bericht 4 van 10 (19.571 Weergaven)
Avatar
door
Ervaren Forum Lid
Berichten: 5
Geregistreerd: ‎31-07-2012
  • Eerste post
  • Het begin is er

Re: Email naar server geblokkeerd (reason: 550 5.7

@Jeroen,

 

het is nu al inmiddels 31-7 en er is nog geen antwoord op het forum te vinden waarom er geen mail meer ontvangen kan worden via:

mailrelay.direct-adsl.nl of

mailrelay.planet.nl

 

mensen kunnen geen mail meer ontvangen, ik neem aan dat dit toch wel spoed heeft!

 

 

Bericht 5 van 10 (19.567 Weergaven)
Avatar
door
Ervaren Forum Lid
Berichten: 5
Geregistreerd: ‎31-07-2012
  • Eerste post
  • Het begin is er

Re: Email naar server geblokkeerd (reason: 550 5.7

[ Bewerkt ]

Ik zit met hetzelfde probleem:

 

http://forum.kpn.com/t5/KPN-Internet/KPN-mailrelay-problemen/td-p/44452

 

En er is nog een recent topic:

 

http://forum.kpn.com/t5/KPN-Email/host-mailrelay-planet-nl-195-121-6-34-550-5-7-1-Unable-to-relay/td...

 

Een van de diensten die we vanuit mijn werk aanbieden (niet via KPN) is versturen van email nieuwsbrieven, daarover hebben we ook al support calls binnengekregen dat de laatste tijd veel meer emails dan gebruikelijk niet bezorgd konden worden. Bij controle blijkt KPN daar een aandeel van 95% in te hebben! Hoofdzakelijk met de melding 5.7.1. Voor de beeldvorming, het gaat dan over +/- 100.000 unieke emailadressen per maand, waar KPN ongeveer een vijfde van heeft, dat zijn duizenden emails die niet aankomen door een fout in de emailservers van KPN!

 

Prive wil ik niet lang meer wachten voordat ik een andere oplossing (provider?) wil hebben. Maar zakelijk kan KPN dit toch niet lang volhouden?

Bericht 6 van 10 (19.536 Weergaven)
Avatar
door
Adviseur
Berichten: 9
Geregistreerd: ‎31-07-2012
  • Eerste post
  • Het begin is er

Re: Email naar server geblokkeerd (reason: 550 5.7

Gisteren heb ik gesproken met KPN die geven aan dat ze nog geen melding of klachten hebben gehad. dus gister heb ik ze het doorgegeven. hoelang het gaat duren konden ze niet aangeven. wat hij wel zei is, dat er bij yourhosing.nl voor 3.95 euro per maand een redirect van je mail kan regelen.

yourhosting gebeld. die geven aan dat je domein naam wel bij hun op de servers moet staan. nou dat staat die van mij niet. dus dat houd in dat ik eerst mijn domein naam moet gaan verhuizen. daar zit ik niet op te wachten.

 

ik heb nu mijn mail via http://www.rollernet.us/  geregeld (redirect) met een free account, maar daar zit een limiet op voor het ontvangen van mail. maar dat is in dit geval beter dan NIET ontvangen van mail.

voor mensen die toch nog mail willen ontvangen maak een gratis account aan.

 

wijzig je mx records

mijndomein.nl  A  je IP adres

mijndomein.nl  MX  10 mail.rollernet.us

mijndomein.ml MX  10 mail2.rollernet.us

 

bij rollernet.us geef je je ip adres op mail laat je versturen naar  bijvoorbeeld: poort 1025

Op je router stel je in mail van buiten dat binnen komt op 1025 moet naar port (intern) 25 dus naar je mail server. zo heb ik het voorlopig opgelost. 

 

 

Bericht 7 van 10 (19.521 Weergaven)
Avatar
door
Ervaren Forum Lid
Berichten: 5
Geregistreerd: ‎31-07-2012
  • Eerste post
  • Het begin is er

Re: Email naar server geblokkeerd (reason: 550 5.7

en nog steeds geen update! :robotmad:

Bericht 8 van 10 (18.205 Weergaven)
Avatar
door
Ervaren Forum Lid
Berichten: 5
Geregistreerd: ‎31-07-2012
  • Eerste post
  • Het begin is er

Re: Email naar server geblokkeerd (reason: 550 5.7

Ik ben inmiddels al geruime tijd naar tevredenheid met een ziggo 120/10 mb abbonement bezig waarbij geen inkomende poort 25 blokkade heerst. Van KPN niks meer vernomen, maar heb dit probleem wel aangegeven als reden van overstap. 

Bericht 9 van 10 (18.203 Weergaven)
Avatar
door
Adviseur
Berichten: 9
Geregistreerd: ‎31-07-2012
  • Eerste post
  • Het begin is er

Re: Email naar server geblokkeerd (reason: 550 5.7

[ Bewerkt ]

hoe los je dit dan op? naar mijn weten heeft ziggo geen vast ip adres.

dan kan je zelf geen mail server hosten.

Bericht 10 van 10 (17.621 Weergaven)
Avatar
door
Ervaren Forum Lid
Berichten: 5
Geregistreerd: ‎31-07-2012
  • Eerste post
  • Het begin is er
Beantwoorden

Welkom

Bij de KPN Community

Log in om je profiel te bekijken en te beheren, vragen te stellen en te beantwoorden, ideeën te delen en veel meer!

Inloggen met Facebook
Heb je nog geen account?
  • Praat mee over de blogs.
  • Help mee op het forum.
  • Denk mee in 'OnsKPN'.
Registreer nu
Auteurs met de meeste kudos
Gebruiker Aantal kudos
17
16
12
12
7