title: E-mail
page name: ForumTopicPage
core id: KPN_Email
core nodeType: board

Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelt u 
X

Hallo! Welkom op het KPN forum. Maak een account aan of log nu in om mee te doen op het forum. Zo blijf je onder andere op de hoogte van de laatste ontwikkelingen door je te abonneren op onderwerpen, kun je zelf vragen stellen of een andere klant helpen.

Beantwoorden
Geaccepteerde oplossing

IMAP-mail lezen op diverse Windows PC's

Avatar
Expert
Berichten: 124
Geregistreerd: ‎01-12-2013
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Schrijver
Bericht 1 van 3 (5.772 Weergaven)

Binnen ons gezin hebben we diverse laptops en een vaste PC. De vaste PC gaat naar boven verhuizen. Nu willen we op beide laptops (Windows 8.1) kpn mail kunnen lezen. Ik heb de POP-email al gewijzigd naar IMAP. Geen prblemen zover en kan mijn mail uitezen via de WIndows 8 app. 

Als ik echter op 1 laptop de mail uitgelezen heb is deze op d eander laptop (met dezelfde instellingen) niet meer op te halen.

 

Is er een instelling mogelijk die er voor zorgt dat op beide laptops de (gelezen en ongelezen) mail zichtbaar is en blijft?

 

Tips welkom!

 

groet, Edwin

Re: IMAP-mail lezen op diverse Windows PC's

Avatar
door
Allround expert
Berichten: 288
Geregistreerd: ‎23-01-2013
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Zilveren griffel
Bericht 2 van 3 (5.718 Weergaven)

Even ter illustratie

 

Ik heb thuis een imac en een macbook en op beide apparaten mijn mail ingesteld via imap, dat betekent dus dat ik rechtstreeks op de e-mail server werk. Als ik dus een e-mail verwijder, dan verwijder ik hem van de server en is er in principe geen backup meer. 

 

Door het gebruik van impa zie ik op beide apparaten exact dezelfde e-mail inbox, echter als ik op 1 apparaat een e-mail heb gelezen of gedelete, dan zie ik op het andere apparaat het mailtje ook als gelezen of inderdaad ook gedelete. 

 

Zo zou het bij jou ook moeten werken als je alle apparaten op imap hebt ingesteld. 

Goede groet,
Addy

Re: IMAP-mail lezen op diverse Windows PC's

Avatar
Expert
Berichten: 124
Geregistreerd: ‎01-12-2013
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Schrijver
Bericht 3 van 3 (5.669 Weergaven)

Nog maar eens alles gecontroleerd. Stond allemaal goed. Alle mailprogramma's afgesloten en opnieuw opgestart..en...voila...het werkt!

 

 

Het antwoord is gegeven door Edwin_Merks op 16-01-2014 20:59

Nog maar eens alles gecontroleerd. Stond allemaal goed. Alle mailprogramma's afgesloten en opnieuw opgestart..en...voila...het werkt!

 

 

Ga naar het antwoord
X

Zelf ook meedoen?

Registreer

Heb je al een account?

Inloggen