Welkom op het KPN forum

Help
Beantwoorden
Frequente forum gast
bronsengine
Geaccepteerde oplossing

drama: domeinnaam weg

sinds 2004 bedrijfsmatig een site met domeinnaam bij kpn planet gehad voor 15 euro in de maand.

Keurig betaald en in januari bericht gehad dat kpn planet stopt met de hosting en dit zal verplaatsen naar xs4all.  Begin februari is de migratie naar xs4all mislukt en de site op dood!

Telefoontje van kpn: "de migratie is mislukt, wij kunnen niets voor u doen".

Als je weet dat wij zeer veel buitenlandse klanten hebben dan kunt u begrijpen dat het erg vervelend is. Het is wel je brood!

Nu blijkt dat de hele domeinnaam verdwenen is (.com naam) en die naam staat nu in redemtionperiod bij een bedrijf in Duitsland.

Erg vervelende zaak want wij zijn de eigenaar van deze naam (stond ook in de whois) en wij kunnen normaal alleen opzeggen.  Het re-activeren moet alleen altijd via de oude provider maar kpn trekt zijn handen er van af en heeft geen gegevens meer over de gang van zaken en zegt tevens dat ze geen domeinnamen meer doen.  Dit terwijl eigen site en mail en xs4all nog steeds dit doen. Ik snap het niet helemaal meer.

Inmiddels hebben we webruimte elders betrokken en een andere domeinnaam genomen maar natuurlijk willen we de oude naam terug. 

Uren lang kan je bellen en iedere keer weer je verhaal doen.

Ik kan alleen maar zeggen:

KPN neem je verantwoording en erken de fouten die gemaakt zijn.

Zorg er voor dat de domeinnaam terug komt bij de rechtmatige eigenaar!

Expert
Fiberman

Re: drama: domeinnaam weg

bronsengine, 

ik heb je verhaal gelezen, maar volgens mij moet je bij xs4all zijn. Zij hebben dit overgenomen van KPN en zijn dan ook verantwoorderlijk voor de afwikkeling van de overgenomen klanten. Daar aankloppen dus. Succes!

Groeten, 
Fiberman 

Frequente forum gast
bronsengine

XS4ALL is een zelfde drama, de site van onze stichting is daar ondergebracht.

Vandaag telefoon dat over 5 dagen de domeinnaam verloopt????

Einde bericht en inmiddels weer diverse keren geprobeerd om de helpdesk te bereiken wat soms lukt en soms na diverse keren doorverbonden te zijn geweest gewoon afgebroken wordt.

Wij betalen ruim 15 euro per maand voor hosting en domeinnaam en dan mag je toch wel iets meer service verwachten.

Inmiddels heb ik de verhuisprocedure van het domein naar een andere provider toe gestart want eerlijk gezegd zijn we het na 3 problemen (fouten) in 3 maanden tijd wel aardig zat.

Nu maar hopen dat ze tijd en zin hebben om de verhuiscode toe te sturen binnen 5 dagen zoals het SIDN voor schrijft.

Ook de oude domeinnaam van ons bedrijf die weg is krijgen we niet hersteld.

Eigenlijk is het allemaal te gek voor woorden!

Frequente forum gast
bronsengine

Inmiddels na anderhalve maand is alles weer geregeld.

Ook de domeinnaam is weer terug bij ons.

Na de redemtion period en pending delete status konden we hem direct nadat hij vrij kwam weer registreren en vastmaken aan de nieuwe domeinnaam en site.

Onze oude klanten kunnen ons nu gewoon weer op het oude adres bereiken.

Hele opluchting nu dit weer achter de rug is.

Van XS4ALL, PLANET en KPN zeer weinig medewerking gehad, het lijkt wel of het allemaal teveel moeite is om klanten die 15 tot 30 euro per maand betalen op een fatsoenlijke manier te helpen.

Al met al een hoop ergenis, tijd en extra kosten moeten maken.

Tip:

Controleer regelmatig de whois status en expire data van uw domeinnamen.

Dit om verassingen zoals deze te voorkomen.