14-07-2012 20:44 - bewerkt 14-07-2012 23:49
Beste,
Sinds kort Klant bij KPN nog geen 2 week om precies te zijn. Begin er eigenlijk inmiddels erg zat van te worden.
1. Na 2 week lang aan het lijntje te houden zijn geweest over een pakket die verzonden zou zijn maar kwijt zou zijn bij TNT ( glasvezel modem en 2 tv ontvangers ) bleek deze achteraf helemaal niet verzonden te zijn. Uiteindelijk monteur hier kon niks aansluiten omdat er geen pakket geleverd was. We zouden nog wel 3 a 4 week zonder internet en tv zitten als ik niet boos was geworden op de monteur.
2. Hij bellen met collega die had nog een modem en 1 tv ontvanger gelukkig. Dus wel internet en tv op het moment. maar 1 tv ontvanger.
3. Nu kom ik er achter dan een externe mail server niet eens te gebruiken is. Zowel poort 25 als 587 schijnen geblokt te zijn. M.A.W ik kan mijn eigen privé mail server niet gebruiken die ik in het datacenter heb staan. Ik wil niet @kpnmail.nl gebruiken omdat ik mijn eigen domeinen heb hier voor.
Beste KPN, hoe gaan we dit oplossen. Ik ben mobiel dus wil geen workaround hebben zodat het op een andere locatie niet meer werkt. Graag Z.S.M een oplossing. Of is er iemand anders die mij kan uitleggen hoe ik een prive mail wel werkent kan krijgen op het KPN netwerk?
Groet,
Wesley
op 17-07-2012 14:53
Beste Wesley,
Probleem 1 en 2 kan ik niets aan doen. Dit zal je in samenspraak met de klantenservice moeten aanpakken. Mocht je daarbij hulp nodig hebben, bel of Whatsapp me rustig even... Je hebt me nummer ;-).
Poort 25 word door meerdere partijen vanwege SPAM preventie geblokkeerd. Enige oplossing hiervoor is een zakelijke aansluiting nemen. Deze hebben veelal wel de mogelijkheid om poort 25 gewoon te gebruiken.
Poort 587 word voor zover ik weet niet door KPN geblokkeerd. Staat die mailserver in ons datacentrum wel goed geconfigureerd om SMTP verkeer via poort 587 af te handelen? Indien Exim juist staat geconfigureerd, heb je in de firewall poort 587 voor TCP verkeer wel open staan? Anders net als ik poort 2525 hiervoor gebruiken, die word in principe door geen enkele internet aanbieder geblokkeerd. Je kan deze poort binnen Exim toevoegen bij: daemon_smtp_ports.
op 19-07-2012 14:57
Beste itsonlyme,
Allereerst vervelend te horen dat alles niet naar wens is verlopen, excuses daarvoor. Heeft u op punt wel 3 een adequaat antwoord gekregen? Graag wil ik nog voor u de eerste 2 punten oplossen. Kunt u daarvoor in een privébericht uw postocde, huisnummer en telefoonnumer sturen?
Met vriendelijke groet,
Jeroen
op 19-07-2012 15:13
Beste mensen,
Moest helaas een nieuw account aan maken.
Vraag 3 is gelukt moest wel de mail server opnieuw instellen maar dat is het punt niet. Het werkt nu
Thnx ArjanEHV1983.
Jeroen, ik zal jou nog een privé bericht sturen met vragen hier over enz. Alvast bedankt!
Groet,
Wesley
24-07-2012 10:45 - bewerkt 24-07-2012 10:48
Een andere optie voor je mailserver zou Office365 kunnen zijn. Dit is een cloudgebaseerde oplossing van Microsoft om je e-mail in "de lucht" te hosten. Werkt altijd synchroon en met bijna elk apparaat dat SMTP ondersteund. Schaalbaar, betaalbaar, geen onderhoud, geen licenties en uitstekend beheerbaar. En bovendien elke maand opzegbaar (mocht je niet tevreden zijn (wat ik met niet voor kan stellen)). Voor de andere punten moet je echt bij KPN zelf zijn. Troost je, er zijn meer mensen die deze problemen ervaren.
op 24-07-2012 13:06
op 24-07-2012 13:22
Beste ArjanEHD1983,
Op het stukje techniek dat men cloud noemt heeft iedereen een persoonlijke kijk. Er zijn altijd voor en tegenstanders. Ik persoonlijk ben voorstander van Office365, niet persee van de techniek cloudcomputing.
De manier waarop Microsoft omgaat met Office365 is gewoon openbaar te vinden op internet en spreekt mij zeer aan. Microsoft kijkt daarbij niet alleen naar techniek, maar ook naar wetgeving. Zowel nationaal als internationaal houdt Microsoft zich aan de wettelijke normen. Office365 biedt in mijn ogen gewoon de zekerheid welke een (aantal) fysieke server(s) ook levert.
op 24-07-2012 13:59
Nogmaals een nieuw account aan moeten maken...
Anyhow. @mysteriousb,
Dit houd in dat ik weer geld tegen iets aan moet gooien wat eigenlijk niet nodig is om een simpel poortje open te zetten. als ik dat ook nog eens allemaal moet komen dan ben ik veel duurder uit dan het pakket wat ik had bij mijn vorige aanbieder.
Ook merk ik dat mijn upload geknepen wordt. Ik blijf constand rond de 50 MB zitten inplaats van de beloofde 100. download is goed die zit rond de 77 ( heb ook 3 tv ontvangers ).
Wel erg vervelend dat het steeds zo gaat dat je het ene na het andere euveltje tegen komt.
Ook mijn brief voor spotify is er nog steedds niet. Weet dat ik moet wachten tot donderdag maar aan de telefoon zeggen ze weer dat het een week later is. kan deze code niet gewoon online gegeven worden? Ben al het wachten bij KPN wel zat onderhand.
24-07-2012 14:08 - bewerkt 24-07-2012 14:09
Dat klopt. Voor Office365 moet je inderdaad betalen. Echter heb ik eerst uitgezocht of dat poort 25 wel of niet open staat voordat ik mij heb aangemeld bij KPN Glasvezel (heb dat namelijk nog niet gedaan). Na even op Google te zoeken kun je via deze link ook zien dat KPN poort 25 blokkeert, dus dat kun je KPN niet kwalijk nemen.
KPN zal ook nooit en te nimmer een poort open zetten voor een consument. Als zij dat eenmaal 1x doet wil iedereen dat dus die redenatie snap ik wel. Waarom poort 25 dicht zit is ook wel te begrijpen. Voor al die mensen die niet goed begrijpen hoe zij een mailserver thuis moeten draaien hoeft KPN niet op te draven.
De rest van je problemen betreft je upload en Spotify kan ik je helaas niet bij helpen. Het is voordeel en een nadeel dat KPN zo'n grote partij is. In dit geval zul je lang moeten wachten, domweg omdat het over een aantal schijven intern gaat bij KPN voordat iets bij de klant terecht komt.
op 24-07-2012 14:15
Dat snap ik maar dat poort 57 ( het alternatief ) ook nog eens dicht zit verbaasde mij echt. Ik weet dat veel providers 25 blokken dus dat was mijn zorg niet.
upload en spotify contact over gehad moest het deze week nog aanzien..