Beantwoorden
Adviseur
NM

KPN schiet ernstig tekort bij glasvezelproject

Vandaag precies 5 weken geleden zou ik aangesloten worden op KPN glasvezel.

Nu zit ik zonder vaste telefoon, zonder goede internetverbinding en moet ik me behelpen met een, in mijn ogen armzalig digitennnepakket.

Al twee keer telefonisch en al zeker drie keer een brief met toezegging gekregen en er is een week geleden ook een monteur langs geweest, maar ook toen bleek er "geen voorraad" te zijn, dezelfde boodschap die ik 5 weken geleden ook al kreeg. Daarna weer volledige radiostilte.

En niemand bij KPN die me kan vertellen wanneer ik wel word aangesloten. Ondertussen is KPN nu al wel begonnen met het migreren van mijn mailboxen, met als resultaat dat ik een heleboel mail kwijt ben geraakt.

Adviseur
glas050

Re: KPN schiet ernstig tekort bij glasvezelproject

Ter info: 'Geen voorraad' houdt in dat er in de centrale niet genoeg aansluitpunten zijn om nieuwe klanten op glasvezel aan te sluiten. Er dient dus voorraad (aansluitpunten) bijgeplaatst te worden in de centrale. De centrale is in beheer van Glashart/Reggefiber (Het bedrijf dat glasvezel bij u in de wijk/ in huis heeft aangelegd) Zij zijn verantwoordelijk voor de hele glasvezel kabel en dus hebben zij ook de verantwoordelijkheid om nieuwe voorraad te plaatsen. KPN is slechts een provider die diensten levert over de glasvezel kabel.

Dat KPN een (tijdelijke) tussenoplossing biedt lijkt mij redelijk maar is inderdaad verre van ideaal.

Voor uw e-mail zou ik u adviseren om nog even contact op te nemen met de helpdesk op 0900 0747 om te vragen waar uw e-mailadressen op dit moment zijn ondergebracht. Normaal worden ze pas gemigreerd zodra u aangesloten bent op glasvezel. Als uw oude abo bij KPN al beeindigd is blijven die e-mail adressen (slechts) 3 maanden bewaard.

Adviseur
NM

Ik heb een contract met KPN Glasvezel dus is KPN aanspreekpunt.

KPN heeft mij benaderd en toegezegd alles rond mijn verhuizing te regelen, met daarbij het aanbod over te stappen op glasvezel. Als er problemen zijn bij Glashart/Reggefiber moet KPN daar zelf achter aan gaan en vervolgens zorg dragen voor een goede communicatie naar de klant. Lijkt me niet meer dan normaal.

Deze grap duurt dus al 5 weken en er is bij KPN niemand die me kan vertellen wanneer die aansluiting er wel komt.

Adviseur
NM

En we wachten nu al 6 weken . . . . . . . .     en nog steeds doodse stilte bij KPN.