Welkom op het KPN forum

Help
Beantwoorden
Nieuwe raadgever
YvonneDankers

Re: XBOX Live bij Experiabox V8

Heeft iemand ervaring met een versterker via het stopcontact plaatsen?

Adviseur
MRH

[ Bewerkt ]

ik gebruik xbox live prima met experia box....heb in andere thread gepost welke stappen ik heb gedaan

http://forum.kpn.com/t5/KPN-Glasvezel-Internet/NAT-open-of-toch-niet/td-p/40999

btw het upnp verhaal van kpn is wazig, upnp heb ik gewoon uit staan. Als het aan staat hoef je het waarschijnlijk niet handmatig te configureren maar een vereiste is het niet. Heb het zelf niet op die manier geprobeerd.

Frequente forum gast
sonicgamer

jou experia v8 wijst een ip toe aan je xbox dit kan je ook via de xbox weer lezen. sluit je xbox direct aan op je experia modem, en schakel dmz in en vul het toegewezen ip adress in.

dmz kan je vinden onder:

data>firewall>DMZ.

wat is dmz? het opent simpelweg alle beschikbare poorten naar je xbox waardoor je een optimale verbinding hebt.

(opmerking: als je dit voor een PC doet zorg dat je over een sterke anti-virus beschikt met attack block(ik gebruik kaspersky IS 2012. geopende poort kunnen geen kwaat op een xbox maar op de pc is het wat minder veilig.)

emy
Vaste forum gast
emy

sinds 26 september 2012 heb ik een glasvezelaansluiting van kpn. Mede doordat in de winkel werd verteld dat er met online gamen een wereld voor me open ging. Na het aansluiten van mijn x-box ging er inderdaad een wereld voor me open.....elke 5 minuten werd de verbinding met de x-boxlive server of met de mw3 server verbroken. Ik heb mijn UPnP aan staan en DMZ aan gevinkt. Mijn modem is experia V8.

Bij data zie ik port mapping staan, daar staat in een lijstje ook x-boxlive. Nu moet ik het volgende invullen....

LAN IP, Protocol Type, LAN Port, Public Port en ik kan Enable aanvinken.

Kan iemand mij vertellen wat ik hier moet invullen en waar ik dat LAN IP kan vinden. Ik heb er werkelijk geen verstand van dus graag in een beetje Jip en Janneke taal.

Alvast bedankt.

Forum gast
MathijsJongman

Re:XBOX Live bij Experiabox V8

Helemaal mee eens. Zoiets als Xbox live zou het toch gewoon moeten doen.
Standaard optie in de router. Doe xbox live enabled klaar. Zelfde voor WII en sony playstation.

Dat UPnP is ook een lachertje. Werkt bij mij ook voor geen meter.

Vaste forum gast
ideurloo

Hallo dit zal denk ik helpen.

in de modum bij DATA -> NAT -> Special Applications.

Daar port 3074 apart openen voor TCP en voor UDP.

Dan is denk ik het probleem opgelust voor meedere connectie games. (zo als MW3 en BO2)

Daarnaast wel gewoon je xbox een static IP geven en UPnP aan hebben staan, en bij Port Mapping de andere poorten open hebben staan:

• Poort 88 (UDP) 
  • Poort 3074 (UDP en TCP) 
  • Poort 53 (UDP en TCP) 
  • Poort 80 (TCP)

Laat me maar weten of het gelukt is. 

Ik kan hier mee gewoon MW3 game enzo.

Forum gast
emysanders

bedankt voor de reactie, maar wat moet ik dan bij triggerpoort invullen????

Vaste forum gast
ideurloo

ok.

Bij Triggerpoort en bij Publicpoort vul je dezelfde poort in! (dus allebij 3074)