Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelt u 
X

Hallo! Welkom op het KPN forum. Maak een account aan of log nu in om mee te doen op het forum. Zo blijf je onder andere op de hoogte van de laatste ontwikkelingen door je te abonneren op onderwerpen, kun je zelf vragen stellen of een andere klant helpen.

Beantwoorden
Geaccepteerde oplossing

Foutcode 12...

Avatar
door
Forum gast
Berichten: 3
Geregistreerd: ‎18-07-2011
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Het begin is er
Bericht 1 van 6 (31.523 Weergaven)

Ik doe vanochtend de tv aan krijg ik foutcode 12 hoe los ik dit op de helpdesk is nog niet bereikbaar..

Re: Foutcode 12...

Avatar
door
Ervaren adviseur
Berichten: 28
Geregistreerd: ‎06-08-2011
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Doet flink mee
Bericht 2 van 6 (31.493 Weergaven)

Foutcode 12 is einde verhaal. Je kastje zal omgeruild moeten worden en dit gaat via klantenservice, bereikbaar op 0900-0244.

Re: Foutcode 12...

Avatar
door
Specialist
Berichten: 44
Geregistreerd: ‎02-08-2011
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Komt op stoom
Bericht 3 van 6 (31.491 Weergaven)

Foutcode 12 betekend dat de tuner geen verbinding kan maken met het netwerk. DIt betekend absoluut niet dat de tuner kapot is!

 

Dit kan meerdere oorzaken hebben:

  • Je modem heeft geen verbinding met het internet
  • een draadloze verbindingsset (als je die gebruikt) staat in de slaap stand
  • Kabeltje zit niet goed

Wat je zou kunnen doen om dit op te lossen:

  • kijken of alle netwerk kabels nog goed zitten aangesloten
  • modem herstarten
  • tuner herstarten

Mocht dat allemaal niet helpen dan zou ik de helpdesk toch maar even bellen.

Re: Foutcode 12...

[ Bewerkt ]
Avatar
door
Frequente forum gast
Berichten: 1
Geregistreerd: ‎10-08-2011
  • Eerste post
Bericht 4 van 6 (31.406 Weergaven)

Houd ook rekening met het feit dat de "Draadloze Verbindings Set" hier ook een rol in kan spelen.

Mocht het huisje (middelste lampje) zwak/oranje/rood of helemaal niet branden, kan het betekenen dat het signaal te zwak is om tv te kunnen kijken, en hierdoor ook F12 aan geeft.

 

Tips:
DVS opnieuw met elkaar verbinden (alle DVS in elkaar drukken en de sync-knopjes 2 sec. ingedrukt houden)

DVS "opschonen" door ze 2 minuten stroomloos te maken.

Stopcontacten opschonen die naast/boven de DVS zitten, om zo een mogelijke storingsbron te verwijderen.

Re: Foutcode 12...

Avatar
door
Forum gast
Berichten: 1
Geregistreerd: ‎27-12-2011
  • Eerste post
Bericht 5 van 6 (29.974 Weergaven)

Mijn ouders in Purmerend kregen na een storing ook foutcode 12. Ze kregen dit niet meer goed. Hebben contact gehad met technische man deze hing echter op toen ze aangaven dat ze het abonnement maar zouden opzeggen. Hij heeft de 1e 4 weken perfect gewerkt en daarna begonnen de problemen door steeds een zwak signaal bij draadloze verbinding.

 

Re: Foutcode 12...

Avatar
door
Gewaardeerd Forum Lid
Berichten: 6
Geregistreerd: ‎06-04-2014
  • Handige Harry
  • Eerste post
  • Eerste kudo
Bericht 6 van 6 (3.248 Weergaven)
Typisch, om de oorzaak weer bij de gebruiker te leggen.
9 van de 10 keer ligt het gewoon bij kpn.
Als ze gewoon een beetje beter opletten, op de plek waar dat geregeld wordt, hoeft zo'n storing niet zo lang te duren.
X

Zelf ook meedoen?

Registreer

Heb je al een account?

Inloggen