Beantwoorden

TV beeld hapert regelmatig

Avatar
Vaste forum gast
Berichten: 1
Geregistreerd: ‎25-06-2013
  • Eerste post
Bericht 1 van 3 (7.570 Weergaven)

Sinds vrijdag j.l. hebben we de beschikking over KPN Glasvezel 50mbit i.c.m. (HD)TV.

Nu hapert het beeld regelmatig. Eerst dacht ik dat het alleen bij de HD zenders was (was bij onze oude provider UPC ook het geval) maar ook de "normale" zenders blijken er last van te hebben.

 

De decoder is met een kabel rechtstreeks op de Experiabox aangesloten.

 

Wat kan het zijn en/of wie kan mij helpen?

Re: TV beeld hapert regelmatig

Avatar
door KPN Webcare Specialist
KPN Webcare Specialist
Berichten: 478
Geregistreerd: ‎03-05-2013
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Zilveren griffel
Bericht 2 van 3 (7.560 Weergaven)

Hallo Svenvenrijen,

 

Vervelend dat je last heb van stilstaand beeld bij het tv kijken. Komt dit op elke tv voor? En hoe vaak staat het beeld stil?

Zou je in een privébericht je postcode, huisnummer, contractnaam en een mobiel telefoonnummer kunnen sturen? Dan pak ik het voor je op.


Met vriendelijke groet,

 

Jessica

Re: TV beeld hapert regelmatig

Avatar
door KPN Webcare Specialist
KPN Webcare Specialist
Berichten: 478
Geregistreerd: ‎03-05-2013
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Zilveren griffel
Bericht 3 van 3 (7.502 Weergaven)

Hallo Sven,

 

Je zou qua bekabeling de HDMI kabel nog kunnen vervangen, of controleren of het bij scart ook voorkomt. Daarmee sluiten we uit dat het hier aan ligt.

Zou je een speedtest willen doen via http://speedtest.reggefiber.nl/beta/. Deze is speciaal voor glasvezel. Het is belangrijk dat de tv-ontvanger niet aan staat wanneer je deze test doet, omdat tv kijken ook bandbreedte neemt. Ook moet de betreffende laptop/PC bedraad aangesloten zijn voor de speedtest. Zou je me in een privébericht kunnen laten weten welke snelheid er hier uit komt?

 

Met vriendelijke groet,

 

Jessica