Beantwoorden
Nieuwe adviseur
knol91

Aanvraag DLM reset

Goedendag KPN,

Tijdje geleden heeft de ADSL lijn er 3 dagen uitgelegen, dit wegens een defect in de wijkcentrale. Daarvoor haalde ik altijd een constante snelheid van 4,7mb. Dit is nu weer 4,1mb. Nu weet ik dat de afstand van de centrale ook een rol speelt.. Ik heb uiteraard ook telefonisch contact gehad met KPN. Ik heb ze toen om een DLM reset gevraagd, maar ze hebben telkens alleen het modem gereset en niet DLM voor zover ik heb kunnen kijken.

Zou iemand van KPN alsnog een DLM reset uit willen voeren.

alvast dank.

Community Manager
Allart

Re: Aanvraag DLM reset

Beste Knol91,

Dank voor uw bericht, kunt u mij uw postcode en huisnummer sturen in een privébericht? Dan kijk ik de internetlijn en mogelijkheden voor u na.

Met vriendelijke groet,

Allart

Handig om te weten! Met een kudo spreek je waardering uit en door op oplossen te klikken ben je blij met het antwoord.
Ervaren expert
svandijk

Beste knol91,

DLM is Dynamisch.

Als jouw bekabeling in orde is, komt dit vanzelf wel goed.

Dit kan soms wel 30 dagen duren.

Nieuwe adviseur
knol91

Kheb je een DM gestuurd, Allart..

Community Manager
Cornelis

Beste knol91,

Is uw vraag inmiddels geheel beantwoord?

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

-+-+-+-+-+-+-+-+
-+-+-+-+-+-+-+-+

Als dit bericht je heeft geholpen, klik dan op de kudo duim
Als dit bericht je probleem heeft opgelost, klik dan op als oplossing accepteren
Adviseur
wiebjuih

[ Bewerkt ]

Beste Cornelis,

Ik zou een belletje krijgen van uw collega Allart, dit is door Daan bevestigd. Echter is er niet gebeld. Vorige week is door Daan deze (toezegging) gedaan. Allart zou eerder wel de lijn in monitoring nemen, echter heb ik daar  niets van gehoord..

Echter is sinds vorige week woensdag 23 mei rond 20.45uur avonds  een dsl resynch geweest. Er was op dat moment wel onweer in de buurt. Hierdoor is het modem toen gaan intrainen op 4082/517kbps ( weet exacte waardes niet meer). Ik heb dit een tijdje afgewacht, mogelijk zou DLM de snelheid weer omhoog gooien. Dat was echter niet gebeurt. Hiervoor stond de snelheid wel op 4147/995kbps. Upload was wel goed, download was wat minder. Vandaar deze forumvraag ook!:smileylol:

Ik heb gister (30 mei) telefonisch contact gehad met de KPN klantenservice. Ik heb de medewerker toen om een DLM reset gevraagd, dewelke direct is uitgevoerd. Trainwaarde was toen 4082/967kbps. Upload was dus wel weer goed, download niet. Echter is er vannacht weer een ingreep van DLM geweest. Staat nu op 4053/517kbps. Dit terwijl de      attainble rate wel een stukje hoger is.

Het vreemde is wel dat de download (ook voor het onweer) nooit heel hoog is geweest. Upload heeft heel lang op een goede 995 tot 1024kbps gestaan.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Wat betreft ruiswaardes welke in het modem staan, is daar niet echt wat aan veranderd. Als het goed is zijn mijn gegevens nog bij jullie bekend. Als dat niet zo is dan hoor ik dat graag van u!:smileywink:

NB:

Ik heb problemen (gehad) met de inlogaccounts op dit forum, gebruikersnaam knol91 was ook van mij. Is vast te zien via het IP adres. Anders weet uw collega Daan er ook wel wat vanaf. Ik post nu vanaf inlognaam wiebjuh.

Allround expert
demie1000

Kun je de noise margin en de attenuation up en down eens posten, en wat voor lijn je hebt ISDN of PSTN ?

Dit is te zien aan het modem achter het type staat bij een ISDN lijn een I BV TG780 I

Adviseur
wiebjuih

Vanmorgen rond 8.30uur ging de telefoon. Nr geheim. Het duurde even voordat ik wat hoorde:

Toen zei een computerstem:

''Dit is een testoproep van KPN na aanleiding van uw incident melding. Als u dit kan horen, werkt uw telefoonverbinding goed.''

Daarna werd verbinding verbroken. Paar telllen later werd het modem gereset naar fabrieksinstellingen. Snelheid staat nu op 4082/516kbps.

Nadat er weer verbinding was, ging de telefoon opnieuw. Met weer de zelfde melding als hierboven omschreven...

Was 1 van jullie dat webcare?

Community Manager
Allart

Beste wiebjuih,

Wij hebben vanmorgen inderdaad enkele tests uitgevoerd (hopelijk hebben we u daarmee niet gewekt!). Zoals ook aangegeven in het privebericht dat ik vanmorgen naar u heb verzonden zullen wij de lijn nog verder onderzoeken. Sorry voor het ongemak.

Vriendelijke groet,

Allart 

Handig om te weten! Met een kudo spreek je waardering uit en door op oplossen te klikken ben je blij met het antwoord.
Adviseur
wiebjuih

Beste Allart,

Dus toch wat getest:smileytongue:. U heeft ons zeker niet gewekt, wij staan meestal redelijk vroeg op! Zou u het betreffende prive bericht wel naar  wiebjuih willen sturen? De forumnaam knol91 kan ik niet mee inloggen.

Kan u eventueel ook vertellen wat voor testst u heeft uitgevoerd?