Internet

  • Laatste activiteit 31-10-2014
  • 1426 Nu online
  • 89147 Berichten
  • 37058 Leden

Aanvraag V9

  • 19-12-2013 11:18
  • 4827

Hallo medewerker van KPN,

 

Ik heb de experiabox v8 en heb hier nogal wat problemen mee..
Traag internet, beneden slechte verbinding, uitval.

Ik heb onlanks wat gelezen over de V9 en mensen zeggen dat het beter is. (Internet, ect.)

Graag zou ik de V9 willen ontvangen omdat ik geen zin in traag internet heb en weer die modem te moeten resetten.

Ik heb er al dingen over opgezocht maar niks geeft de oplossing.

Zelf vind ik dit frustrerend om met traag internet rond te lopen want je bent wel een klant en weet dat het beter kan, ook betaal je ervoor.

 

Alvast bedankt,

 

Jeroen de Boer

 

Bericht 1 van 23 (4.827 Weergaven)
Avatar
Adviseur
Berichten: 13
Geregistreerd: ‎19-10-2013
  • Eerste post
  • Komt op stoom
  • Het begin is er

Re: Aanvraag V9

Dag Jeroen,

 

We hebben niet de mogelijkheid specifiek dit model op te sturen. Wanneer een Experiabox defect is wordt een nieuwe gestuurd, maar dit kan zowel de V8 als V9 zijn.

 

Ik kan uit je bericht niet achterhalen of er specifiek een probleem speelt met de V8, of met de verbinding. Heb je al eens geprobeerd het kanaal te wijzigen of de bandwidth in de modeminstellingen te wijzigen naar 20/40mhz?

 

Met vriendelijke groet,


Joran


Huisregels | Ongevraagde privéberichten worden niet beantwoord
Bericht 2 van 23 (4.602 Weergaven)
Avatar
door KPN Webcare Specialist
KPN Webcare Specialist
Berichten: 1.207
Geregistreerd: ‎11-05-2012
  • Bestseller
  • Professor
  • Topprestatie

Re: Aanvraag V9

Hallo Joram

 

Ik had nu een heel bericht gemaakt maar deze is verloren gegaan omdat mijn intner uitviel en ik weer moest resetten.

Alle dingen om het beter te maken heb ik al geprobeerd, dus ook het kanaal wijzigen.

Niks werkt en het signaal blijft zwak, onstabiel en half. Mijn smartphone doet het dan wel maar mijn pc, waar ik vanalles op moet doen voor mijn studie, doet het dan niet. Ik kan dan niet bezig met school en kan ook niet mijn mail openen. Dit is nogal frustrerend.. De verbinding is half omdat sommige apparaten niet werken, andere half, en andere wel. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen?

 

mvg, 

 

Jeroen

Bericht 3 van 23 (4.380 Weergaven)
Avatar
Adviseur
Berichten: 13
Geregistreerd: ‎19-10-2013
  • Eerste post
  • Komt op stoom
  • Het begin is er

Re: Aanvraag V9

Hallo?!?

 

Sorry als ik wat opdringerig reageer..

Mijn excuses hiervoor.

Ik wil alleen stabiel internet en heb gelezen dat de v9 beter is.

Zelf heb ik er niet echt heel veel verstand van!

Mvg, 

 

Jeroen

Bericht 4 van 23 (4.151 Weergaven)
Avatar
Adviseur
Berichten: 13
Geregistreerd: ‎19-10-2013
  • Eerste post
  • Komt op stoom
  • Het begin is er

Re: Aanvraag V9

[ Bewerkt ]

Hoi Jeroen,

 

Er is niets vervelender dan het telkens moeten resetten van jouw router.

Vraag is echter: Wat is de oorzaak van de problemen die je ondervindt?

 

Ik heb zelf zowel de V8 als de V9 hier, maar merk eigenlijk geen verschil in stabiliteit van die twee routers.

 

De volgende keer dat je jouw router moet resetten, doe dat eens niet, maar haal de stroom even van het glasvezelmodem af (dat andere kastje in jouw meterkast van GENEXIS).

Werkt internet dan ook weer? Zo ja, dan lijkt een storing op de glasvezelkabel de oorzaak te zijn.

 

Ten aanzien van de snelheid.

Als je een speedtest doet, dan moet je dit altijd met een bekabelde PC doen, bij apparaten die draadloos aangesloten zijn is de sterkte van de WiFi verbinding meestal bepalend voor het resultaat.

 

Draait jou PC toevallig Windows 7 of 8 en staat er dan zo'n geel uitroepteken in jouw netwerk indicator op de taakbalk (of wel de verbinding heeft "Beperkte toegang")?

Zo ja, kijk dan ook even in mijn bericht van 3 oktober 18:07 in het topic  "Internet valt vaak uit". (http://forum.kpn.com/t5/Internet/Internet-valt-vaak-uit/m-p/138835#M13935).

Misschien helpt dat bij jou ook.

 

Je geeft ook aan dat de draadloze ontvangst beneden slecht is. Op welke verdieping staat de Experia Box?

Je zou de sterkte van jouw WiFi signaal kunnen meten met de tool "WiFi Analyzer" voor Android of iOS.

Als de sterkte onder de -65 dBm uitkomt, dan doe je er verstandig aan om daar een apart accesspoint te plaatsen.

Als je de WiFi instellingen dan precies hetzelfde configureert als op de Experia Box, dan zullen draadloze apparaten vanzelf switchen tussen jouw Experia Box en het accesspoint en altijd verbonden zijn met het sterkste signaal.

 

Be positive, avoid negativity and enjoy life!
Bericht 5 van 23 (4.090 Weergaven)
Avatar
door
Vriend van KPN
Berichten: 2.113
Geregistreerd: ‎26-04-2013
  • Ingenieur
  • Eerste post
  • Eerste kudo

Re: Aanvraag V9

Net mijn playstation 3 uit de verhuisbox gehaald..

Geen goed resultaat met de v8 heb ook al proberen te configureren maar zonder progressie.

Vanaf deze v8 alleen maar drama.. Alles geprobeerd, niks werkt.

Ik denk dat het gewoon een probleem in de v8 is...

Ik heb gelezen dat het ook makkelijker gamen is met de V9!

Als er niet gauw verbetering komt ben ik nood gedwongen om weer terug te gaan naar ziggo.

Want daar had ik niet al dit gedonder..

Bericht 6 van 23 (4.065 Weergaven)
Avatar
Adviseur
Berichten: 13
Geregistreerd: ‎19-10-2013
  • Eerste post
  • Komt op stoom
  • Het begin is er

Re: Aanvraag V9

[ Bewerkt ]

Jeroen, je hebt volkomen gelijk, die V8 heeft kuren, maar...

 

Heb je dit topic al gelezen?

 

http://forum.kpn.com/t5/Internet/Configureer-uw-XBox-Playstation-Wii-U-of-3DS/td-p/145861

 

Be positive, avoid negativity and enjoy life!
Bericht 7 van 23 (4.043 Weergaven)
Avatar
door
Vriend van KPN
Berichten: 2.113
Geregistreerd: ‎26-04-2013
  • Ingenieur
  • Eerste post
  • Eerste kudo

Re: Aanvraag V9

Hallo wjb, 

 

Ik heb het net uitgeprobeerd en het helpt goed. 

Het enigste probleem is dat de verbinding steeds uitvalt en slecht wordt als ik game.

Als ik het spel Call of Duty speel heb ik alle verbinding en dan in een keer geen verbinding meer.

Ook geeft die dan zo weinig verbinding dat mijn account wordt uitgelogd, ik niet meer kan inloggen met verbinding en vervolgens de router moeten resetten om hem het weer te laten doen.

Maar ik kom nu wel beter online! :smileyhappy:

Ik heb vernomen dat dit allemaal in de V9 beter is? Dat het het beter doorlaat.

Bedankt voor die tutorial alleen het hoofdprobleem, wat volgens mij gewoon aan de v8 ligt, is nog niet opgelost.. :smileysad:

 

gr ,

 

Jeroen

Bericht 8 van 23 (4.033 Weergaven)
Avatar
Adviseur
Berichten: 13
Geregistreerd: ‎19-10-2013
  • Eerste post
  • Komt op stoom
  • Het begin is er

Re: Aanvraag V9

Hoi Jeroen, in ieder geval goed dat je een stapje dichter bij een "oplossing" bent.

Blijft wel de vraag of de router (de V8), het glasvezelmodem (de GENEXIS) of zelfs de glasvezelaansluiting/kabel het probleem van het verbreken van de verbinding veroorzaakt. (Zie mijn bericht van 10:17)

 

Doe me een lol en reset jouw router de volgende keer eens niet, maar haal het glasvezelmodem (de GENEXIS) even van de stroom af.

Als je daarna gewoon weer door kan op Internet, dan vermoed ik eerder dat het probleem in het glasvezelmodem of de glasvezelkabel zit en niet in jouw router.

 

In alle gevallen is dat iets waar ik je helaas niet verder mee kan helpen. :smileysad:

 

KPN WebCare medewerkers, kunnen jullie Jeroen verder helpen!

Be positive, avoid negativity and enjoy life!
Bericht 9 van 23 (4.028 Weergaven)
Avatar
door
Vriend van KPN
Berichten: 2.113
Geregistreerd: ‎26-04-2013
  • Ingenieur
  • Eerste post
  • Eerste kudo

Re: Aanvraag V9

Hallo wjb,

 

Ik heb het gedaan en had even internet maar het viel daarna meteen weer weg.

Heb ook even de router van de buren met mijn kabel geprobeerd en alles liep vlekkeloos.

Het ligt hem dus helemaal aan die V8.

Kpn Medewerker help mij! :smileyfrustrated:

 

Mvg, 

 

Jeroen

Bericht 10 van 23 (3.996 Weergaven)
Avatar
Adviseur
Berichten: 13
Geregistreerd: ‎19-10-2013
  • Eerste post
  • Komt op stoom
  • Het begin is er
Beantwoorden

Welkom

Bij de KPN Community

Log in om je profiel te bekijken en te beheren, vragen te stellen en te beantwoorden, ideeën te delen en veel meer!

Inloggen met Facebook
Heb je nog geen account?
  • Praat mee over de blogs.
  • Help mee op het forum.
  • Denk mee in 'OnsKPN'.
Registreer nu
Auteurs met de meeste kudos
Gebruiker Aantal kudos
330
117
87
42
41