Beantwoorden
Frequente forum gast
KnarfSnob

Eén van 2 TV's valt telkens uit

De laatste dagen valt telkens één van onze twee TV's uit. Telkens dezelfde. Hij komt met de melding dat de zender tijdelijke niet beschikbaar is, etc.

Het enige dat helpt is het Modem EN de ontvanger LANG (> 5 min) uit te zetten, en dan de boel weer opnieuw op te starten.

Zeer vervelend in EK-tijd. Alle laptops en telefoons weer een kwartier zonder internet.

Herkent iemand dit? Oplossingen?

thnx,

Frank

Allround expert
bommy84

Re: Eén van 2 TV's valt telkens uit

De TV ontvanger die moeilijk doet. Hoe heb je die verbonden met je modem?

En als je TV uitvalt, doet de andere het wel? Kun je dan wel internetten?

Zo ja, dan gaat het mis tussen tuner en experiabox.

Just spreadin' the knowledge.
Frequente forum gast
KnarfSnob

Ja, de andere tv blijft doen, en internet ook.

De probleem-tv is verbonden via de draadloze verbindingsset van KPN. Deze stopt er ook af en toe mee. Dan stop ik 'm in een ander stopcontact, en daar stopt 'ie er dan na een paar dagen ook weer mee. Zo hebben we wekenlang met een verlengsnoer door de kamer heen gezeten, want daarop bleef de set het wel doen!

Ik heb de dozen van de verbindingsset ook al eens verwisseld. Dat hielp niet.

Maar nu lijkt de verbindingsset het wel goed te doen (de lampjes branden zo als het hoort), maar valt de TV toch uit.

Geen idee of het één en hetzelfde probleem is, of twee verschillende ...

Ik ga (in elk geval voor de duur van het EK) maar eens een heeeeel lang netwerksnoer leggen tussen het modem en de tv ...

Nog andere ideëen?

Allround expert
bommy84

Dan ligt het probleem zeer waarschijnlijk wel aan de draadloze verbindingsset (DVS).

Die lange kabel is een goede tijdelijke oplossing, waarmee het goed zou moeten werken.

Als de lampjes echter groen blijven terwijl de storing zich voordoet, dan kan er wel iets aan de hand zijn met die DVS, of het inkomende signaal. Een belletje naar de helpdesk zou dan uitkomst moeten kunnen bieden.

Just spreadin' the knowledge.