• Laatste activiteit
    22-12-2014
  • 4657 Nu online
  • 95753 Berichten
  • 39744 Leden
Geaccepteerde oplossing

Experia Box V8 inloggen

  • 07-01-2013 19:55
  • 50632

Sinds enige tijd lukt het me niet meer om in te loggen op de KPN router. 

Het lukt me dus wel om bij de pagina te komen (192.168.2.254), maar zodra ik het password invoer zet ie: 

 

File System Error

No such file or directory

 

en daar stopt het. Zelfs in privenavigatie lukt het niet, dus er is geen cache probleem. 

 

Wat ik vreemd vind is de melding, alsof een fout wachtwoord niet wordt afgevangen. 

 

Ook een harde reboot (stroom eraf) heeft geen effect en een factory reset wordt niet beschreven. 

wie heeft er antwoorden? 

Bericht 1 van 4 (50.632 Weergaven)
Avatar
door
Specialist
Berichten: 48
Geregistreerd: ‎23-06-2012
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Komt op stoom

Re: Experia Box V8 inloggen

Beste Mariodings,

 

Wanneer je niet meer kunt inloggen op je modem, terwijl je wel denkt het goede wachtwoord ingevuld te hebben, is inderdaad een "harde reset" nodig om het modem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit doe je echter niet d.m.v. de stroom eraf te halen. Resetten doe je door middel van de resetknop aan de achterzijde van het modem. Deze dien je met een scherp voorwerp in te drukken. Wanneer je dit gedaan hebt, zul je weer kunnen inloggen. Let op: er staat nu standaard geen wachtwoord meer in het modem, deze dien je bij de eerste keer inloggen aan te maken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen

Bericht 2 van 4 (50.596 Weergaven)
Avatar
door KPN Webcare Specialist
KPN Webcare Specialist
Berichten: 699
Geregistreerd: ‎11-05-2012
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Zilveren griffel

Re: Experia Box V8 reset

Jeroen, bedankt voor je antwoord. 

 

Waar ik op wil wijzen is dat een reset in zijn geheel niet beschreven wordt in de handleiding of waar dan ook .  Om eea duidelijk te maken heb ik ook op een andere plaats al aangegeven dat het indrukken van de reset-button aanvankelijk tot geen enkel resultaat leidde.

Daarop heb ik de handleiding en de fora nogmaals onder handen genomen, want als ICT specialst voelde ik me toch enigszins in de kuif gepikt. Het zou dus handig zijn om een stickie te maken met dit soort handelingen en de effecten die dit heeft. 

Dus:

 

Stekker eruit of aan/uit-knop hanteren of kies -EXTRAS-Reboot- (zachte reset)

- instellingen veranderen niet

- alleen de loggen (Statuspagina) worden geleegd (wat wel jammer is)

- DHCP leases worden geleegd

- Static DHCP blijft

 

Reset button indrukken als de modem up en running is. (harde reset) 

Maak eerst BACKUP van je instellingen!

- alle instellingen verdwijnen.

- haal de instellingen terug bij -EXTRAS- Backup/Restore-"Restore from saved Configuration file"- 

 

Factory Defaults= harde reset

 -EXTRAS- Backup/Restore-"Restore to Factory Defaults"- 

 

 

Jeroen? Klopt dit verhaal?

 

 

 

 

 

 

Bericht 3 van 4 (50.481 Weergaven)
Avatar
door
Specialist
Berichten: 48
Geregistreerd: ‎23-06-2012
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Komt op stoom

Re: Experia Box V8 reset

een harde reset is mogelijk door het reset knopje (dat piepkleine gaatje) met een pennetje in te drukken en ingedrukt te houden tot de lampjes gaan flippen en vervolgens uit gaan.. Dan blijft er als het goed is nog 1 rood branden. Kan wel even duren! dus niet te snel opgeven.

 

Dan loslaten, en veel plezier..

Bericht 4 van 4 (50.442 Weergaven)
Avatar
door
Ervaren adviseur
Berichten: 27
Geregistreerd: ‎08-09-2012
  • Applaus!
  • Eerste post
  • Eerste kudo
Beantwoorden

Welkom

Bij de KPN Community

Inloggen

Log in om je profiel te bekijken en te beheren, vragen te stellen en te beantwoorden, ideeën te delen en veel meer!

Inloggen met Facebook
Heb je nog geen account?
  • Praat mee over de blogs.
  • Help mee op het forum.
  • Denk mee in 'OnsKPN'.
Registreer nu
Auteurs met de meeste kudos
Gebruiker Aantal kudos
397
117
97
42
41