• Laatste activiteit
    22-12-2014
  • 4222 Nu online
  • 95631 Berichten
  • 39694 Leden

Experiabox V8 Wifi

[ Bewerkt ]
  • 28-04-2013 11:41
  • 6703

Goedemiddag,

 

Gisteren ben ik overgegaan van onze KPN Thomson ST780i WL Experiabox naar een 

Arcadyan Experiabox V8.

Nu merk ik dat de wifi snelheid 4x zo langzaam is als met de Thomson Experiabox.

Dit is in elke kamer in huis het geval. De snelheid is met 2 laptops en 2 iPads gemeten.

Ook is de snelheid met elk kanaal getest, maar dit brengt geen verschil.

 

Kunnen jullie mij van advies voorzien?

 

Met vriendelijke groet,

Raoul

Bericht 1 van 4 (6.703 Weergaven)
Avatar
door AVos
Vaste forum gast
Berichten: 2
Geregistreerd: ‎24-04-2013
  • Eerste post

Re: Experiabox V8 Wifi

Beste AVos,

Het eerste advies bij snelheidsproblemen over WiFi is om het kanaal inderdaad te wijzigen. Daarbij kun je tevens het programma InSSIDer gebruiken om na te gaan op welke kanalen je zo weinig mogelijk interferentie ondervindt.

Mocht dat, zoals je al aangeeft, geen soelaas bieden; dan is de volgende stap in hetzelfde venster waar je het kanaal wijzigt de Bandwidth te verzetten van 20 naar 40 MHz. Dit boekt op korte- tot gemiddelde afstanden veelal goede resultaten. Let tevens op de plaatsing van je Experia Box (bij voorkeur niet naast een verwarming of nabij DECT-stations).

Ik hoor graag van je bevindingen.

Met vriendelijke groet,

Jorn

Bericht 2 van 4 (6.641 Weergaven)
Avatar
door KPN Webcare Specialist
KPN Webcare Specialist
Berichten: 153
Geregistreerd: ‎11-05-2012
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Wizz Kid

Re: Experiabox V8 Wifi

Ik heb hetzelfde probleem. De Wi-Fi-functie van de Arcadyan V8 is en blijft waardeloos, welk kanaal je ook kiest. Uit de mond van een helpdeskmedewerkster vernam ik dat KPN hiervan op de hoogte is: zij neemt deel aan een proef met een extender. Toen ik mijn ongenoegen erover uitte dat ik er, ondanks alle ronkende aankondigingen van snelheidsverhogingen, enorm op was achteruit gegaan verbrak ze de verbinding. Lijkt me niet de manier om klanten te behouden... Ik heb er per brief een formele klacht over ingediend.

Maar ik zit nog steeds met het probleem. Nu dacht ik: als ik nu eens een oude router aan mijn Arcadyan hang en die de Wi-Fi-functie laat uitvoeren. Dat heb ik geprobeerd met een oude Netgear-router. Op zich lukte het aanvankelijk prima, maar na enige tijd begon de verbinding weg te vallen.

Heeft iemand van u daarvoor een verklaring? Is het überhaupt een work-around die zou kunnen werken?

Vriendelijke groet,

Chris Bisschops

Bericht 3 van 4 (6.506 Weergaven)
Avatar
Vaste forum gast
Berichten: 1
Geregistreerd: ‎28-04-2013
  • Eerste post

Re: Experiabox V8 Wifi

Beste Chris,

Een directe verklaring kan ik je niet geven. Er zijn meerdere oorzaken denkbaar. Merk je tijdens deze verbrekingen ook dat de Experia Box de verbinding verliest, of werkt deze onverminderd door?

Indien dat laatste; dan is het waarschijnlijker dat het probleem zich alsnog concentreert in het WiFi-domein. In dit geval dan bij de Netgear router. Ook daarvoor geldt hetzelfde advies om als eerste eens het kanaal te wijzigen en na te gaan of het daarmee stabiel blijft.

Mits de Experia Box wel degelijk de verbinding verliest dan wil ik dit graag voor je nakijken. Wil je daarvoor per privébericht aangeven om welke postcode, huisnummer en contractnaam het gaat?

Met vriendelijke groet,

Jorn

Bericht 4 van 4 (6.499 Weergaven)
Avatar
door KPN Webcare Specialist
KPN Webcare Specialist
Berichten: 153
Geregistreerd: ‎11-05-2012
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Wizz Kid
Beantwoorden

Welkom

Bij de KPN Community

Inloggen

Log in om je profiel te bekijken en te beheren, vragen te stellen en te beantwoorden, ideeën te delen en veel meer!

Inloggen met Facebook
Heb je nog geen account?
  • Praat mee over de blogs.
  • Help mee op het forum.
  • Denk mee in 'OnsKPN'.
Registreer nu
Auteurs met de meeste kudos
Gebruiker Aantal kudos
396
117
97
42
41