- Abonneren op onze RSS-feed
- Alle onderwerpen als nieuw markeren
- Onderwerp als gelezen markeren
- Dit onderwerp naar boven laten zweven
- Bladwijzer
- Abonneren
- Printervriendelijke pagina
Goede server verbinding met xbox live
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Naar een vriend e-mailen
- Ongepaste inhoud melden
op 15-12-2011 00:08
Al sinds een paar jaar heb ik in huis een experia box van kpn met het bijhorende abbonement van internet+bellen en interactief tv.
Nooit problemen gehad tot een paar maanden geleden.
Toen ik een xbox kocht en daar ook goed van gebruik wilde maken, online spellen spelen tegen mensen van over de hele wereld. (xbox live, o.a. COD mw2, nu ook mw3, battlefield 3, COD black obs etc.)
over de verbinding met xbox live zelf valt niets te klagen, nooit problemen.
maar als ik online wil met vrienden (in een party) of gewoon met vreemde mensen, kan dat niet want ik heb een "strict nat". nu heb ik al een paar weken lang zelf onderzoek gedaan om dit te kunnen verhelpen.
portforwarding, je xbox in de "dmz" zone zetten zijn een paar van de tips die ik ben tegengekomen (ook ben ik heel veel klachten tegen gekomen over de combinatie experia box - thomspon router) en heb ik ook veel van die dingen toegepast, maar zonder enig succes, ik heb alle nodige ports open gezet in mijn router, maar er is geen verschil. nog steeds heb ik geen verbinding en moet ik zeker 45 minuten wachten tot ik een room kan joinen met mijn xbox (met over de 100000 ping en een enorme lagg)
wat mij wel opviel is dat veel guides het hebben over de 'dmz' een speciale zone in je router waar je firewall minder scherp is. nu ken ik mijn router uit mijn hoofd, na weken van proberen en uitvinden en nergens staat ook maar iets over een firewall of dmz. ik weet dat het bestaat en het zou ook de enige manier zijn waarop ik kan spelen maar zit het wel op deze router?
kpn maakt veel reclame voor het gamen via hun netwerk maar alles wat ik tot nu toe ben tegen gekomen op verschillende fora lijkt er meer op dat ze al het online game boycote, wii, ps3 en xbox360.
heeft er iemand een idee of een manier om mij uit de brand te helpen?
met vriendelijke groeten,
Richard van Duijn
Re: Goede server verbinding met xbox live
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 15-12-2011 09:20
Hallo,
Welke Experiabox heb je? Het is namelijk zo dat sommige de DMZ wel aanbieden en sommige niet.
Van de nieuwe 2 (de arcadyan en de ZTE) biedt alleen de ZTE deze optie.
[ Bewerkt ]- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
15-12-2011 10:00 - bewerkt 15-12-2011 10:06
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 15-12-2011 11:49
Dat is een ST780 idd. Het kan helpen om UPnP open te zetten.
Ga naar de modem pagina : http://192.168.1.254
Ga vervolgens naar toolbox --> Delen van spelen & toepassingen en dan rechtsboven in configureren.
Je kunt dan een vinkje zetten bij UpnP gebruiken. Vervolgens toepassen.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 15-12-2011 13:12
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 15-12-2011 13:41
Het kan inderdaad zo zijn dat KPN in haar firmware niet toestaat dat een gebruiker in de firewall gaat "rommelen". Dit ivm beveiliging waarschijnlijk.
Het kan wezen dat je voor een spel ook nog bepaalde poorten moet openen. Het schijnt dat niet ieder spel dezelfde poorten gebruikt. Op www.portforwarding.com staan de details.
Ten slotte, moet het ook mogelijk zijn om, ook bij spelen en toepassingen een voorgeconfigureerde rule in te stellen, namelijk Xbox live. Dat ook al eens geprobeerd?
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 15-12-2011 13:49
ik heb al via portforward.com geprobeerd mijn porten te openen, ik heb ook alle benodigde porten geforward, precies zoals het beschreven staat in die handleidingen. maar nog steeds bleef ik de melding "nat strict" krijgen. ik heb alles geprobeerd elk forum gelezen maar nog niets nieuws gevonden.
als kpn niet toestaat om met de firewall te rommelen, heeft portforwarden ook geen zin, want als ze je geen toegang tot de firewall instellingen geven hebben ze waarschijnlijk ook het portforwarden nutteloos gemaakt. want het gedeeltelijk matige van je firewall is het doel van portforwarding.
waarom maakt kpn dan zoveel reclame voor hun "Feiloos netwerk dat super geschikt is voor online gamen' als ze je het practisch onmogelijk maken om een spel online te spelen?
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 15-12-2011 15:39
Met nieuwere modems moet het makkelijker gaan. In ieder geval heb ik geen problemen met mijn ZTE en de PS3. Echter andere gebruikers weer wel, dus hoe dat kan weet ik ook niet.
Het probleem is dat de klantenservice hier geen modems voor mag vervangen, dus bellen heeft niet veel zin.
Mogelijk dat een admin van dit forum iets kan betekenen voor je.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 15-12-2011 16:49
ok bedankt voor de reacties,
wachten op een admin dan maar :/
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 16-12-2011 14:11
Ik zou het zeer op prijs stellen ... Al is het alleen maar een bevestiging goed of slecht..