28-05-2012 19:17 - bewerkt 28-05-2012 19:25
Ik overweeg om van gewone teleonie + internet van KPN, over te stappen naar internetplusbellen van KPN. Nu ben ik mij een beetje aan het inlezen en lees ik dat de Experiabox moet zijn aangeloten op het ISRA punt.
Ik heb altijd op de eerste verdieping een ISDN aansluiting gehad, hier staat op dit moment ook de computer + modem. Toen de ISDN lijn wegging, heeft de monteur wat gesleuteld in de muur boven, en in het ISRA punt beneden. Het modem is nu (zo door de monteur toen der tijd) aangesloten op het telefoon punt boven waar de computer staat, met daartussen een splitter. Nu is mijn vraag als ik overstap op internetplusbellen moet mijn modem dan verhuizen naar de beneden verdieping en direct worden aangesloten op het ISRA punt, of kan deze gewoon in zijn huidige opstelling blijven staan?
28-05-2012 22:31 - bewerkt 28-05-2012 22:42
nee je kan het modem gewoon aansluiten op een 4punts wandcontact met een Telefoon stekker (RJ11) die is bijgeleverd, er zijn nu tijdelijk acties met gratis monteur, hij controleert de isra aansluiting + de wandcontact en sluit het modem aan e.d.
op 29-05-2012 13:01
Oke en het maakt dan niet uit dat ik het modem op de wandcontact boven aansluit ipv, die benede in de woonkamer
op 29-05-2012 15:40
Op zich moet dit prima werken, ervan uitgaande dat de bedrading e.d. nog steeds van goede kwaliteit is.
Echter, KPN stelt wel om de lijn kwaliteit te kunnen garanderen, dat het modem zo dicht mogelijk bij het ISRA moet (direct erop dus).
Mocht je ergens storing op ervaren, dan zul je als eerste je modem beneden aan moeten sluiten.