Internet

• Laatste activiteit 24-11-2014
  • 4368 Nu online
  • 92183 Berichten
  • 38312 Leden

Klacht KPN Glasvezel

• 01-11-2012 15:23
  • 10956

Beste, 

Op maandag 15 oktober 2012 heeft een monteur van KPN de modem van het glasvezelnetwerk in mijn meterkast geïnstalleerd. Toen de monteur de meterkast openmaakte kwam hij er achter dat er geen stroomaansluiting in de meterkast aanwezig was. Hij had hier geen materialen voor en moest naar een collega in Hilversum om de benodigde materialen op te halen. Na terugkomst heeft de monteur een nieuwe stroomvoorziening in de meterkast gemaakt en de modem geïnstalleerd.

Nadat de monteur vertrokken was kwam ik er achter dat de diepvries en de koelkast niet meer werkten. Omdat de verlichting in de keuken het nog deed legde ik niet meteen een link met het werk van de monteur. Ik dacht dat de vriezer en de koelkast het hadden begeven. Omdat zowel de vriezer als de koelkast ingebouwd zijn is niet makkelijk een andere stroombron toe te voegen.

Toevalligerwijs hadden mijn vriendin en ik net weekboodschappen gedaan toen ik ontdekte dat de vriezer en koelkast niet meer werkten. Gelukkig had ik in de schuur nog een vriezer staan. Deze hebben we in de huiskamer gezet. Om bederven van een groot deel van de boodschappen te voorkomen waren we genoodzaakt om maandagavond nog een nieuwe koelkast aan te schaffen. Deze koelkast heeft €216,65 gekost. Bon met datum van aanschaf is uiteraard aanwezig.

Vandaag, dinsdag 16 oktober 2012, kwam ik erachter dat ook de vaatwasser niet meer werkt. Toen ging er een lichtje branden. De monteur van KPN moet iets verkeerd hebben gedaan bij de aansluiting van de nieuwe stroombron in de meterkast. Omdat het theoretisch zou kunnen dat tegelijkertijd vriezer, koelkast en vaatwasser het begeven hadden heb ik de vaatwasser van een andere stroombron voorzien. Deze werkt.

Toen ik op 27 oktober de status van bovenstaande klachtbrief checkte werd er door de klantenservice gemeld dat ik 4 tot 6 weken moet wachten op een reactie!!!! Echt belachelijk.

Ik zit nu met de schade die de monteur van KPN heeft veroorzaakt.

KPN, vergoed mijn aangeschafte koelkast en stuur kostenloos een electricien langs!

Niet over 6 weken, maar nu!

Als ik dit had geweten was ik nooit met KPN in zee gegaan.

Met vriendelijke groet,

Christiaan

Bericht 1 van 6 (10.956 Weergaven)
door chris7984
Forum gast
  • Eerste post

Re: Klacht KPN Glasvezel

[ Bewerkt ]

Heb je voordat je overging tot aanschaf van een nieuwe koelkast contact gehad met KPN? En zo ja, hebben zij je geadviseerd om maar een nieuwe te kopen op hun kosten?

Zo niet, dan heb je geen verhaal naar KPN toe. Helaas.

Bericht 2 van 6 (10.896 Weergaven)
door
Expert
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Schrijver

[ Bewerkt ]

Is er ook een deskundige geweest zoals een elektricien om naar de aansluiting te kijken die de monteur heeft gemaakt ?, zo niet hoe weet je dan dat het een fout is van de KPN Monteur, daar komt bij dat de keuken en dus ook vermoedelijk het licht in de keuken op dezelfde groep zit. dus als de monteur iets verkeerd heeft aangesloten zou ook de verlichting kapot moeten zijn, je kunt niet zoveel fout doen met het aanleggen van een extra aansluiting, de fouten die je kan maken zijn is een ader { fase op nul draad } vergeten, waardoor de nieuwe aansluiting niet werkt { dit heeft geen invloed op de rest van de stopcontacten } de 2de fout die de monteur gemaakt zou kunnen hebben is dat hij de aarde draad en de fase heeft gebruikt in dat geval zou meteen je stop eruit knallen { dus dit kan het ook niet geweest zijn } elke andere vorm van kortsluiting lijkt me HEEL sterk, anders zouden je stoppen wel springen. om een lang verhaal kort te maken het is bijna niet mogelijk en een 2de aansluiting zo te maken dat er apparatuur stuk gaat, als je een sluiting in je tv ofzo hebt gaat er verder toch ook niets anders stuk in huis

Bericht 3 van 6 (10.881 Weergaven)
door
Ambassadeur
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Zilveren griffel

Ik beweer ook niet dat de apparaten stuk zijn gegaan, maar dat ze geen stroomtoevoer meer hebben door de werkzaamheden van de KPN monteur in de meterkast.

Bericht 4 van 6 (10.854 Weergaven)
door chris7984
Forum gast
  • Eerste post

[ Bewerkt ]

Als ik u was zou ik gewoon de klacht indienen bij KPN en vragen of ze op basis van ongelijk mee willen  werken, dus dat u een elektricien laat komen, die dan onderzoek gaat doen. Zodat kan worden vastgesteld of de schade inderdaad door de monteur is veroorzaakt

Bericht 5 van 6 (10.844 Weergaven)
door
Ambassadeur
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Zilveren griffel

Wat vreemd dat KPN een electra aansluiting maakt. Dat lijkt me meer de verantwoordelijkheid van de bewoner om dat te regelen.

Maar als ze het doen dan moeten ze het wel goed doen natuurlijk...

Als je KPN aansprakelijk wilt stellen, moet je wel bewijs hebben (foto's van de verkeerd aangelegde situatie of verklaring van een electricien oid). En een rechtbijstandsverzekering kan helpen, anders is 216 euro + kosten electricien niet echt de moeite waard. Uit zichzelf gaan ze waarschijnlijk niet betalen (zo klantvriendelijk zijn ze niet, en je kan niet weg bij ze, moet eerst jaarcontract volmaken, erg slim zijn ze).

Zet die nieuwe koelkast maar op marktplaats om nog wat kosten te drukken :smileywink:

Groet,

Casper

Bericht 6 van 6 (10.795 Weergaven)
Adviseur
  • Eerste post
  • Komt op stoom
  • Het begin is er
Beantwoorden

Welkom

Bij de KPN Community

Log in om je profiel te bekijken en te beheren, vragen te stellen en te beantwoorden, ideeën te delen en veel meer!

Inloggen met Facebook
Heb je nog geen account?
  • Praat mee over de blogs.
  • Help mee op het forum.
  • Denk mee in 'OnsKPN'.
Registreer nu
Auteurs met de meeste kudos
Gebruiker Aantal kudos
349
117
93
42