op 12-06-2012 20:27
Het volgende "probleem" dient zich aan. Tot aan vorige week had ik een internet+bellen abonnement, de instapvariant( max 8 mb/s down). Gemiddeld haalde ik hierop draadloos een snelheid van ongeveer 6,5 mb/s, behoorlijk acceptabel dus! Verlies dus ongeveer 20%
Echter sinds gisteren ben ik overgestapt naar een interactief abonnement en wel de standaard versie met max 40 mb/s down en hiermee Ziggo vaarwel gezegd.
Na installatie werkt alles prima, alleen mijn internetsnelheid is nu lager dan ik op mijn oude abbo had!!
Gebeld met helpdesk en daar krijg ik het volgende antwoord: U zit te ver van de centrale, maximaal haalbare down is 13 mb/s bedraad en 10 mb/s draadloos, dat is een verlies van70-75 % !!
Dit kan toch niet waar zijn? Erger word het nog wanneer ik mijn TV aanzet en ga kijken, regulier verlies ik dan nog eens 4 MB en bij HD zelfs 8 mb/s downstream. Blijft er dus van de "beloofde" 40 mb/s wel 5 mb/s over.
Ik weet dat die 40 niet gehaald word, maar vind het toch wel bizar dat er uiteindelijk minder over blijft dan op mijn oude goedkopere abbo. Ik had toch wel gehoopt op ongeveer de helft.
Helpdesk geeft aan mij niet te kunnen helpen, dus hier moet ik het mee doen.
Ben nu toch sterk aan het twijfelen of ik wel juist gedaan heb aan deze overstap.
Overigens heb ik een Witte Experiabox die met een korte ronde kabel aangesloten staat op het isra punt en beide hangen boven elkaar in de meterkast. Type is Arcadyan ARV7519 Firmware Version:01.01.113
Iemand een idee/suggestie of is het hopeloos?
12-06-2012 20:44 - bewerkt 12-06-2012 20:45
kun je eens inloggen in het modem http://192.168.2.254
het wachtwoord is standaard niks dus geen wachtwoord kijk dan even bij de ADSL status daar zie je de lijn informatie staan. kun je dit eens posten? wel even je ip adres weg poetsen
op 12-06-2012 20:52
Wachtwoord is bij mij wel iets :-), maar het scheelt dat ik hem weet.
Zie overigens in het gevraagde plaatje geen ip staan, maar hierbij wat je vroeg en alvast bedankt voor het mekijken/denken.

12-06-2012 20:59 - bewerkt 12-06-2012 21:02
ik begin maar meteen met slecht nieuws, aan de attenuation te zien zit je op ongeveer 2.5Km van de HVD { centrale } dus er zal niet veel meer uit te halen zijn vrees is. Als ik kijk naar de FEC fouten op de lijn zou je heel misschien net 16 Mb kunnen halen, in de meest ideale omstandigheden dan, het goede nieuws is dat de kans heel groot is dat er over niet al te lange tijd { vraag me niet wanneer precies } er VDSL2 beschikbaar komt
12-06-2012 21:04 - bewerkt 12-06-2012 21:05
Dan is het toch ronduit bedroevend te noemen dat dergelijke zaken niet benoemd worden bij het aangaan van het abbo? Terwijl me op dat moment ook een postcode-check doet om te zien of het product leverbaar is.
Er werd mij vanmiddag een downgrade voorgesteld naar instap met 8 mb/s, maar als ik dan HD ga kijken.....heb ik niets meer, dus geen optie.
Komt er dus op neer dat ik never nooit niet in de buurt ga komen van het aangebodene. Blijf ik het droevig vinden dat ik van 40 mb/s maar 5 mb/s over houd als ik tegelijkertijd TV kijk :-( Oh ja er werd ook de optie geboden om geen HD te gaan kijken, die heb ik maar niet serieus genomen, al wat het vast goed bedoeld.
Wat houd VDSL2 exact in en wat zou de invloed hiervan voor mij persoonlijk kunnen zijn?
12-06-2012 21:08 - bewerkt 12-06-2012 21:09
Ik kan niet anders zeggen dat ik het helemaal begrijp
, en dat dit heel vervelend is u zou kunnen overwegen een klacht in te dienen
Postbus 2547, 3500 GM Utrecht
12-06-2012 21:25 - bewerkt 12-06-2012 21:27
Dat word dan klacht nummer 3 in 3 dagen.
De eerste gaat over het feit dat mijn laptop geen draadloze verbinding meer aangaat met de nieuwe experiabox, maar wel met de oude(grijze), dus met laptop niets mis, maar blijkbaar wil de nieuwe box geen communicatie aangaan met de netwerkkaart, al uitvoerig getest met helpdesk met resultaat dat het niet gaat en alleen een luxer modem zou helpen, maar deez is niet beschikbaar omdat het bijbehorende netwerk hier niet beschikbaar is.
Klacht twee gaat over het feit dat men verkeerde info heeft gegeven over de actie met de Samsung Galaxy Tab, die nu dus niet beschikbaar meer blijkt te zijn
en dan word dit nummer 3, is word er niet vrolijk van. Voor iemand die nooit klaagt en al tig jaar klant is van KPN valt zoiets wel zwaar.
Klacht kan ook via mail neem ik aan, heb ik vanmiddag ook gedaan.
In elk geval bedankt voor je antwoorden. Scheelt me weer wat bellen, inmiddels namelijk al meer dan 2 uur aan de € 0,10 ct/p/min lijn gehangen.
op 12-06-2012 21:41
Nog even over het draadloos verhaal heeft u toevallig op de laptops windows vista staan met een atheros netwerkkaar, als dit wel zo is moet u de laatste drivers van deze kaar installeren dit omdat de oude drivers de nieuw en veiliger versleuteling niet snappen. u kunt het modem ook op WEP zetten maar das wel minder veilig
12-06-2012 22:55 - bewerkt 13-06-2012 09:30
WEP al geprobeerd, maar zonder resultaat.
Overigens draait het beestje op W7 Ultimate, clean install(is tussentijds bedraad aangesloten geweest en heeft alle updates gehaald en tevens is via apparaatbeheer de netwerkkaart voorzien van de laatste drivers)en heeft een netwerkkaart die compatbel zou moeten zijn met de Experiabox maar ergens gaat dus iets niet goed(bij de nieuwe box dan, op de oude logt hij gelijk in)
Net werkkaart weet ik niet uit me hoofd, maar hij zit in een HP Compaq nc8430. Het is dus een Broadcom 802.11g newtweradapter voorzien van het laatste stuurprogramma
op 13-06-2012 09:00
Beste fr6870,
We willen van onze kant ook graag zien of wij iets voor u kunnene betekenen.
Ik verzoek u graag om mij via een privebericht uw klantnummer,postcode,huisnummer en een contactnummer toe te sturen.
Met vriendelijke groet,
Cornelis