Internet

• Laatste activiteit 30-09-2014
  • 97 Nu online
  • 85186 Berichten
  • 35138 Leden

Modem aanpassen

[ Bewerkt ]
  • 09-07-2013 09:32
  • 4672

Ik heb net mijn modem ontvangen voor mijn internet premium pakket. Zoals ik al had gelezen zit het modem erg dicht getimmerd, maar ik had toch hoop op dat ik een aantal dingen kon instellen. 

VOIP: ik heb mijn eigen voip oplossing en ga die van KPN niet gebruiken. De inlog gegevens van KPN heb ik dus niet nodig, maar ik zou wel graag mijn eigen SIP instellingen erin zetten..nu is dat op zich geen onoverkomelijk punt want ik heb nog een ATA boxje, maar toch waarom een tweede apparaat stroom laten gebruiken als het modem het gewoon kan?

Tweede puntje is wel lastiger en had ik niet verwacht. Ik gebruik OpenDNS om een soort van basis filter voor mijn netwerk te doen. Op deze manier zijn alle apparaten min of meer beveiligd. Nu kan ik in de DHCP server de DNS voor het LAN niet aanpassen. Is hier een truuk voor? Of alternatieven zodat ik ook ipads en phones kan beveiligen?

Verder is het lastig dat het netwerk op 192.168.2.x zit...daardoor moet ik wat zaken omgooien. Zou makkelijker zijn als ik dit in het modem kon veranderen.

Ik begrijp dat KPN het dicht zet vanwege de vele onkundige gebruikers, maar wordt er de mogelijkheid geboden aan de kundige (of de wana bee kundige) gebruikers om de zaak wel open te zetten? Dochter Telfort laat wel alles openstaan en die heeft nu niet direct meer kundige gebruikers ofzo....

Bericht 1 van 7 (4.672 Weergaven)
door
Ervaren adviseur
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Komt op stoom

Re: Modem aanpassen

De modems van KPN zijn inderdaad vrij dichtgetimmerd voor de wensen die jij aangeeft. Ik ben het met je eens dat het vermoedelijk een afweging is geweest om een middenweg te vinden tussen experts en gewone gebruikers... :smileyhappy:

Goede groet,
Addy
Bericht 2 van 7 (4.626 Weergaven)
door
Allround expert
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Zilveren griffel

[ Bewerkt ]

Gaat iemand van KPN nog reageren? Ook "het kan niet, koop maar een ander modem" is een antwoord 

Bericht 3 van 7 (4.466 Weergaven)
door
Ervaren adviseur
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Komt op stoom

Dat hoeft KPN niet te doen, kan ik ook wel gezien de verhalen die ik hier al gelezen heb:

Het kan niet, koop maar een ander modem :smileyvery-happy:

Nee serieus, in jouw geval zou lekker zelf een routertje aanschaffen, want KPN laat je echt geen SIP instellingen aanpassen :smileymad:

Succes!

Grtz, J.

Bericht 4 van 7 (4.425 Weergaven)
door
Expert
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Schrijver

Dank..de sip instellingen kan ik nog wel mee leven (heb nog een stokoude linksys ATA) maar het ging vooral om de DNS. Ik vrees dat *zelfs* dat niet aangepast kan worden. Ik hou mijn oude telfort modem maar :smileywink: - al heeft die als nadeel dat iTv en Internet niet over 1 kabel kunnen maar dat nadeel kan ik nog wel mee leven.

Toch wel apart dat het zo dicht getimmerd zit.

Bericht 5 van 7 (4.359 Weergaven)
door
Ervaren adviseur
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Komt op stoom

Internet en televisie kunnen met oudere modems niet op alle netwerkpoorten nee. Je moet dan gewoon een switch gebruiken en de kabel voor tv op poort 3 van je router doen. Beetje omslachtig. 

Grtz,

J.

Bericht 6 van 7 (4.336 Weergaven)
door
Expert
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Schrijver

best jammer inderdaad. Heb inmiddels de KPN VDSL in gebruik, samen met de Telfort Zyxel P2812 modem. Moest wel wat puzzelen om het werkende te krijgen:

- VLAN 6

- PPOE - usernaam kpn@direct-adsl en wachtwoord KPN.

Telfort gebruikte ethernet over DSL ipv PPOE, vraag me af waarom KPN PPOE gebruikt. Over VDSL niet direct logisch. Het valt me ook op dat de ping tijden langer zijn. Bij Telfort zat ik onder de 20ms voor de DSL lijn (pingen van host in Amsterdam) terwijl bij KPN ik rond de 34ms zit. Voor mij geen probleem maar vraag me af hoe dit komt.

Bericht 7 van 7 (4.317 Weergaven)
door
Ervaren adviseur
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Komt op stoom
Beantwoorden

Welkom

Bij de KPN Community

Log in om je profiel te bekijken en te beheren, vragen te stellen en te beantwoorden, ideeën te delen en veel meer!

Inloggen met Facebook
Heb je nog geen account?
  • Praat mee over de blogs.
  • Help mee op het forum.
  • Denk mee in 'OnsKPN'.
Registreer nu
Auteurs met de meeste kudos
Gebruiker Aantal kudos
317
117
75
42