Internet

  • Laatste activiteit 02-09-2014
  • 374 Nu online
  • 82265 Berichten
  • 33667 Leden
Geaccepteerde oplossing

Motorola 1853 en ab werken niet, fout f11

  • 30-01-2013 17:18
  • 12293

Beste,

Meerdere dagen probeer ik op de slaapkamer de Motorola vip 1853 aan te sluiten via lan. Er komt code F11 te staan. Ik heb alles geprobeerd. De stekkers in en uit. Stroom van de experiabox. Nieuwe kabel getrokken. Het rare is dat de Motorola nergens op reageert. De knop i-tv van de afstandsbediening werkt niet (brandt overigens wel groen als ik em indruk) waardoor ik de Motorola niet in de stand-by stand kan zetten, zoals jullie "probleem-oplosser" aangeeft om te doen. Ook de groene knop op de Motorola haalt niets uit. Op de televisie werkt de afstandsbediening wel. Is dit een probleem van de ontvanger of kan het nog aan andere dingen liggen?

Ik verneem het graag.

Groet, Marieke

Bericht 1 van 13 (12.293 Weergaven)
Avatar
door
Adviseur
Berichten: 7
Geregistreerd: ‎13-01-2013
  • Eerste post
  • Het begin is er
  • Handige Harry

Re: Motorola 1853 en ab werken niet, fout f11

Beste mariekevdv,

Foutcode 11 houdt in dat er een probleem is tussen de modem en de tuner.
Dit kan liggen aan de poort in de modem, de poort in de tuner of de ethernetkabel die de twee poorten verbindt.
In veel gevallen ligt het aan de Ethernet-kabel. Dan zijn de connectors niet goed op de aders geknepen.

 

De kabel die jij vervangen hebt is dat de kabel waar de ene uiteinde in de tv-ontvanger zit en de andere uiteinde in het modem? Of maak je gebruik van een Devolo/ draadloze verbindingset?

Tevens ben ik benieuwd welk type modem/ experiabox je thuis hebt te staan.

Met vriendelijke groet,

Binne

Privéberichten zonder verzoek gestuurd aan de Webcare Specialisten worden niet beantwoord.
Bericht 2 van 13 (12.279 Weergaven)
Avatar
door KPN Webcare Specialist
KPN Webcare Specialist
Berichten: 325
Geregistreerd: ‎14-12-2011
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Zilveren griffel

Re: Motorola 1853 en ab werken niet, fout f11

[ Bewerkt ]

werkt de gewraake ontvanger wel in de huiskamer (of vice versa)? krigj je helemaal geen beeld? ook geen groen of blauw scherm ? je moet de tv eerst afstemmen op de juiste externe poort, niet alle tv's schakelen automatisch over naar externe apparatuur, ik neem aan dat je dat ook doet.

 

je kan niet zomaar de extra tv ontvanger aansluiten op internet lan, dit moet via de lan poort aansluiten waarop ook je eerste ontvanger staat aangesloten via het bedraad OF het draadloze verdeelkastje. 

 

als je het nieuw of na lang stilstaan aansluit, kan de decoder niet reageren, omdat het eerst een firmware update doet, je ziet 888 of 808, --- of +++  in het displaytje staan.

 

als het in je huiskamer ook niet werkt, is de ontvanger defect.



een fijne zomer :smileyhappy:
Bericht 3 van 13 (12.278 Weergaven)
Avatar
Ambassadeur
Berichten: 1.258
Geregistreerd: ‎26-08-2011
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Bestseller

Re: Motorola 1853 en ab werken niet, fout f11

Feiten:

Beide Motorola kastjes werken. Ik heb ze verwisseld met elkaar en diegene van beneden staat nu boven en visa versa. Beneden start de Motorola (van boven) wel direct op. 

Ik heb zojuist de lan cable van beneden over de trap geleid en boven start de Motorola ook op.

Tevens heb ik de cable van beneden in alle poorten gehad van de experiabox en er brandt direct een groen lampje. De poorten in de experiabox zijn dus goed. Echter bij de cable naar boven is dit niet het geval, er brandt geen lampje.

 

De lan cable tussen de experiabox en de Motorola heb ik vervangen. Dit was in eerste instantie jullie bijgeleverde kabel. Nadat dit niet werkte heb ik een nieuwe kabel gekocht om door te trekken. Een cat 5e, utp. De tweede keer ben ik uiterst zorgvuldig te werk gegaan. Geen kink in de kabels, niet fijngeknepen, bij de haakse hoek door de muur heb ik bochtgeleiders gebruikt, noem maar op. Ik heb de kleuren van de aders precies op volgorde over genomen van jullie originele kabel. De connector gaat echter moeilijk in de poort van de experiabox, zou dit het probleem kunnen veroorzaken? Het een normale rj45 connector. De experiabox welke ik heb is de V8.

 

Mijn conclusie; of het ligt toch aan de cable of connector, of er kunnen geen 2 motorola's op deze box? (dit laaste kan ik niet testen, ik heb geen complete kabel meer over).

 

Kunt u wellicht het een of het ander uitsluiten?

Ik verneem het graag.

Bericht 4 van 13 (12.269 Weergaven)
Avatar
door
Adviseur
Berichten: 7
Geregistreerd: ‎13-01-2013
  • Eerste post
  • Het begin is er
  • Handige Harry

Re: Motorola 1853 en ab werken niet, fout f11

Ik vermoed toch dat je de kabel niet goed hebt geknepen. De Arcadyan V8 bevat flexpoorten waarbij het niet uitmaakt welke poort je op de experiabox gebruikt.

Door de tv-ontvangers om te wisselen hebben we de tv-ontvangers weg kunnen strepen als defect. Experiabox ook gezien deze functioneerd met de eerste tv-ontvanger

Indien de bandbreedte het toelaat kan bij koper abonnementen 2 tv-ontvangers aansluiten en glas nog meer. Sinds KPN alleen motorola tv-ontvangers heeft zou dit geen probleem mogen zijn.

 

Over het knijpen van de kabel je hebt een straight-thru kabel nodig met normale RJ45 connectoren waarbij je de ene uiteinde in poort 1t/m 4 steekt andere in de tv-ontvanger. Voor de kleuren zie het volgende:

straight.gif

 

Privéberichten zonder verzoek gestuurd aan de Webcare Specialisten worden niet beantwoord.
Bericht 5 van 13 (12.251 Weergaven)
Avatar
door KPN Webcare Specialist
KPN Webcare Specialist
Berichten: 325
Geregistreerd: ‎14-12-2011
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Zilveren griffel

Re: Motorola 1853 en ab werken niet, fout f11

Ik vrees dat je vermoeden dan idd klopt, als al het andere is uitgesloten....

 

Wat betreft de kabel. Je hebt het over een straight-thru cable. Ik vond al dat ik ver kwam maar deze term ben ik nog niet tegen gekomen. De kabel welke ik heb gebruikt is cat 5e, utp, AWG24. 

De kleuren heb ik in ieder geval absoluut niet zo geknepen als aangegeven. Dat staat vast. Ik had al gezocht op internet en kwam daar een volgorde tegen die ook al anders was als deze. (anders als nu aangegeven en anders dan jullie originele kabel). 

Jullie originele kabel is;

Oranje streep / oranje / groen streep / blauw streep / blauw / groen / bruin streep / bruin.

Zo had ik het dus ook overgenomen. Ik begrijp dat dit niet goed is. Ik zal dit overnieuw doen.

Wordt vervolgd.....

 

Bericht 6 van 13 (12.247 Weergaven)
Avatar
door
Adviseur
Berichten: 7
Geregistreerd: ‎13-01-2013
  • Eerste post
  • Het begin is er
  • Handige Harry

Re: Motorola 1853 en ab werken niet, fout f11

In feite als je aan beide kanten de zelfde kleurcombinatie hebt is het alsnog een straight-thru/ straight-through (wordt op meerdere manieren aangegeven) kabel (1 op 1 kabel). Het plaatje wat ik stuurde is enkel 1 van de standaarden die gebruikt wordt. Het belangrijkste is dat de uiteindes gelijk zijn.

 

Cat5e geeft aan dat het een categorie 5 kabel is (enhanced versie, geschikt voor 10mbit t/m 1gbit).

AWG24 is en dit moet ik nakijken een certificering van de kabel.

 

Privéberichten zonder verzoek gestuurd aan de Webcare Specialisten worden niet beantwoord.
Bericht 7 van 13 (12.243 Weergaven)
Avatar
door KPN Webcare Specialist
KPN Webcare Specialist
Berichten: 325
Geregistreerd: ‎14-12-2011
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Zilveren griffel

Re: Motorola 1853 en ab werken niet, fout f11

Ik heb gelezen op internet dat 24AWG de dikte van de kabel aangeeft. Hoe lager dit getal hoe dikker de kabel. Je hebt ook 23 en 26 AWG.... (?)

Maar goed....dan heb ik alsnog een raadsel. Ik heb beide einden precies hetzelfde gedaan qua kleurvolgorde, dus dan had het moeten werken.....en dat doet het niet. Dat heb ik bij de eerste kabel gedaan en tweede weer. Blijft er één ding over en dat is de kabel zelf. Dat wordt een nieuwe kabel voor de derde keer. Balen dat ze zo gevoelig zijn. De kabel beneden heeft vier weken boven de grond gelegen en mijn zoontje is er meerdere malen per dag met zijn fietsje overheen gereden, zonder nadelige gevolgen. Geluk misschien. Deze nieuwe kabel voor boven heb ik uit de verpakking gehaald en direct met twee personen doorgetrokken, van de meterkast recht omhoog. Toch vreemd. 

Laatste vraag; bij nader onderzoek heb ik het vermoeden dat de lan cable geen koperdraad bevat maar metaalkleurig draad. Zegt dit jou iets? Kan dit of bestaat het dan niet dat dit werkt. Ik heb de kabel gekocht bij een internet-accessoirezaak.

Bericht 8 van 13 (12.239 Weergaven)
Avatar
door
Adviseur
Berichten: 7
Geregistreerd: ‎13-01-2013
  • Eerste post
  • Het begin is er
  • Handige Harry

Re: Motorola 1853 en ab werken niet, fout f11

Sorry....dit laatste klopt niet wat ik zeg. Het is toch koperdraad. Heb even een stukje uit de prullenbak gevist en open gesneden. 

Dus toch nieuwe kabel trekken dan maar.............?!

Bericht 9 van 13 (12.238 Weergaven)
Avatar
door
Adviseur
Berichten: 7
Geregistreerd: ‎13-01-2013
  • Eerste post
  • Het begin is er
  • Handige Harry

Re: Motorola 1853 en ab werken niet, fout f11

Het is inderdaad koperdraad. Ik moet een schatting maken maar mijn advies is: kabel vervangen.

 

Privéberichten zonder verzoek gestuurd aan de Webcare Specialisten worden niet beantwoord.
Bericht 10 van 13 (12.235 Weergaven)
Avatar
door KPN Webcare Specialist
KPN Webcare Specialist
Berichten: 325
Geregistreerd: ‎14-12-2011
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Zilveren griffel
Beantwoorden

Welkom

Bij de KPN Community

Log in om je profiel te bekijken en te beheren, vragen te stellen en te beantwoorden, ideën te delen en veel meer!

Inloggen met Facebook
Heb je nog geen account?
  • Praat mee over de blogs.
  • Help mee op het forum.
  • Denk mee in 'OnsKPN'.
Registreer nu
Auteurs met de meeste kudos
Gebruiker Aantal kudos
317
117
72
42
41