op 11-07-2012 18:56
Twitterwebcare adviseerde mij hier mijn probleem te melden.
Deze week heb ik de "experia V8", als vervanger voor de "TG789vn" ontvangen en geinstalleerd. (ik krijg 8 aug. glasvezel.) Bijna alles werkt, echter krijg ik met mijn draadloze printer/scanner HP 6500a all in one het probleem dat de box deze maar even ziet en dat na een paar minuten geen verbinding meer mogelijk is. Uiteraard al diverse dingen geprobeerd, maar niets helpt. Zet ik de printer uit/aan dan is de printer weer een paar minuten zichtbaar/benaderbaar om daarna "weg" te zijn.
Met de TG789vn nimmer (ruim anderhalf jaar draadloos) deze problemen gehad. Bekabeld is op deze plaats niet mogelijk!
-De printer heeft een vast IP adres op beide EB's
-Kanaal 6 op de beide EB's
Ik werk veel thuis (printen, scannen en af en toe een fax) en heb enorm veel kostbare tijd gespendeerd om het voor elkaar te krijgen doch lukt het niet. In arrenmoede de TG789vn weer aangesloten en ingesteld/geconfigureerd.
De printer/scanner werkt nu weer feilloos zoals voorheen.
In mijn optiek ligt het dus niet aan de printer. Wie o wie heeft voor mij de oplossing om dit werkend te krijgen op de nieuwe EB V8?
op 12-07-2012 12:12
heb je kanaal 11 al getest
op 12-07-2012 13:02
Hallo mijnheer Demie1000
Ja dat heb ik geprobeerd, 1, 3, 6, 9, 11 en 13. Geen effect. Overigens heb ik in de buurt geen hinder van andere netwerken. Ik woon vrijstaand in het "buitengebied" en er zijn hier geen andere netwerken zichtbaar.
De printer is voorzien van de recentste firmware, en zoals eerder aangegeven als ik de Thomson er weer tussenzet, is het probleem er niet.
Ondanks dat ik de gehele scala van hardware heb meegemaakt (van Commodore 64, via windows PC's naar Macs en gebruik van de eerste netwerken) heb ik dit als bijna 60 jarige nog niet meegemaakt en is dit voor mij een raadsel.
Ik hoop dan ook van harte dat u voor deze "old men" een oplossing heeft.
op 12-07-2012 17:48
als je een 789VN hebt kun je deze ook gewoon blijven gebruiken met glas, { WAN poort } ik weet zo even geen oplossing
op 12-07-2012 19:40
op 17-07-2012 11:54
Ik heb de printer getest op andere routers, o.a. de Airport van Apple, en daar wordt deze printer feilloos herkend. Ook heb ik de printer maar eens bedraad aangesloten op de EB V8 maar dat biedt geen enkele soelaas. Ook dan is de printer maar even zichtbaar op mijn iMac, Macbooks, iPad's en iPhone's om na een paar minuten niet meer bereikbaar te zijn. Op de printer zelf is de status online en geeft aan met volle sterkte en het ipadres verbonden te zijn en is vanaf de computer via webservice wel aan te spreken. Inmiddels ben ik aan het klungelen geweest om een aantal poorten vrij te geven in de EB. Inkomend UDP ( 137, 138, 161 en 427) Uitgaand TCP 137, 139, 427, 9100, 9220 3n 9500.
Helaas geen positief resultaat. Contact met HP geeft aan dat het euvel toch aan de Experiabox ligt en dat ergens de communicatie in dit apparaat geblokkeerd wordt en dat ik hier vor bij de provider moet zijn.
Kortom KPN, HELP a.u.b.. Ik ben ten einde raad.