• Laatste activiteit
    22-12-2014
  • 4637 Nu online
  • 95691 Berichten
  • 39721 Leden
Geaccepteerde oplossing

Reset uw KPN Experia Box (Modem)

[ Bewerkt ]
  • 10-05-2013 16:37
  • 149573

Let op!

Wanneer u bij uw modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van de modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al uw persoonlijke wijzigingen in de modem verwijderd worden.

 


 

Waarom de KPN Experia Box resetten?
- Je bent het wachtwoord van de webinterface vergeten / komt niet ingelogd.
- Geen Wifi; beveiligingsinstellingen onjuist / komen niet overeen.
- Geen internet; internet lampje uit of rood.
- Geen telefonie; voice lampje is uit.
- Overige problemen met het Modem / Experia Box kunnen verholpen worden d.m.v. een fabrieksreset.


Lijst van verschillende ADSL Modems:

Lijst van verschillende KPN Experia Boxen:



Reset van de SpeedTouch Home [top]

  • Schakel de modem in.
    Schakel de modem in met de schakelaar aan de achterkant van de modem
    De modem staat aan als de schakelaar op - staat.

  • Druk met een paperclip de reset knop in aan de achterkant tot alle lampjes aan de voorkant beginnen te knipperen.
    Deze knop is een klein rondje aan de achterkant waar ' default' bij staat. 

    Image


  • Als de knop los wordt gelaten dan zal de modem opnieuw opstarten
    De fabrieksinstellingen worden hersteld.

  • De modem is herstart als de twee meest rechter lampjes weer constant groen branden
    Dit zijn de power en de line sync lampjes.

  • De fabrieksinstellingen zijn nu hersteld.

 

Reset van de SpeedTouch 510v3 [top]

  • Schakel de modem in.
    Schakel de modem in met de schakelaar aan de achterkant van de modem
    De modem staat aan als de schakelaar op - staat.

  • Druk met een paperclip de reset knop in aan de achterkant van de modem tot alle lampjes aan de voorkant beginnen te knipperen.
    Deze knop is een klein rondje aan de achterkant waar ' default' bij staat.

Image

  • Als de knop los wordt gelaten dan zal de modem opnieuw opstarten
    De fabrieksinstellingen worden hersteld.

  • De modem is herstart als de twee meest rechter lampjes weer constant groen branden
    Dit zijn de power en de line sync lampjes.

  • De fabrieksinstellingen zijn nu hersteld.

 

Reset van de SpeedTouch 510v4 [top]

  • De modem moet uitstaan
    Als de modem aanstaat de drukknop aan de voorkant ingedrukt houden tot alle lampjes uit zijn.
  • Schakel de modem in.
    Druk de drukknop aan de voorkant kort in.
    Het controlelampje elektriciteitsnet (middelste lampje) brandt dan oranje.
  • Zodra het controlelampje elektriciteitsnet ( middelste lampje) groen knippert druk dan kort op de druktoets
    Controlelampje elektriciteitsnet ( middelste lampje) stopt met knipperen en brand groen. Na +/- zes seconden knippert het controlelampje opnieuw groen.
  • Zodra het controlelampje elektriciteitsnet ( middelste lampje) weer groen knippert druk dan nog een keer kort op de druktoets voorop de modem.
    Alle controlelampjes knipperen groen. De ADSL modem wordt opnieuw opgestart.
  • De fabrieksinstellingen zijn nu hersteld.
    Image

 

Reset van de SpeedTouch 546 [top]

  • Schakel de modem in, mocht die uitstaan.
    We gaan er vanuit dat de klant alles heeft aangesloten (stroomtoevoer, minimaal 1 ethernetkabel en DSL lijn)
    Schakel de modem in met de schakelaar aan de achterkant van de modem
  • Druk met een voorwerp de resetknop 7 seconden in aan de achterkant totdat lampje Power rood gaat branden.

    Image
  • Na +/- 10 seconden zal het ' Power' lampje constant groen gaan branden
  • Na +/- 10 seconden zal het ' Power' lampje een keer groen knipperen
  • Nu zal het ' Ethernet' lampje eerst groen gaan knipperen en dan constant groen branden als de modem gevonden wordt.
  • Nu zal het ' DSL' lampje eerst groen gaan knipperen en daarna constant groen branden. Brandt dit lampje constant groen dan is er line-sync. Stopt dit lampje met knipperen en gaat uit dan is er geen line-sync.
  • Nu zal het ' Internet' lampje constant groen gaan branden. LET OP!! Ook al brandt dit lampje constant groen er is geen openstaande internet verbinding! Na een reset wordt dit lampje altijd groen, als er maar line-sync is.
  • De fabrieksinstellingen zijn nu hersteld.

 

Reset van de SpeedTouch 546v6 [top]

  • Aan de achterkant van de modem, staat aan de linkerkant een verzonken reset knop.
  • Druk deze knop in met een paperclip (potlood is waarschijnlijk te dik) voor 7 seconden in.
  • Het LED bij Power dient dan rood te branden. Nadat u de reset is gedaan, zal de modem opnieuw worden opgestart.
    Dit kan enige minuten duren. Wacht totdat alle lampjes constant branden.

Image

 

Reset van de SpeedTouch 570 [top]

  • De modem moet aanstaan.
    Schakel de modem in met de schakelaar aan de achterkant van de modem.
    De modem is ingeschakeld als de schakelaar op | staat.
  • Druk met een paperclip op de knop aan de achterkant van de modem totdat alle controlelampjes aan de voorzijde van de modem beginnen te knipperen en weer uitgaan.
    Image 
    Image
  • Laat de knop los.
    De modem wordt opnieuw opgestart.
  • De fabrieksinstellingen zijn nu hersteld. Dit betekent voor de ST570 met software versie 2.x via de registratieknop aangemeld dient te worden op de draadloze adapter.
    De ST570 met software versie 4.2 standaard op WEP is staat.

 

 

Reset van de SpeedTouch 580 [top]

  • De modem moet aanstaan
    Indien de modem uitstaat deze aanzetten met de drukknop (onderschrift ON/OFF) aan de achterkant van de modem
    De modem staat aan als het power lampje (het meest linker lampje) constant groen brandt.
  • Druk met een paperclip aan de achterkant de resetknop in.
    Houdt deze knop ingedrukt totdat alle lampjes aan de achterkant bij de netwerkaansluitingen 1x gaan branden.
    Dit kan lang duren, soms tot 20 seconden.

    Resetknop Image
  • Laat de knop aan de achterkant los.
    De fabrieksinstellingen zijn hersteld.
  • De fabrieksinstellingen zijn nu hersteld. Na de reset zal het lampje bij WLAN constant rood branden.

 

Reset van de SpeedTouch 716 [top]

  • Schakel de modem in.
    Schakel de modem in met de drukknop aan de achterkant van de modem
    De modem staat aan als de schakelaar op - staat.
  • Druk met een voorwerp de reset knop in aan de achterkant totdat de PWR lampje rood gaat branden.
    Dit kan circa 10 seconden duren.
    Deze knop is een klein rondje aan de achterkant waar ' reset' bij staat (aan de rechterkant).

    Image
  • Als de knop los wordt gelaten dan zal de modem opnieuw opstarten
    De fabrieksinstellingen worden hersteld.
  • De modem is herstart als de twee meest linker lampjes weer constant groen branden
    Dit zijn de power en de line sync lampjes.
  • De fabrieksinstellingen zijn nu hersteld. De beveiliging staat na de reset uit. De beveiliging dient opnieuw worden ingesteld.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KPN Social Care Zakelijk - Klantenservice 0800-0403
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bericht 1 van 2 (149.573 Weergaven)
Avatar
door KPN Webcare Specialist
KPN Webcare Specialist
Berichten: 552
Geregistreerd: ‎05-11-2012
  • Gouden Griffel
  • Eerste post
  • Eerste kudo
2
+1

Reset uw KPN Experia Box (Modem)

[ Bewerkt ]

Reset van de Zilverkleurige KPN Experia Box (Siemens) [top]

 

  • Schakel de modem in. Schakel de modem in met de 'Power' knop aan de achterkant van de modem De modem staat aan als de lampjes aan de voorkant branden.
  • Druk met een paperclip of tandenstoker de reset knop in aan de achterkant van de modem totdat alle LEDs voorop de modem uit gaan  (+/- 30 seconden) en laat deze dan los. 

Image

 

Reset van de Antracietkleurige KPN Experia Box (SpeedTouch 780) [top]

  • Schakel de modem in.
    Schakel de modem in met de drukknop aan de achterkant van de modem
    De modem staat aan als de schakelaar op - staat.
  • Druk met een paperclip of potlood de reset knop in aan de achterkant van de modem totdat de PWR lampje rood gaat branden. Dit kan circa 3 0 seconden duren.
    Deze knop is een klein rondje aan de achterkant waar ' reset' bij staat (aan de rechterkant).

    Image
  • Als de knop los wordt gelaten dan zal de modem opnieuw opstarten
    De fabrieksinstellingen worden hersteld.
  • De modem is herstart als het meest linker lampjes weer constant groen branden
    Dit is het power lampje.
  • De fabrieksinstellingen zijn nu hersteld. De beveiliging staat na de reset standaard op WPA (en dient eventueel opnieuw te worden ingesteld).

 

Reset van de Antracietkleurige KPN Experia Box (Thomson TG787v) [top]

  • Schakel de modem in. Schakel de modem in met de drukknop aan de achterkant van de modem De modem staat aan als de schakelaar op - staat.
  • Druk met een paperclip de reset knop in aan de achterkant van de modem totdat alle LEDs voorop de modem uit gaan en de POWER LED rood gaat branden (+/- 30 seconden) en laat deze dan los.
    Image
  • Wacht totdat de modem volledig is opgestart.

 

 

Reset van de KPN Experia Box (Thomson TG789v) [top]

    • Schakel de modem in. Schakel de modem in met de schakelaar aan de achterkant van de modem.  De modem staat aan als de schakelaar op - staat.
    • Druk met een paperclip of tandenstoker de reset knop in aan de rechter zijkant van de modem totdat alle LEDs voorop de modem uit gaan en de POWER LED groen gaat branden (+/- 10 seconden) en laat deze dan direct los.


TG789

  • Wacht totdat de modem volledig is opgestart.

Let op!
Alle persoonlijke instellingen worden verwijderd en de modem wordt teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Tevens wordt de draadloze functie van de KPN Experia Box (Thomson TG789v) ingeschakeld.

 

 

Reset van de Witte KPN Experia Box (Arcadyan, ARV7519) [top]

  • Schakel de modem in
  • Steek een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ aan de achterzijde van de KPN Experia Box.

    Image
  • Houd de reset ongeveer 7 seconden ingedrukt. Alle lampjes aan de voorzijde gaan eerst uit. Laat de paperclip direct los als het ‘Power’ lampje weer groen gaat branden

De KPN Experia Box start nu opnieuw op. De persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box worden verwijderd. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet!
Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Broadband’ en ‘Internet’ weer branden.

Image

 

Reset van de Witte KPN Experia Box (ZTE) [top]

  • Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ aan de achterzijde van het modem.
  • Houd een aantal seconden ingedrukt. Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden.

    Image
  • De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet!
  • Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Broadband’ en ‘Internet’ weer branden.

 

 

Reset van de KPN Experia Box V8 [top]

    • Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ (F) aan de achterzijde van het modem.
    • Houd een aantal seconden ingedrukt. Laat het puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden.

 

De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet!
Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Broadband’ en ‘Internet’ weer branden.

 

 

Reset van de KPN Experia Box V9 [top]

 

    • • Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ aan de achterzijde van het modem.
    • • Houd een aantal seconden ingedrukt. Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden.

 

De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet!
Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Broadband’ en ‘Internet’ weer branden.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KPN Social Care Zakelijk - Klantenservice 0800-0403
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bericht 2 van 2 (149.571 Weergaven)
Avatar
door KPN Webcare Specialist
KPN Webcare Specialist
Berichten: 552
Geregistreerd: ‎05-11-2012
  • Gouden Griffel
  • Eerste post
  • Eerste kudo
Beantwoorden

Welkom

Bij de KPN Community

Inloggen

Log in om je profiel te bekijken en te beheren, vragen te stellen en te beantwoorden, ideeën te delen en veel meer!

Inloggen met Facebook
Heb je nog geen account?
  • Praat mee over de blogs.
  • Help mee op het forum.
  • Denk mee in 'OnsKPN'.
Registreer nu
Auteurs met de meeste kudos
Gebruiker Aantal kudos
396
117
97
42
41