- Abonneren op onze RSS-feed
- Alle onderwerpen als nieuw markeren
- Onderwerp als gelezen markeren
- Dit onderwerp naar boven laten zweven
- Bladwijzer
- Abonneren
- Printervriendelijke pagina
Sloom internet
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Naar een vriend e-mailen
- Ongepaste inhoud melden
op 04-11-2011 21:47
Ongeveer 9 maanden geleden is mijn Speedtouch 780 kapot gegaan. Hiervoor heb ik toen een vervangende router gekregen: de Arcadyan ARV7519i.
Mijn snelheid met de Speedtouch lag zo tussen de 370kb/s en de 430kb/s. Na het aansluiten van de Arcadyan heb ik nooit een snelheid hoger dan 330kb/s bereikt: sterker nog hij ligt nu al enkele weken rond de 220kb/s.
Ik snap best dat doordat mijn aansluitpunt meer dan 3 kilometer van de wijkcentrale afligt ik niet snel internet kan/hoor te hebben. Maar deze verandering tussen 400kb/s en 220kb/s vind ik toch wel erg afwijkend.
Aan de netwerkinfrastructuur binnenshuis is niks verandert en volgensmij buiten ook niet. Hier zou het dus niet aan liggen en het komt waarschijnlijk door het modem.
Tevens ben ik ook minder tevreden over de snelheid van het draadloze internet. Dit komt waarschijnlijk doordat er op de Arcadyan geen richtbare antennes zitten, zoals ze op de Speedtouch wel zaten. Ik vind het erg jammer dat ik het nu met veel slomer internet moet doen, ook omdat er vaak 5 computers tegelijk aan staan.
Ik heb nog even enkele plaatjes bijgevoegd van de internettesten. Nb. de testen zijn gemaakt terwijl elke computer uit stond en de computer waarmee de speedtest is gemaakt volledig vrij was van virussen, dus geen botnets oid. of het gebruik van downloads.

Re: Sloom internet
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Naar een vriend e-mailen
- Ongepaste inhoud melden
op 05-11-2011 23:22
Laat eens een lijn meting door KPN uitvoeren aangezien speedtest geen betrouwbare partij is in deze.
Waarschijlijk heeft de DLM je op een lagere snelheid gezet nadat je lijn eruit lag omdat je modem defect was deze zou dan gereset moeten worden.