Beantwoorden
Adviseur
mpool79

Re: Traag internet ?? lees dit eerst eens

Ik ben heel snel en netjes geholpen, de boel moet nog gereset worden maar ik heb de 2e aansluiting verwijdert (zat nog een oude 2e lijn parallel over de hoofdaansluiting) en de snelheid is nu al een heel stuk beter, benieuwd naar de snelheid na de reset.

(hoe verwijder ik oude berichten, werd me gevraagd aan de telefoon maar heb geen idee hoe ?)

Allround expert
demie1000

ik denk dat men bedoeld dat je dit als oplossing accepteert

Forum gast
hofjes

Beste allen,

Ik heb dit forum enigszins doorgespit, maar kan geen verklaring vinden voor mijn snelheidsproblemen. De snelheid is bij ons zeer wisselend. In het algemeen lijkt het 's avonds een stuk sneller, dan overdag.

Ik heb een Thomson9C718C, korte ronde kabels en heb geen router aangesloten. Ik maak gebruik van het wifi signaal van de Thomson. Het is de laatste tijd soms helemaal niet meer te doen. Wie kan mij helpen?

De gemeten snelheid van zojuist met speedtest tool: 1,50 Mbps / 2,06 Mbps. Eergisteren haalde ik nog 21.60 / 5.27 Mbps??

PS het is bij niet mogelijk om een afbeelding toe te voegen aan dit bericht?? Als ik op afbeelding klik kan ik geen afbeelding selecteren. Er staat alleen een regel Bestand / url, maar ik kan vervolgens niet op mijn computer zoeken?

Allround expert
demie1000

Vermoedelijk heeft dit te maken met storing bronnen, draadloos internet maakt gebruik van radio golven en kan dus makkelijk verstoord raken door andere radio golven, wat je zou kunnen proberen is het uitzend kanaal van het modem te veranderen, nu hoor ik je denken ,,,,, maar het heeft altijd gewerkt. Dit is niet van belang het kan best zo zijn dat er sinds kort ineens verstoring op treed omdat BV iemand in je omgeving een of ander leuk draadloos apparaat heeft aangeschaft, denk hierbij aan babyfoon draadloze camera´s { leuk voor bij de deurbel } en zo zijn er wel 100 dingen die kunnen storen. weet je ook welt type modem je hebt ? welke kleur hoeveel lampjes 

Adviseur
mpool79

Na de 2e aansluiting verwijdert te hebben is de snelheids ding in de centrale gereset en dat zou ongeveer 5 dagen duren voordat dat helemaal weer in orde was.

We zijn nu een week verder en de router is nu 3 dagen actief dus niet meer gereset maar de snelheid blijft onverandert.

Ook op de snelheid die in de router staat is er niets verandert, ik kan me voorstellen dat als je via internet een snelheidstest doet dat dit wat langzamer gaat door de firewall en  andere programma`s die internet nodig zijn.

Maar de snelheid die in de modem staat zou toch in de buurt moeten komen van waarmee u adverteert, als je nou ergens in een klein dorp woont ver achteraf kan ik me een wat lagere snelheid voorstellen maar in een wijk waar meer dan 10.000 mensen wonen mag je toch verwachten dat de snelheid er een beetje bij in de buurt komt.

Allround expert
demie1000

kun je eens een plaatje posten met de ADSL/VDSL status die in het modem staat ?

Adviseur
mpool79

Ik kreeg net een brief binnen van KPN dat het netwerk in mijn sterk was verbeterd, toch eens kijken naar de snelheid en wat geeft de modem aan en ik zit weer helemaal op snelheid:

ptime:4 days, 9:57:01
DSL Type:G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:1.032 / 6.814
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]:2,15 / 6,38
Adviseur
mpool79

En ik ben weer terug op mijn oude snelheid, ik gebruik nu een programma dat continu de snelheid meet (Nuria).

Na mijn vorige bericht heb ik een paar weken op dezelfde snelheid gezeten en volgens Nuria was de verbinding zo`n 7 (schaal 1 tot 10) waard en was iets beter als de gemiddelde snelheid van KPN gebruikers met dezelfde aansluiting.

Kortom, zeer tevreden.

Maar ik gister weer eens omdat het mij opviel dat de verbinding wat moeite kreeg met verschillende taken tegelijk.

En de verbinding is weer terug naar een lagere snelheid, ping snelheid is nog steeds prima maar de de down- en upload snelheid zijn van een 7 terug naar een 5 en dat is al voor een paar weken.

Link Information

Uptime:0 days, 10:07:24
DSL Type:G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:776 / 5.308
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]:17,10 / 317,58