Internet

• Laatste activiteit 02-09-2014
  • 223 Nu online
  • 82364 Berichten
  • 33717 Leden

VGV7519: SPI/DoS-filter

• 15-10-2013 22:02
  • 7579

Sinds een tweetal weken zijn wij over op het VGV7519 (Experiabox v8) modem, wegens aanhoudende problemen met de oude TG789vn.

Deze nieuwe Experiabox beschikt, net als de vorige, over een ingebouwde 'firewall' die niet te configureren of uit te schakelen is. De TG789vn gaf hier al wat overlast door soms VPN-verbindingen en tunnels te blokkeren, maar de nieuwe VGV7519 maakt de situatie nog iets beroerder. Regelmatig wordt nu namelijk ook intern (broadcast) LAN-verkeer geblokkeerd, zodat b.v. onze Apple TV de computer niet meer kan bereiken. Het 'Security Log' in de webinterface van de Experia Box bevestigt in die gevallen ook dat er verkeer is geblokkeerd.

Nu kan ik begrijpen dat er filtering plaatsvindt over de WAN-poort (hoewel dit ook irritaties oplevert), maar ik vind het onacceptabel dat de Experiabox ook LAN-verkeer met op een zelfde agressieve manier blokkeert. Kunnen deze standaardinstellingen door KPN worden heroverwogen, of nog liever, door de eindgebruiker configureerbaar worden gemaakt?

Bericht 1 van 3 (7.579 Weergaven)
door mark-
Vaste forum gast
  • Eerste post

Re: VGV7519: SPI/DoS-filter

Ik snap het probleem alleen is de kans dat KPN dit gaat aanpassen niet erg groot vrees ik. KPN probeert de eindgebruiken zo goed mogelijk te beschermen tegen ongewenste praktijken, helaas betekend dit dus ook dat het modem niet of bijna niet is te configureren, als je dit wel allemaal wil kunnen instellen zit je toch aan een zakelijk abonnement daar worden deze dingen zoals VPN zelfs ondersteund. u weet wat u doet maar er zijn ook veel mensen die als ze in het modem dingen kunnen veranderen zonder kennis van zaken de boel per ongeluk wagenwijd openzetten voor de buiten wereld

Bericht 2 van 3 (7.525 Weergaven)
door
Ambassadeur
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Zilveren griffel

Re: VGV7519: SPI/DoS-filter

ja en? dan staat het toch open, het is echt niet zo dat je dan gelijk van alle kanten word aangevallen.. wat een bull**bleep**... en zeker niet als je zelf een goede anti virus/firewall hebt!!

Bericht 3 van 3 (1.459 Weergaven)
door
Adviseur
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Komt op stoom
Beantwoorden

Welkom

Bij de KPN Community

Log in om je profiel te bekijken en te beheren, vragen te stellen en te beantwoorden, ideën te delen en veel meer!

Inloggen met Facebook
Heb je nog geen account?
  • Praat mee over de blogs.
  • Help mee op het forum.
  • Denk mee in 'OnsKPN'.
Registreer nu
Auteurs met de meeste kudos
Gebruiker Aantal kudos
317
117
72
42