Internet

• Laatste activiteit 24-10-2014
  • 532 Nu online
  • 88214 Berichten
  • 36525 Leden
Geaccepteerde oplossing

Wifi signaal versterken

• 26-06-2014 00:35
  • 19560

Mijn wifisignaal van de experiabox is op de bovenverdiepingen van mijn huis erg zwak. Ik zou dat willen versterken en nu adviseren collega's mijn een range extender of 'gewoon een router' achter de experiabox te hangen en zo het draadloos signaal boven te versterken.

Ik wil graag weten of dat kan of hoe dat dan zou moeten. Ik kan er wel iets van vinden op internet en dit forum, maar het ultieme (simpeler) antwoord mis ik toch.

wie kan mij helpen?

Bericht 1 van 8 (19.560 Weergaven)
door HarryB
Forum gast
  • Eerste post

Re: Wifi signaal versterken

Wellicht heb je het al geprobeerd of gelezen, maar ken je deze link en dit topic?

Het kanaal veranderen ( http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/11027/~/internet%3A-hoe-verander-ik-mijn-dr... ) wil vaak helpen.  

Hier vind je meer uitleg over wifi. 

http://forum.kpn.com/t5/Internet/draadloos-internet/td-p/72104

Bericht 2 van 8 (19.553 Weergaven)
Ervaren expert
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Schrijver

ik heb op zolder een te bescheiden wifi signaal (terwijl we geen betonnen vloeren hebben) om mijn wifiprinter goed te laten werken. Ik ben daarom op zoek naar een simpele oplossing die meteen hout snijdt. Lijkt me een repeater, maar wat is een goede repeater waar ik op kan rekenen?

Bericht 3 van 8 (7.337 Weergaven)
Frequente forum gast
  • Eerste post

[ Bewerkt ]

Ik zal nooit iemand het advies geven om een wifi repeater in z'n netwerk op te nemen.

Wifi repeaters leveren veelal grote teleurstellingen en zijn vaak een bron van ellende.

Als je geen UTP kabel kan leggen naar zolder om daar een accesspoint aan te sluiten, kies dan voor een Powerline met ingebouwd accesspoint zoals de deze Netgear XWBN5201.

Is misschien ietsje duurder, maar succes gegarandeerd.

Be positive, avoid negativity and enjoy life!
Bericht 4 van 8 (7.330 Weergaven)
door
Vriend van KPN
  • Ingenieur
  • Eerste post
  • Eerste kudo

Met betrekking tot wifi versterken sluit ik mij eeuwig (of tot ze wat beters uitvinden) aan bij de woorden van wjb hierboven.

Koop NOOIT een repeater!
-- advies is gratis, zeuren kost tijd --
Bericht 5 van 8 (7.306 Weergaven)
door
Expert
  • Zilveren griffel
  • Eerste post
  • Eerste kudo

Is een router met een sterker wifi signaal geen optie? Mijn buren willen het bereik ook vergroten maar zitten met het probleem dat op de plek waar ze het signaal nodig hebben (oude stal die aan het huis vast zit) geen gebruik kunnen maken van powerline oplossingen. Die ruimte zit op een andere fase en dan zou powerline niet werken toch? Nou leek het me veel makkelijker en bijna net zo duur om een sterkere zender naast of in plaats van de kpn standaard neer te zetten. Hoe denken jullie daar over?
Bericht 6 van 8 (3.748 Weergaven)
door R1200C
Forum gast
  • Eerste post

Het eerste deel van je oplossing, top, echter ik zou een kabel naar de stal trekken, en daar de router mee aansluiten op de experiabox

Dan heb je binnen een wifi signaal en in de stal ook, de router in de stal zal je laten werken als een accespoint van hetzelfde wifi netwerk.

In het tussengebied zal bijvoorbeeld een smartphone zelf de sterkere verbinding pakken.

Helpen doe ik graag
Bericht 7 van 8 (3.741 Weergaven)
door
Ervaren expert
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Zilveren griffel

Een kabel trekken zou inderdaad de beste oplossing zijn maar dat brengt te veel praktische bezwaren met zich mee. Dat zou inhouden dat of de plafonds of de vloer open moeten die daarna weer gerestaureerd moeten worden. Vandaar dat we kijken naar draadloos.
Bericht 8 van 8 (3.676 Weergaven)
door R1200C
Forum gast
  • Eerste post
Beantwoorden

Welkom

Bij de KPN Community

Log in om je profiel te bekijken en te beheren, vragen te stellen en te beantwoorden, ideeën te delen en veel meer!

Inloggen met Facebook
Heb je nog geen account?
  • Praat mee over de blogs.
  • Help mee op het forum.
  • Denk mee in 'OnsKPN'.
Registreer nu
Auteurs met de meeste kudos
Gebruiker Aantal kudos
326
117
84
42