Internet

  • Laatste activiteit 18-12-2014
  • 2930 Nu online
  • 95360 Berichten
  • 39571 Leden

Zeer traag internet

  • 06-03-2013 10:17
  • 6689

Hallo,

 

Een aantal jaar geleden had ik geen internetverbinding. Na urenlang wachten en klantenservices medewerkers kreeg ik steeds te horen "Het ligt aan uw computer". Na twee maanden kwam er eindelijk een monteur en heeft iets gedaan aan de kaart in de wijkcentrale, die niet goed was geïnstalleerd. Het blijkt dus dat KPN met de bij het testen van het netwerk niet verder kan kijken dan de wijkcentrale. KPN heeft overigens maar één maand terugbetaald...

 

Maar nu dit: Ik heb een InternetPlusBellen Standaard abonnement en zou dus tot 40 MB/s verbinding moeten hebben. Ik zit op 650 meter van de wijkcentrale. Echter, via speedtest.nl kom ik niet verder dan 2 MB/s downloadsnelheid. Dit is bedraad (CAT5), één werkende computer en zonder achtergrondprogramma's. Mijn H220N heeft echter dit aan:

 

Modulation TypeVDSL2
Actual Rate (Up/Down)2139/24326 kbps
Attainable Rate (Up/Down)2160/24316 kbps

 

Verder, als ik wil commiceren tussen bijvoorbeeld een NAS en PC kom ik niet verder dan zo'n 9-10 MB/s (LAN) en ook het gebruik van een Apple TV is niet mogelijk zonder haperingen (meerdere kanalen geprobeerd, n/g/b).

 

Wat zou het probleem kunnen zijn? De H220N zelf of weer een probleem in de wijkcentrale?

Alvast bedankt voor het antwoorden.

Bericht 1 van 2 (6.689 Weergaven)
Avatar
door mkap87
Frequente forum gast
Berichten: 1
Geregistreerd: ‎05-03-2013
  • Eerste post

Re: Zeer traag internet

Beste mkap87,

 

Vervelend te horen dat je in het verleden vervelende ervaringen hebt gehad met de klantenservice. Ik heb je verhaal aandachtig gelezen en wil toch het volgende kwijt: Bij het testen van de lijn, maken we gebruik van de gegevens die uit het modem gehaald worden. Daarnaast adverteren wij met snelheden tót. Omdat de situatie per woning kan verschillen (denk aan kwaliteit kabels, afstand tot de wijkcentrale etc.), kunnen we niet garanderen dat 40 Mb/s in elke woning gehaald wordt. 

De gegevens die je in je post hebt geplaatst wijzen erop dat je modem op dit moment ruim 21 Mb/s haalt (actual) en dat dit ook de maximale snelheid is (attainable). Overigens raden wij speedtest.nl niet aan als site om de snelheid te testen, dan kun je beter www.speedtest.net gebruiken.

Graag zou ik nog wel voor je willen kijken, of er meer uit je huidige verbinding te halen valt. Daarvoor heb ik wel je postcode, huisnummer en telefoonnummer in een privébericht!

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen

Bericht 2 van 2 (6.653 Weergaven)
Avatar
door KPN Webcare Specialist
KPN Webcare Specialist
Berichten: 699
Geregistreerd: ‎11-05-2012
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Zilveren griffel
Beantwoorden

Welkom

Bij de KPN Community

Log in om je profiel te bekijken en te beheren, vragen te stellen en te beantwoorden, ideeën te delen en veel meer!

Inloggen met Facebook
Heb je nog geen account?
  • Praat mee over de blogs.
  • Help mee op het forum.
  • Denk mee in 'OnsKPN'.
Registreer nu
Auteurs met de meeste kudos
Gebruiker Aantal kudos
394
117
97
42
41