op 03-02-2012 20:58
Werkt een stroom netwerkadapter van KPN om te internetten alleen op een experiabox?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 03-02-2012 21:32
Beste xcsx51,
Je bedoeld de DVS of Homeplug adapters.
Deze zijn universeel, dus je hebt geen Experiabox nodig om deze adapters eventueel in een andere omgeving te gebruiken.
op 04-02-2012 11:47
Ja ik bedoel inderdaad de draadloze verbindings set.
Ik heb deze getracht aan te sluiten op een ander modem maar dan werkt het dus niet en heb ik geen intenet verbinding op mijn computer. Beide adapters branden groen.
Of moet ik ook nog opletten dat e.e.a opdezelfde groep zit?
op 05-02-2012 10:35
Als de "huisjes" groen branden zijn ze goed gekoppeld.
Wanneer de computer dan geen IP adres krijgt, dan moet je de netwerkkabels even nakijken, werkt rechtstreeks aansluiten met een netwerkkabel wel?
Om te controleren dat de DVS adapters goed gekoppeld zijn, is ook gratis software beschikbaar:
Download hier:
http://www.devolo.com/cockpit_windows

op 05-02-2012 17:45
Okay, Ik kan e.e.a. woensdag pas weer aansluiten dus als het dan nog steeds
niet lukt hoop ik dat ik dan weer een beroep op je kan doen. Dan wordt het in
ieder geval een uitdaging want dan moet ik de inbel verbinding (dial-up) gaan
omzetten naar een internet verbinding met de experia box. (pffff)
Tot zover in ieder geval reuze bedankt voor je hulp.
op 10-02-2012 16:48
Nou na een hele dag een het knoeien te zijn geweest is het niet geukt om de huisjes groen te laten branden. Ook resetten hielp niet. De link die u had doorgegeven kreeg ik ook niet aan de praat.
Heeft er iemand nog een suggestie?
op 13-02-2012 21:17
Als je de DVS adapters naast elkaar op een verlengsnoer aansluit, krijg je de lampjes dan wel aan?
Probeer eens de volgende troubleshooter:
http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detai
op 20-02-2012 18:39
Zo daar ben ik weer
)
Alle tips heb ik dus geprobeert maar helaas ze werken niet.
De huisjes willen maar niet gaan branden. Ik ben naar de KPN winkel teurg gegaan en heb het geld terug gevraagd omdat ze niet werkten. Dit werd niet gedaan omdat de aankoop langer dan 8 dagen geleden was. (11 dagen) Uiteindelijk werden de adapters omgeruild voor anderen (vanwege garantie) en kreeg ik bij de KPN winkel een tefoonnummer mee dat ik maar moest bellen wanneer het nog steeds niet zou werken.
Inmiddels had ik al andere adapters gekocht die wel werkte dus aan de lokatie kon het niet liggen. De nieuwe adapters werkten direct dus ik zat mooi met twee sets opgezadeld. Gelukkig werkte de andere partij wel mee om het geld terug te geven dus dit was wel weer een minpuntje van KPN.
In ieder geval reuze bednakt voor de hulp.