19-06-2012 01:34 - bewerkt 19-06-2012 01:40
Beste heer/mevrouw,
Ik ben bezig geweest een brief te maken voor KPN en kwam op het idee om dit naar het forum te sturen in plaats van evt. naar Groningen. Daarbij heb ik geen printer en is dit voor mij prettiger. Na antwoord van KPN op het forum ben ik eventueel bereid om een kopie van KPN's annuleer-brief per post te sturen en persoonlijke gegevens via een prive bericht op het forum.
Ik heb op 11 februari een aanvraag gedaan voor een prepaid internet abonnement voor een dongel. Daarna kreeg ik een brief van KPN waarin stond dat de aanvraag is geannuleerd omdat mijn paspoort als vermist, gestolen of verlopen zou zijn geregistreerd, of dat de combinatie van mijn identificatienummer en geboortedatum niet zou kloppen. Geen van allen is waar. Volgens de KPN klantenservice (in mei) was het abonnement er blijkbaar toch wel doorgekomen. Ik heb hier echter nooit een bevestiging van gehad voordat ik de klantenservice benaderde en kon er dus ook niet van uit gaan dat er een abonnement was. Ik wou het enkel als overbrugging gebruiken (geen probleem volgens de KPN-medewerker uit de winkel) en heb geen nieuwe aanvraag gedaan (de brief kwam geloof ik ook pas aan de late kant aan, zie verderop). Toch kon ik ondanks de brief het internet gebruiken. Eventueel vermoedde ik dat ik tegoed had voor 1 keer 1 maand (eenmalig 2 gb). De brief van KPN was immers ook niet direct na aankoop binnen gekomen en de gb's waren voor ontvangst al actief. Ik wil er ook nog bij melden dat, hoewel er 13 februari op de brief staat, ik de brief denk ik pas iets van 1,5-2 weken na aankoop ontving. Na 1 maand had ik nog steeds internet en was er eventueel de aanleiding om te denken dat ik de eerder gekregen 2 gb op kon maken en daarna de service automatisch zou stoppen, in verband met de brief.
Hoewel de dongel op meer dan 1 punt vaag gedrag vertoonde, was er een bericht waarin stond dat ik 50% (of bijna) van de 2 gb verbruikt had, wat ook niet de indruk gaf dat er opnieuw 2 gb was bijgekomen, aangezien ik dit bericht ook nog niet eerder had gehad. Dat bericht zal denk ik in de laatste week van maart geweest zijn. Woensdag 4 april was denk ik mijn vaste internetaansluiting geregeld (Telfort) en gebruikte ik de dongel niet meer.
KPN heeft vanaf het begin tot nu, geld van m'n rekening afgeschreven. Nadat ik er niet uit kwam met de KPN klantenservice (Daniella de Ronde) via email, kwam ik erachter dat ik zelf de maandbedragen van het abonnement terug kon boeken (van maart tot nu) en heb dit toen gedaan (behalve februari). Hierna komt er een brief van KPN, maar deze is geadresseerd aan de vorige bewoner (later geretourneerd). Niet veel later krijg ik betalingsherinneringen in de bus. Bij deze wil ik vragen om de automatische incasso per direct ongedaan te maken en te stoppen met het sturen van betalingsherinneringen. Na een reactie op het forum, kan ik via een prive bericht mijn persoonlijke gegevens verzenden.
Tijdens het gebruik bleek de dongel ook nog zeer instabiele trekken te vertonen (ter informatie). Hierover plaats ik later misschien een berichtje.
Vriendelijke groet,
Olga
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 20-06-2012 14:25
Hallo Olga,
Een ingewikkeld verhaal.
Als ik je goed begrijp heb je dus een prepaid dongel abonnement willen afsluiten, dit uiteindelijk ook gedaan terwijl je in de verondertstelling was dat het niet was afgesloten. Hiervan vervolgens gebruikt gemaakt waarna er geincasseerd is?
Kun je me in een privebericht het betreffende 06-nummer sturen + het simkaartnummer (staat op de simkaart)? Dan kijk ik wat ik kan doen.
Ik hoor het graag!
Met vriendelijke groet,
Eduard