Beantwoorden
Nieuwe raadgever
Langlief
Geaccepteerde oplossing

Dongel & 3g Tablet

Ik ben abonnee van KPN tbv internet.

Ik overweeg een Dongel aan te schaffen voor mijn laptop.

Heb sinds kort echter ook een Tablet.

Kan ik de simkaart uit de dongel halen en dan zo ook gebruiken voor de internetverbinding voor mijn tablet (=3G)?

Allround expert
glenmorangie

Re: Dongel & 3g Tablet

[ Bewerkt ]

ja de simkaart is uitneembaar, maar het hangt echter van je tablet of deze geschikt is voor kpn.  je kan altijd een losse modem kopen voor je tablet of een mobiele telefoon inzetten als modem (tethering). 

ik ben ook te vinden op forum.telfort.nl
Nieuwe raadgever
Langlief

Beste Glenmorangie, bedankt voor je reactie. Ik zou de simkaart uit de dongel willen gebruiken in mijn Samsung Galaxy tablet. Een gangbaar apparaat lijkt mij (KPN maakt er zelf ook reklame mee, toch?). Mijn Galaxy heeft behalve wifi ook de 3G mogelijkheid.

Tethering (op min laptop) heb ik (nog) niet voor elkaar gekregen. Ik heb een Nokia N97 mini met internet abonnement bij Telfort.

Beschikt u misschien over een goede instructie hoe ik e.e.a. kan instellen?

Allround expert
glenmorangie

Nieuwe raadgever
Langlief

Bedankt voor deze verwijzing.

Ik neem aan dat deze stappen dus ook gelden voor mijn Samsung Tablet type GT-P7500. Zo niet dan hoor/lees ik dat nog graag.

Mag ik ook concluderen dat ik, als ik een kpn-dongel koop voor mijn laptop, ik idd het losse kaartje uit de dongel kan gebruiken in mijn tablet?

Heeft u ook nog instructies voor tethering (zie voorgaande bericht).

Allround expert
glenmorangie

tethering is de verzamelnaam voor alle mogelijkheden om een telefoon in te zetten als router, je hebt voor de nokia een app JoikuSpot, maar er zijn meer mogelijkheden, google en youtube zijn je beste vriend :smileywink: 

ik ben ook te vinden op forum.telfort.nl
Nieuwe raadgever
Langlief

Bedankt!

Tethering is gelukt.

Ga toch nog een dongel kopen; ten eerste als reserve (voor als mijn tegoed op is) en ten tweede om de losse simkaart in mijn tablet te gebruiken.