op 02-05-2012 11:25
Ik gebruik twee e-mailaccounts (Chello en Strato) op mijn laptop met dongel. Op mijn smartphone kan ik probleemloos e-mail versturen en ontvangen van beide accounts. Op mijn laptop met dongel lukt dat ook (in- en uitgaande mail) voor het Strato-account. Maar met het Chello-account kan ik alleen e-mail versturen (via mail.kpnmail.nl). Bij ophalen van mail wordt fout 0x80042108 gegeven: "Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor inkomende e-mail (POP3)". Ping naar de inkomende mailserver van Chello lukt niet. Internet werkt prima. Is de inkomende mailserver geblokkeerd, of zo? Wat kan ik doen? Via WiFi gaat ook alles probleemloos voor beide accounts, zowel in- als uitgaande mail.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 05-05-2012 10:16
Probleem opgelost! Gisteren enkele malen KPN en UPC aan de telefoon en op de mail gehad. Beiden wezen overtuigd naar de ander als de veroorzaker, beiden eigenlijk ook wel met goede argumenten. Ik wkam dus niet verder. Vanochtend functioneerde alles weer zoals gewenst. Het enige wat ik heb gedaan?": de instelliungen van de firewall in detail bekijken of er ergens een blokade van de chello-mailserver stond. Maar dat heb ik op één compter gedaan en ik heb niets ontdekt en dus ook niets veranderd. Vanochtend functioneerde de mail weer, ook op mijn andere computer, waar ik niets heb gedaan.