Beantwoorden
Nieuwe raadgever
arjankraaijevel
Geaccepteerde oplossing

dongel

HELP!!
De dongel die ik ontvangen heb kan/wil geen verbinding maken.
Het enige wat de servicedesk weet te vertellen is dat ik dan maar even moet bellen met 1200...Ze hebben even gemist dat het om een prepaid DONGEL gaat, geen telefoon waar ik mee kan bellen! En als ik dan regeer op dat mailtje krijg ik een aut. bericht dat het emailadres niet klopt??
Nieuwe raadgever
arjankraaijevel

Re: dongel

Ik heb iets te snel op verzenden gedrukt;
Het gaat om een USB 3 modem met een prepaid simkaart erin. Als ADSL abonnee kon ik een dongel kopen met gratis beltegoed als extra bij mijn abo. Dat bleek dus een prepaid kaartje te zijn..
Software aut. laten installeren; niks.
Software van de KPN site gehaald; niks.
Extra apparaatsoftware van de site gehaald; niks
Het enige wat ik krijg is een rood lampje op mijn dongel en de melding " geen signaal"
Het modem wordt wel gezien en opgestart, maar er komt gewoon geen verbinding.
Ik ben een beetje boos geworden op de servicedesk vanwege onduidelijke automatische mailtjes, dus die willen waarschijnlijk niet meer met me praten. Sorry, sorry, sorry, maar die antwoorden waren zo onpersoonlijk en frustrerend dat ik me niet meer kon inhouden.
Kan iemand hier me vertellen wat ik fout doe, of heb ik gewoon een tummige dongel gekregen?
Nieuwe raadgever
arjankraaijevel

Re: dongel

Met behulp van een Primafoon medewerker er achter gekomen dat mijn sim kaart in de dongel verlopen is...:robotsurprised:

Weliswaar maanden geleden aangeschaft (zou half jaar kunnen zijn, via webshop besteld en geen factuur gekregen), maar 2 weken geleden voor het eerst in een computer gestopt. De simkaart is volgens de servicedesk na de eerste aanmelding een half jaar niet gebruikt,en daardoor komen te vervallen... Toen ik 2 weken terug de kaart registreerde ging dat zonder foutmeldingen of waarschuwingen dat de kaart al geregistreerd of vervallen was! Primafoon wilde mij voor €10 wel een nieuwe pre paid sim kaart verkopen, maar konden niet garanderen dat ik dat geld terug kreeg van KPN.

Als ik terug was van vakantie -waar ik de dongel voor gekocht had- moest ik maar weer bellen met de servicedesk, en als ik dan een bestel- of factuurnummer had kon ik een nieuwe simkaart aanvragen.

Het is niet echt een oplossing, maar ik weet nu wel waarom de dongel niet werkt...