- Abonneren op onze RSS-feed
- Alle onderwerpen als nieuw markeren
- Onderwerp als gelezen markeren
- Dit onderwerp naar boven laten zweven
- Bladwijzer
- Abonneren
- Printervriendelijke pagina
vervallen bundel
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Naar een vriend e-mailen
- Ongepaste inhoud melden
op 12-06-2012 22:44
In de maand april zou ik beduidend meer bellen dan normaal. Ik heb dus per 1 april mijn abonnement aangepast naar een bundel van 600 minuten. Aangezien ik uiteindelijk nogal wat minuten hiervan over had heb ik mijn bundel voor mei weer verlaagd, ik nam tenslotte een heleboel minuten uit april mee. Echter, hier blijkt KOP een wazige factuurtruc toe te passen. Hoewel de bundel van de 1e tot de laatste van de maand loopt factureert KOP de belminuten grofweg over de periode 4e van de maand tot 4e van de maand. Tot mijn verbazing werd dus mijn bundel van 600 minuten. aangeschaft voor de maand april, verrekend met de belkosten van 4 maart tot en met 4 april ( een periode waarin ik nauwelijks heb gebeld) Vrijwel de hele bundel die ik op 1 april heb aangeschaft was per 4 april dus al geboekt als zijnde overgebleven van de vorige maand. Resutaat: per 1mei de hele bundel dus vervallen. De klantenservice van KPN meerdere malen gebeld maar deze blijven mij maar uitleggen dat de facturering nu eenmaal ingewikkeld is. Voor hen waarschijnlijk maar ik begrijp hem prima. Hij klopt alleen niet. Ik heb nog maar een keer per mail geprobeerd dummyproof aan de klantenservice uit te leggen hoe het zit, ik ben benieuwd. Graag hoor ik of onderstaande nog simpeler is uit te leggen:
Zoals het hoort: 1 april koop ik 60 euro beltegoed , op 30 april is hier ca. 23 euro van over, dit hoort dus mee te gaan naar mei.
Uw facturering: 1 april koop ik 60 euro beltegoed, op 4 april boekt u 45 euro hiervan als overgebleven uit vorige periode, 30 april alle tegoed is vervallen.
Re: vervallen bundel
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 13-06-2012 10:17
Vandaag gebeld door KPN. De medewerker zei eerst nog letterlijk "daar hebt u inderdaad een goed punt". Na ruggespraak met zijn superieur is hij waarschijnlijk terug gevloten want toen begon hij ineens uit te leggen dat het toch echt klopte. Hij hakkelde plots nogal dus waarschijnlijk geloofde hij het zelf niet.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 13-06-2012 11:07
Beste kleintje,
Om wat voor type abonnement gaat dit?
Met vriendelijke groet,
Jemy
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 13-06-2012 12:00
Dag Jemy,
Het is een personel sim bel-sms-web ( wel zakelijk afgesloten maar enkel voor 1 nummer)
Ik krijg voortdurend uitleg over de wijze waarop KPN factureerd maar dat is onnodig en ook niet mijn probleem. Ik begrijp best hoe de factuur in elkaar zit. Het probleem is dat KPN de facturering niet paralel laat lopen met het abbonement. hierdoor zijn mijn per 1 april ingekochte minuten per 4 april plots "overgebleven tegoed uit vorige periode" ( maar liefst 45 euro!! ) en dus per 30 april vervallen. Aangezien ik er op gerekend had dat deze overgebleven minuten mee zouden gaan naar mei, zoals dat hoort, heb ik over de maand mei plots 35 ero extra verbruik buiten het beltegoed. Een "woekerabonnement" dus zogezegd.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 14-06-2012 10:04
Beste kleintje,
Kunt u in een privebericht uw 06-nummer sturen + postcode/huisnummer? Dan kijk ik wat ik voor u kan doen.
Met vriendelijke groet,
Eduard
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 15-06-2012 12:29
Ook hier geen oplossing geboden. Ik moet maar een klacht indienen wordt er gezegd in het prive bericht. Jammer dat het om een te klein bedrag gaat voor de geschillen commissie, daar heb ik goede ervaringen mee. Affijn, ik heb het al onder de aandacht gebracht van Radar, wie weet.