Beantwoorden
Adviseur
jknoops

Re: Re:ICS-update

Nou lekker advies, mensen naar een BC sturen, tijd vrijmaken, en kosten maken.

Ik ben echt niet de enige met problemen met de software van het BC hoor! Lees eerst het forum en de andere forums maar goed door.

Bij iedereen zijn er nog wel problemen, toestel is sowieso trager en bij veel apps slaat toestel op tilt.

Dit is gewoon puur omdat Android 4 te weinig getest is, en dus nog veel fouten bevat, en veel apps kunnen nog niet overweg met ICS, enkel met Gingerbread.

Maar ben dit ziek om maar te lezen te proberen en niks op te schieten..

Ga nu uit frustratie weer naar BC Arnhem en zal daar niet vertrekken totdat mijn toestel het weer doet.

Ben flink pissed door al het gedoe, dus al ze me weer proberen af te schepen hebben ze vandaag toch echt de verkeerde getroffen!

Het enigste wat ik kan zeggen na een paar weken "uitviolen en proberen en lezen" probeer je toestel te voorzien van een eerdere android versie Gingerbread.

Android 4 werkt gewoon nog te slecht en is nog niet uitgebreid genoeg getest en ontwikkeld om als particulier in gebruik te nemen.

Hierbij zijn in de meeste gevallen ook de problemen verholpen.

Wel jammer, eerst 2 maanden iedereen lekker maken met een update, die het vervolgens niet doet.

Hopelijk leert KPN i.s.m. Samsung dat ze de volgende keer bij het uitbrengen van een update dit beter eerst kunnen testen voordat ze klanten problemen bezorgen.

Forum gast
Doorzetter57

oplossing android 4.0 op Samsung Galaxy S II

Wanneer is er nu een oplossing aangaande de werking van android 4.0 op de Samsung Galaxy S Ii?

Adviseur
Margim

Die mijnheer of mevrouw Spir krijgt zeker betaald door KPN. Even naar een BC gaan. In mijn geval is dat even naar Hoorn heen en terug. Ongeveer 30 kilometer. Als je geluk hebt mag je wachten. Ongeveer een uurtje. Alles bij elkaar tussen de twee en drie uur zoet. KPN hoort gewoon goed werkende apparatruur te leveren en als het dan eens een keertje niet oed gaat, hoort dat snel te worden hersteld. Verder zou het KPN sieren als ze goede up to date informatie geeft. Ik weet niet wat u betaald heeft voor uw toestel maar het was vast een zeker een hoop geld. Dat kan je in de 'service' van KPN niet terug vinden. Dus mijn raad: KPN doe je werk zoals dat hoort en zorg dat deze week een goede update uitkomt zoals beloofd.

Adviseur
kdj

Ik ben bang dat er in Hoorn geen BC is. Wij zullen naar Alkmaar moeten (KPN BC AlkmaarKoelmalaan 350, 1812 PS Alkmaar vond ik op internet). Voor mij is dat 30km heen en 30 km terug. 

Adviseur
jknoops

Helemaal met jullie eens.

Nou ben net zelf terug uit Arnhem, en bloed kookt nog zowat.

Ik ben daar heel netjes gebleven, aangegeven dat ik vorige keer geholpen was en nog niet van de problemen af was wisten ze geen raad mee. Het was erg druk en geen van allen leek er zin in te hebben ergens mee te helpen, maar verkopen kunnen ze als geen ander. (Welkom bij KPN)

A fijn, het toestel werd uiteindelijk mee naar achter genomen en kwamen terug met de mededeling het toestel is gewoon goed.. Ik zei nou kijk maar eens, liet een paar problemen zien, probeerde het hem nogmaals duidelijk te maken, maar de meneer wilde het niet echt geloven had ik het idee.

Hij heeft opnieuw android 4 erop gezet, maar dit loste niks op.

Toen kreeg ik te horen dat ze wisten waar het aan lag, de simkaart(andere provider logischerwijs!) die zou niet goed meer zijn.

Ik zei nou wordt het helemaal mooi, ik kom hier met een toestel waarmee ik problemen heb, maar wel kon bellen en internetten (3G) voor zolang het toestel het deed, maar nu hun update niet meer. Dit leek de man sterk want dat kon volgens hem niet, want dan zou hij het nu ook moeten doen.

Ik werd dus gewoon afgewimpeld en weggestuurd en dat ik bij mijn provider een nieuwe simkaart kan kopen (kosten a 10 euro).

Nou dat pikte ik uiteraard niet en gaf aan dat ik dan maar gedowngraded wilde worden naar 2.3.6 die ik voor de update naar ICS had en hij zei dat hij het zou doen maar dat het toch geen zin zou hebben.

Weer bakje koffie gepakt, denk moet toch iets hebben voor de compensatie van mijn inmiddels totaal 240 km-reis naar BC arnhem, en ben weer gaan zitten in de wachtkamer..

Na weer een ruim kwartier kreeg ik de telefoon van een andere collega terug ( de man die mij eerder geholpen had en het toestel gedowngraded was direct na het downgraden van mijn toestel vertrokken) en nu had ik ineens 2.3.5.?!?

Deze man had verder geen zin om vragen te beantwoorden, ik kon het toestel meenemen gaf hij aan en mocht er weer iets mis zijn kwam ik maar terug.

Ik zei ja makkelijk weer 120 km rijden, ik kom liever nu niet meer en wil gewoon dat het toestel nu goed is. (Logisch lijkt mij)

Kreeg als antwoord er zijn genoeg KPN BC`s in Nederland meneer.

Nou dan begin je gewoon te koken, ben heel vlug maar gegaan..

Hoezo moeilijk voor KPN om te luisteren naar een klant?

En wie had er gelijk?

In dit hele specifieke geval ik

Vreemd genoeg doen alle apps het weer, (zelfs de officiele app van SNS Bank die pas sinds enkele dagen uit is en ik op tot nog toe geen enkele android 4 aan de gang kreeg), mijn bel/sms verbinding en het belangrijkste! mijn 3G verbinding.

Geen vastlopers meer in apps of met toestenbord etc. etc.

Hoop dat iedereen zo snel mogelijk ergens goed geholpen kan worden hiermee, en mijn tip is neem android 2.3.5/2.3.6 (welke je hiervoor foutloos aan het draaien had) GEEF DIT OOK SPECIFIEK AAN BIJ BC WANT ZE DOEN HET ALLEMAAL ANDERS.. en wacht totdat er een goede firmware voor Android ICS beschikbaar is en alle apps in Google Play (Android Market) ook geschikt zijn voor ICS want op dit moment is dit zeker het geval nog niet.

En persoonlijk zie ik dit voorlopig na al deze ervaringen gelezen en zelf meegemaakt te hebben ook niet komen..

Wens jullie veel succes!

Mvg

Allround expert
glenmorangie

Re: oplossing android 4.0 op Samsung Galaxy S II

[ Bewerkt ]

Wij hebben vragen ontvangen van sommige gebruikers van de KPN-variant van de Samsung Galaxy S II, omdat hun update naar Android 4.0 niet goed was verlopen. Deze update hebben wij naar aanleiding daarvan direct offline gehaald. Wij werken op dit moment aan een aangepaste software-update. Zodra deze beschikbaar is, laten wij dat direct weten.

http://www.samsung.com/nl/support/newsalert/supportNewsAlertMain.do

KPN Gebruikers van de Samsung Galaxy S II bij wie de update naar Android 4.0 niet goed is verlopen, raden wij aan naar de kpn business center te gaan waar ze gratis een software-update kunnen laten uitvoeren.

Model-info: GT-I9100 , GT-I9100

ik ben ook te vinden op forum.telfort.nl
Adviseur
rapidos

Hierbij plaats ik nogmaals mijn tijdelijke oplossing!

Is goed genoeg om geduldig te wachten op de nieuwe ICS KPN.

Ik gebruik miin galaxys2 nu al weken zonder de bekende problemen.

APP wake lock installeren.Te vinden in google play

En ik heb aangevinkt staan:eerste PARTIAL-WAKE LOCK(CPU ON SCREEN DIM KEYBOARD OFF)

START ON BOOT-SHOW NOTIFICATION.

DAN NA INSTELLEN AANVINKEN Aquire/Realease lock.

thats all!!

Adviseur
Margim

Beste KDJ, volgens mij kan je ook heel goed terecht bij The Phone House in de Nieuwsteeg in Hoorn. Ik heb met deze mensen gebeld en ik kon zo langs komen. Daar weten ze wel wat service is. Kan KPN nog iets van leren.

Adviseur
Margim

Beste Rapidos, Jij bent zeker ook tevreden als je een auto koopt en er zitten maar drie wielen onder en de verkoper vervolgens tegen je zegt "we lossen dit tijdelijk wel even op voor u, we zetten er gewoon een fietswiel onder, rijdt niet zo goed als een autowiel maar u bent even gered". Zie je nu zelf niet dat je zegt dat jouw oplossing al twee weken werkt. Zie je nu niet dat KPN nog steeds niet in staat is geweest om in die tijd een oplossing te bedenken. Om in autotermen te blijven: Je koopt een BMW maar omdat die niet helemaal goed rijdt, hebben ze er tijdelijk een motor van een Trabantje ingezet en dan maar geduld hebben tot ze een nieuwe motor hebben. Is het je ook niet opgevallen dat die jongens van KPN (ene Cornelis) nu helemaal niets van zich laten horen.  Zouden ze zich schamen?

Adviseur
kdj

[ Bewerkt ]

Ok Margim, bedankt voor de tip. Zij worden op de KPN-site niet als BC aangemerkt, maar ik zal ook eens even bellen.