Beantwoorden
Community Manager
Cornelis

Veel gestelde vragen over de iPhone 5

[ Bewerkt ]

Vanwege de lancering van de iPhone 5 is het op dit moment bij de klantenservice drukker dan normaal. We proberen je zo snel mogelijk te helpen, maar het kan zijn dat het langer duurt dan normaal. Onze excuses voor het ongemak.

Wanneer krijg ik mijn iPhone 5 geleverd?

• De iPhone 5 heeft een gemiddelde levertijd van 5 weken. Onze klantenservice kan op dit moment niet meer vertellen dan de informatie die wij via deze weg verstrekken. Wij zijn afhankelijk van het aantal toestellen dat we geleverd krijgen.

Ik wil een Nano SIM-kaart bestellen, hoe doe ik dit?

• Wij leveren standaard altijd een Nano SIM-kaart als je bij KPN een nieuw abonnement afsluit of je abonnement verlengd met een iPhone 5. Deze wordt kosteloos met het toestel geleverd.

Ik heb zelf zonder een verlenging of nieuw abonnement bij KPN een losseiPhone 5 gekocht en wil graag een Nanosimkaart bestellen.

• Via MijnKPN kun je een Nano SIM-kaart bestellen.

Welke versies van de iPhone 5 kunnen besteld worden via KPN?

• Op het moment is het alleen mogelijk de zwarte of de witte 16 GB versie te bestellen. We kunnen nog niet vertellen wanneer we de andere versies gaan leveren.

Levering

• Let op: Er is in Nederland niet genoeg iPhone 5 voorraad om te voldoen aan de vraag. Het is voor alle partijen onduidelijk wanneer dit probleem is opgelost. KPN doet als marktleider in Nederland haar uiterste best om zo spoedig mogelijk voldoende voorraad te verkrijgen. We kunnen geen levertijd garanderen. Als richtlijn geldt op dit moment een levertijd van 5 weken. Orders worden afgehandeld in volgorde van besteldatum. Wat we wel kunnen garanderen is dat u uw iPhone 5 zo snel mogelijk krijgt geleverd en dat we u regelmatig informeren over de status van uw bestelling. 

-+-+-+-+-+-+-+-+
-+-+-+-+-+-+-+-+

Als dit bericht je heeft geholpen, klik dan op de kudo duim
Als dit bericht je probleem heeft opgelost, klik dan op als oplossing accepteren
Ervaren adviseur
pliNSINGA

Re: Veel gestelde vragen over de iPhone 5

Beste KPN,

Goed dat er nu iets van duidelijkheid komt over de iPhone 5. Echter hoor of lees ik hier niets over een storing waarbij wordt aangegeven dat de bestellingen uit de voorinschrijving niet zijn doorgekomen. Er zijn veel mensen die er op dit moment een naar gevoel aan over houden en de belofte om als "eerst" een iPhone 5 in huis te hebben die lijkt te vervallen.

Ik vrees, maar corrigeer me als dit een foute gedachte is, dat de iPhones die beschikbaar waren voor de voorinschrijving inmiddels vergeven zijn en dat de rest van de mensen die zich wel hebben ingeschreven, hebben besteld en tevens een bevestiging hebben ontvangen nu dus alsnog minimaal drie weken zullen moeten wachten.

Wat is de volgende stap van KPN en hoe lang moet men nog wachten voor een tweede bevestiging?

Hoop dat het snel wordt opgelost zodat er weer op een positieve wijze over de service van KPN gesproken kan worden. En een laatste tip, laat mensen geen bestellingen meer plaatsten als er een storing is en zeg dan al heleaal niet dat je daar vervolgens direct een bevestiging van krijgt.

Succes

Ervaren adviseur
dbaston

Beste KPN,

Betekent dit dat KPN zijn belofte niet nakomt om deze week de iphone 5 uit te leveren aan mensen die gebruik hebben gemaakt van de iphone 5 eerste levering aanbieding met beloofde levering van de iphone 5 in de eerste week van oktober?

graag even een reaktie want telefonisch krijgen we alleen maar te horen"we hebben een storing en weten/kunnen niks zeggen" 

Ervaren adviseur
leanneblom

Goedemiddag,

Ook ik ben benieuwd naar de status van de voorinschrijvers.
Telefonisch kan mij niet gemeld worden of er uberhaupt nog een order staat of dat ik opnieuw moet bestellen. Dit wil ik graag weten, dan kan ik actie ondernemen of afwachten tot mijn iPhone geleverd wordt.

Het is erg spijtig dat de actie zo verloopt. Ik verheug me al sinds de bekendmaking op de nieuwe iPhone en heb ook direct een bestelling bij jullie geplaatst. Jammer dat de belofte niet waargemaakt kan worden en er ook geen duidelijkheid geboden kan worden.

Ervaren adviseur
leanneblom

KPNwebcare op Twitter geeft ook geen reacties op tweets over dit onderwerp...

Community Manager
Cornelis

[ Bewerkt ]

Beste pliNSINGA, dbaston, leanneblom en overige Forum leden,

• Veel vragen van de Forum leden in dit topic betreffen hetzelfde iPhone 5 onderwerp en wij zullen updates plaatsen betreffende die vragen zodra wij antwoorden en/of informatie ontvangen.
  • Vanuit het Forum blijven wij dan ook continue bezig met uw vragen om antwoorden te verkrijgen om u op de hoogte te houden.
  • Wat betreft de vraag van pliNSINGA en leanneblom, de orders uit de voorinschrijving zijn niet verloren.
  • Betreffende uw vraag over bevestigingen, er wordt hard gewerkt om deze te verzenden.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

-+-+-+-+-+-+-+-+
-+-+-+-+-+-+-+-+

Als dit bericht je probleem heeft opgelost, klik dan op als oplossing accepteren
Ervaren adviseur
dbaston

Beste Cornelis, 

bedankt voor u reaktie het is jammer genoeg geen bevredigend antwoord op mijn vragen maar ben blij dat er eindelijk wel gereageerd wordt. Ik kijk  het nog een dag aan mocht ik morgen nog geen antwoord hebben m.b.t. de levertijd dan zal ik  mijn verlenging van het abonnement omzetten in een opzegging.

Ervaren adviseur
Marcoss1968

Thx Cornelis voor deze update!!

Ben nu wel gerustgesteld dat de voorinschrijvingen niet verloren zijn gegaan!!

Toch nog een wedervraag.....enig idee wanneer er iets over de bevestiging te verwachten is.......??

Hard werken is zo'n 'open eind'........ 

groet Marco

Community Manager
Cornelis

Beste dbaston en Marcoss1968,

Ik kan alleen informatie plaatsen die ik ontvang, wat betreft de levertijd kan ik op dit moment geen antwoord geven want het is ook mij niet bekend.
Aan de bevestiging wordt zoals gezegd hard gewerkt, maar zoals eerder aangegeven, indien u een iPhone 5 heeft besteld is uw order bekend.
Verdere updates zal ik plaatsen alleen zodra ik verdere informatie ontvang.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

-+-+-+-+-+-+-+-+
-+-+-+-+-+-+-+-+

Adviseur
nderscholten

Heb eigenlijk niet zo heel veel toe te voegen, anders dan dat ik de frustraties van bovenstaande mensen kan begrijpen en ook zo voel.

KPN, blijf aub gewoon communiceren. Ik heb op dit moment alleen een bevestiging van de bestelling binnen met daarin de zin "U heeft straks de iPhone 5 in huis!" en dat de telefoon de eerste week van Oktober geleverd zal worden.

Inmiddels heeft zaagmans de week al doorgezaagd maar is er van KPN nog helemaal niets.

Ben al blij met dit topic en dat we als klant iig ergens kunnen communiceren met KPN.

Keep us posted!