op 01-01-2012 15:09
Er is me iets niet duidelijk aan de procedure voor het aanvragen van de unlock code voor het simlock vrij maken van m'n toestel.
Ten eerste wordt in de FAQ onder de noemer "Hoe vraag ik een unlock-code aan?" vermeld dat je hier het formulier kunt gebruiken dat je bij aanschaf van je toestel hebt gekregen.
Dat heb ik dus gedaan, maar had na een maand nog geen bericht ontvangen.
Dus de klantenservice maar gebeld die me verzekerde dat de code toch echt alleen via internet aangevraagd kon worden.
Helaas kon ik met die web procedure niet overweg omdat m'n toestel type (een Nokia C5-00) niet in de getoonde lijst voorkomt.
Volgens de klantenservice moet je als toestel merk opgeven "simlockvrij" en als toesteltype "simlockvrij toestel".
Daarna uiteraard het IMEI nummer.
Omdat m'n browser een probleem had met de procedure heeft de klantenservice verder de aanvraag gedaan.
Mijn vraag is nu: is voor het simlockvrij maken van een Nokia C5 alleen het IMEI nummer nodig ?
Of had er toch opgeggeven moeten worden om welk type Nokia het gaat.
Ik kan natuurlijk de code na ontvangst gaan proberen, maar als ik een verkeerde code ontvangen heb loop ik wellicht de kans dat ik m'n toestel blokkeer.
Wie weet het ?
Ton
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 03-01-2012 14:43
Beste Ton,
Vervelend om te lezen dat de aanvraag voor een unlockcode nog niet is gelukt. Kunt u mij in een privébericht uw postcode/huisnummer en contact telefoonnummer toesturen? Ook ontvang ik graag van u het imeinummer.
Ik pak dit graag voor u op.
Met vriendelijke groet,
Menno
op 06-01-2012 12:09
Naar aanleiding van ons contact heb ik de status van uw bericht op opgelost gezet.
Met vriendelijke groet,
Menno
06-01-2012 12:49 - bewerkt 06-01-2012 12:49
Tot besluit/voor de meelezers:
M'n toestel blijkt reeds simlock-vrij te zijn.
Kennelijk was het bij aanschaf al simlock-vrij gemaakt, vreemd genoeg gaf een eerdere poging om een sim-kaart van een andere provider te gebruiken problemen.
M'n conclusie toen dat er een simlock op zit bleek voorbarig te zijn geweest want nu kan ik wel sim-kaartjes van andere providers aan.
Ton
op 06-01-2013 12:52
Beste Menno,
Via google kwam ik op deze pagina terecht. Mijn zoon heeft zijn mobiel kapot en wil nu tijdelijk een oude mobiel van zijn broer gebruiken die nog in de la lag.
Echter moet er een NP-code worden ingevoerd. En deze is vergeten. Hoe kunnen we dit oplossen?
Het betreft een KPN One prepaid.
Graag uw reactie.
groet,
TNS
op 09-01-2013 10:31
Beste TNS,
je kunt via deze link de unlockcode van een toestel opvragen.
Veel succes met aanvragen van de code. Ik hoor graag of het is gelukt.
Groeten,
Menno