Aandacht voor "contracten onder dwang" in uitzending Tros Opgelicht! 15 nov 2011

door MarianneZ op 16-11-2011 10:47 - laatst bewerkt op 16-11-2011 10:47

tros opgelicht.JPGKPN juicht toe dat politie en justitie overgaan tot opsporing en vervolging bij het afsluiten van contracten onder dwang, zoals het geval is in de casus in de uitzending van Opgelicht! 15 november. Het betreft hier een weerbarstige problematiek. In veruit de meeste gevallen waarbij jongeren zeggen dat zij gedwongen zijn om een contract af te sluiten, blijkt uiteindelijk dat er geen sprake is van dwang, maar van een welbewuste poging om ‘snel geld te verdienen’. 

Het is voor een telecomaanbieder moeilijk om daar maatregelen tegen te nemen. Wij roepen jongeren daarom op om zich verre te houden van dit soort praktijken, zodat zij niet de rekening gepresenteerd krijgen. Wanneer het bij de strafrechter komt tot een veroordeling van de vermeende dader, zullen we jongeman uit de uitzending de verschuldigde abonnementsgelden met terugwerkende kracht kwijtschelden.

Reacties
door SABRINA(anon) op 06-01-2012 18:50

Hallo,

Mijn dochter heeft 4 abbonnementen moeten afsluiten onder dwang en bedreiging.

2 zijn kwijtgescholden door de VODAFONE. En 2 van kpn willen niet meewerken.

We zijn naar de politie geweest en ze konden niet veel doen.

We hebben toen een advocaat erbij gehaald. En helaas KPN volhardt daarin niet mee te willen werken.

Mijn dochter is nog een scholier en heeft geen inkomen dit kan zij niet allemaa betalen.

Graag zou ik meer advies willen ze moeten het toch wel kwijt schelden?

door Steve op 11-01-2012 10:58

@SABRINA

Dank voor uw reactie. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw gegevens (en die van uw dochter) naar ons te mailen? Dan zullen we contact met u opnemen en het eea uitzoeken. Graag een mail naar press@kpn.com met uw naam, adres, woonplaats, en de betreffende 06-nummers en wanneer/waar deze zijn aangeschaft.

Alvast dank. Steve

Een reactie posten
Zorg ervoor dat u een unieke naam invoert. U kunt een naam die al in gebruik is, niet nogmaals gebruiken.
Zorg ervoor dat u een uniek e-mailadres invoert. U kunt een e-mailadres dat al in gebruik is, niet nogmaals gebruiken.
Typ de tekens die u in de bovenstaande afbeelding ziet.Typ de woorden die u hoort.
Twitter-stream