Contact

Klantenservice
Vragen over producten of diensten van KPN?
Neem contact op

KPN corporate
Het news team neemt alleen vragen van journalisten in behandeling.
Neem contact op

KPN start met gratis 24/7 Klantenservice

door Steve ‎30-08-2012 12:29 - bewerkt ‎31-08-2012 10:42

Vanaf 1 september a.s. is de Klantenservice van het KPN-merk 24 uur per dag, 7 dagen in de week beschikbaar voor vragen, opmerkingen of klachten. Bellen met de telefonische Klantenservice is voortaan gratis. Dit geldt voor zowel klein-zakelijke klanten als consumenten. Ook via social media worden klanten 24/7 geholpen. 

 

In totaal zijn 18 telefonische klantingangen 24/7 gratis bereikbaar geworden (hier een overzicht van de belangrijkste nummers). Voorheen kostte een telefoontje naar een 0900-nummer van KPN dikwijls €0,10 per minuut. De frustratie van klanten om te moeten betalen als ze bellen voor hulp wordt hiermee weggenomen. Verder kunnen klanten ’s-nachts (buiten kantooruren) dezelfde dienstverlening verwachten als overdag. KPN spant zich in om een vraag of probleem zo spoedig mogelijk op te lossen of te beantwoorden. Het kan ’s nachts - evenals overdag - voorkomen dat een vraag niet direct kan worden beantwoord of probleem niet direct opgelost. Bijvoorbeeld als er een monteur moet langsgaan bij de klant of een modem moet worden vernieuwd. Gemiddeld wordt 80% van alle vragen direct beantwoord.

 

Klantenservice in cijfers en in beeld

In deze infographics, vrij voor redactioneel hergebruik, zet KPN zijn Klantenservice in beeld:

 KPN_Infographic_24_7_Web_1.JPG

(Zie bijlage voor een hi-res versie van dit beeld).

 

Niet alle KPN-nummers gratis

Directe telefoonnummers van KPN medewerkers en afdelingen die niet onder Klantenservice vallen (anders dan de 0800 nummers), zijn niet gratis en alleen binnen kantooruren bereikbaar. Het gaat hierbij om de afhandeling van specifieke gevallen waar nadere informatie nodig is; in de correspondentie tussen klant en KPN medewerker wordt dan verwezen naar zo’n nummer. Dit bevordert een snelle afhandeling en voorkomt dat de betreffende klant in een spraakcomputer (IVR menu) terechtkomt.

 

KPN doet ’t gewoon

Het gratis en 24/7 bereikbaar maken van de Klantenservice past binnen de strategie van KPN, die gericht is op de verbetering van kwaliteit, service en techniek, met de ambitie om de beste dienstverlener van Nederland te worden. De pay-off ‘KPN doet ’t gewoon’ moet de kwaliteit en betrouwbaarheid die KPN nastreeft, bevestigen en onderstreept de dienstverlenende mentaliteit die daarbij hoort. Luisteren naar klanten is een essentieel onderdeel van die mentaliteit en de opgedane inzichten worden verwerkt in de producten en diensten van KPN. Het gratis 24 uur per dag bereikbaar maken van de Klantenservice (telefonisch en online) is daar een voorbeeld van. De introductie van de gratis 24/7 Klantenservice wordt vanaf september met een massamediale reclamecampagne ondersteund, waarin het fictieve gezin Van Doorn centraal staat.

 

Kijk hier voor een sneak-preview van de nieuwe KPN campagne:

Reacties
door Albert van NK(anon) op ‎01-09-2012 23:16

KPN doet ’t gewoon, maar helaas niet goed genoeg. Op zich een interessant initiatief deze 24/07 service, maar bepaald niet afdoende. De 0800 nummers zijn niet bereikbaar vanuit het buitenland en er zijn geen alternatieve nummer opties (ook geen reguliere nummers) beschikbaar om contact op te nemen vanuit het buitenland.

 

En ook de link voor het zenden van een e-mail biedt niet het verwachte en gewenste resultaat. Je zou mogen verwachten dat deze link – zoals aangegeven - ook de daadwerkelijk de optie zou bieden om een e-mail te kunnen verzenden. Maar helaas dit is niet mogelijk want in plaats van de beloofde e-mail optie  wordt de suggestie gedaan dat het beter is om telefonisch contact op te nemen met een van de 0800 nummers. En die werken dus niet wanneer je vanuit hert buitenland wilt bellen met een prangende vraag.  Om kort te gaan: een klassieke Catch 22 situatie!

 

Albert van NK

door Renske op ‎03-09-2012 12:20

Dag Albert,

 

Dank voor deze heldere feedback, we hebben het meteen doorgestuurd om te laten uitzoeken. Weet dat het voor mobiele klanten van KPN in ieder geval wel mogelijk om vanuit het buitenland te bellen met de klantenservice, via 06-12001200.

Kun je ons een e-mail sturen (press@kpn.com) met jouw naam, 06 en klantnummer? Dan kunnen we je persoonlijk informeren wat we met jouw feedback doen. Alvast bedankt.

door Community Manager op ‎21-08-2014 08:50

Beste hgraansm,

 

Dank voor je reactie in het Newsroom bericht.

Helaas kunnen we je hier niet van dienst zijn om je vraag te beantwoorden en ik wil je graag vragen of je dit bericht op het KPN Forum wil plaatsen zodat een van onze Webcare Specialisten het voor je kan oppakken.

 

We zien graag je bericht tegemoet op het Forum

 

Met vriendelijke groet,

 

Cornelis

 

Een reactie posten
Zorg ervoor dat u een unieke naam invoert. U kunt een naam die al in gebruik is, niet nogmaals gebruiken.
Zorg ervoor dat u een uniek e-mailadres invoert. U kunt een e-mailadres dat al in gebruik is, niet nogmaals gebruiken.
Typ de tekens die u in de bovenstaande afbeelding ziet.Typ de woorden die u hoort.