Beantwoorden
Frequente forum gast
Draak

Zoeken op KPN-site

Dit gaat niet echt over het forum, maar meer over de kpn-site zelf.

Er kan een heleboel op deze site, er staat ook een heleboel informatie op, maar het valt mij op dat veel van deze informatie en functies bijna niet te vinden zijn.

Met de standaard navigatie op de site vind je alleen de verschillende producten die KPN aanbied, en een stukje klantenservice en een faq. Deze faq is vervolgens ook erg onoverzichtelijk en gaat weer bijna alleen over de producten.

Als je de zoekfunctie gebruikt vind je veel meer, maar vaak niet datgene waar je naar zoekt.

Ik zocht vandaag naar informatie over de bezorging van mijn aankoop, maar met de zoekterm 'bezorging' geeft alleen de bovenste hit hier informatie over, welliswaar erg weinig.

Alle andere hits zijn producten waar ergens in de omschrijving 'gratis bezorging' staat.

Dit zorgt voor een enorme hoeveelheid hits, die allemaal weinig tot geen toegevoegde waarde hebben.

Dit betekent niet dat er niet meer informatie over bezorging is te vinden, integendeel, als je zoekt op 'bezorgd' ipv 'bezorging' en je klikt op de 6e(!) hit, dan kom je op een pagina vol handige informatie over online bestellingen, waaronder bezorging.

Sterker nog, je vind hier ook een link waarmee je de status van je bestelling kunt bekijken en daar vind je weer een link naar de Track-and-Trace service van de bezorgdienst.

Track-and-Trace is echt heel handig en ik vind het vreemd dat dergelijke functionaliteit zo wordt weggestopt.

Misschien is het een idee om jullie zoekmachine eens bij te werken zodat de gezochte informatie beter gevonden kan worden. Als je op 'bezorging' zoekt zou je alle relevante informatie moeten kunnen vinden, ook als in de betreffende tekst 'bezorgd' staat.

Community Manager
Cornelis

Re: Zoeken op KPN-site

Beste Draak,

In de eerste plaats bedankt voor je feedback.

Zoals je aangeeft betreft het niet het Forum maar de KPN site.

Uiteraard hebben wij veel contact met de medewerkers van de KPN site en hebben hetgeen je aangeeft onmiddelijk als feedback aan hun doorgezet. Ook namens die medewerkers dank voor je input.

Wanneer ik feedback ontvang over je suggesties en eventuele verbeteringen die daaruit voortvloeien zal ik het ook via het Forum communiceren.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

-+-+-+-+-+-+-+-+
-+-+-+-+-+-+-+-+

Als dit bericht je heeft geholpen, klik dan op de kudo duim
Als dit bericht je probleem heeft opgelost, klik dan op als oplossing accepteren
Vaste forum gast
mrotimer

Re: Zoeken op KPN-site

Heel goed natuurlijk dat jullie deze feedback doorgeven maar als ik de zin "uiteraard hebben wij veel contact met de medewerkers van KPN" lees, krijg ik toch wel een raar gevoel.

Dit is toch zeker het "KPN Forum"? Dan zijn jullie dus ook KPN medewerkers, toch?

Ik ben het met de oorspronkelijke poster helemaal eens dat de KPN site een doolhof is. En niet alleen de site zelf, ook de vele verschillende accounts die je voor notabene allemaal KPN diensten hebt zijn om redelijk gestoord van te worden. En blijkbaar zitten er ook nog allerlei onzichtbare kruisverbanden tussen die onverwachte bij-effecten opleveren. Voorbeeldje: ik heb mijn accountnaam voor het KPN telefonie-account in "Mijn KPN" gewijzigd (er is ook nog een ander KPN Internet account in Mijn KPN trouwens dat daar helemaal los van staat) en wat schets mijn verbazing: de naam is niet gekoppeld aan het forum account, maar het password blijkbaar wel. Resultaat: ik heb nu een forum account onder een andere naam als mijn Telefonie account. Verder zit aan die accounts naast een naam ook een email adres vast (en in het forum ook nog een dispay account of zo iets), dat weer anders kan zijn als je KPN email adres en van die laatste heb ik er ook inmiddels, beide hetnet.nl adressen die ik geen van beiden nog kan veranderen want als ik dat probeer krijg ik een "error 1000". Ik ben maar niet op het aanbod ingegaan om ook nog een kpnmail adres er bij te nemen. De passwords zijn weer allemaal verschillend van al die accounts. Soms moet je bij het inloggen wel een @hetnet.nl er bij zetten en andere keren weer niet. Om het allemaal nog erger te maken ben ik ooit bij Freeler begonnen en mijn zoon gebruikt daar tot op de dag van vandaag ook nog steeds een email adres van dus dat moet ik ook goed onthouden dat dat nog ergens geregistreerd staat. Zelf heb ik ook nog steeds een account waar de wijzigingen van twee migraties in te herkennen zijn en die de accountnaam inmiddels tot een onhanteerbaar gedrocht hebben gemaakt met mijn initialen, een nummer, de code f2h (freeler2hetnet) en mijn naam er in verwerkt. Vrijwel niet meer uit het hoofd te leren onderhand. Om al die account gegevens te kunnen inzien moet je wel laveren tussen kpnvandaag.nl, kpn.com en forum.kpn.com en ik vergeet er mogelijk nog wel een. Bij de ene pagina staan er 4 links naar twee verschillende webmails, forum e.d. en bij de ander pagina zie je er ineens nog maar 1 van de 4 terug en moet je van goed huize komen om je nog te herinneren hoe je ook al weer op die pagina kwam met die 4 links. Alweer een voorbeeldje: om bij het forum te komen ging ik eerst naar kpn.com, maar daar staat geen link naar het forum. Je moet vandaar eerst naar kpnvandaag.nl zien te komen en dan is er ineens een link naar het forum te zien, niet op kpnvandaag.nl maar op forum.kpn.com. Die laatste heb ik na drie keer maar eens in een favoriet gezet want anders blijf ik aan de gang. Zit je eenmaal op het forum dan is er van al die ander zaken weer niets terug te vinden zonder dat je eerst handmatig weer terug gaat naar kpn.com. Kan iemand het nu nog volgen?

Kortom, het lijkt dat KPN een beetje last heeft van "backwards compatibility" naar allerlei in de loop der tijd opgekochte en samengevoegde diensten. Ik snap ook wel dat het geen sinecure is om daar weer orde in te scheppen zonder allerlei gebruikers in problemen te brengen maar misschien is het een idee om voor mensen die daar geen bezwaar tegen hebben een soort "reset-knop" ter beschikking te stellen waarmee ze in 1 keer alle accounts kunnen samenvoegen tot 1 enkele voor alle diensten en daar dan ook een frisse nieuwe website aan te koppelen waar ook alles overzichtelijk bij elkaar staat. Ik zou daar in ieder geval geen bezwaar tegen hebben.

Maar verder doet KPN het goed overigens. Ik ben zelf nog van de oude stempel en vind nog steeds dat KPN de enige club is waar je nog het gevoel bij krijgt dat daar mensen zitten die hart voor de zaak hebben, ondanks dat ze waarschijnlijk zelf in hun eigen organisatie ook wellicht vastlopen in bureaucratie.

Gegroet,

Rob