Beantwoorden
Forum gast
kees22943
Geaccepteerde oplossing

Abonnement hernieuwen

Ik heb een paar dagen een abonnement bij een andere provider, maar omdat de verbinding via ASDL steeds uitvalt, wil ik terug naar een verbinding bij KPN die niet via internet loopt. Kan ik zonder problemen mijn oude telefoonnummer terugkrijgen of krijg ik eerst tijdelijk een ander nummer? Hoe lang gaat het omschakelen duren en loop ik het risico zonder vaste telefoon te zitten?

Allround expert
ArjanEHV1983

Re: Abonnement hernieuwen

Beste Kees22943,

Heb je jou telefoonnummer meegenomen naar je nieuwe aanbieder? In dat geval ben je vrij om dit weer terug te laten porteren (verhuizen) naar KPN. Het is echter niet onverstandig het een en ander met je aanbieden vooraf af te stemmen zodat deze je niet ineens met een flinke rekening wegens "contractbreuk" opzadelt. Stel deze bijvoorbeeld eerst in gebreken en verlang dat ze het probleem binnen een afzienbare tijd oplossen. Doen ze dit niet of blijkt dit bijvoorbeeld technisch niet haalbaar, dan is het niet meer dan redelijk te verlangen dat ze je niet aan de overeenkomst vastbinden.

Je kan bij KPN zonder al te veel problemen een analoge telefoonlijn (PSTN) aanvragen en hierbij het telefoonnummer vanuit de huidige (nieuwe) aanbieder laten porteren. Doorgaans kan een portering binnen een periode van zoon 5 tot 10 werkdagen worden uitgevoerd. De partij welke je verlaat en KPN maken een afspraak op welke dag en tijdstip dit plaats vind. Hierdoor zal je in de meeste gevallen hier niet al te veel hinder aan ondervinden en zit je ook niet lang zonder vaste telefoonverbinding. 

Forum gast
kees22943

Re: Abonnement hernieuwen

Bedankt, Arjan, ik ga het zo proberen.