op 24-07-2012 10:39
Vorig jaar ben ik in gegaan op een kortingsactie: een jaar contract, en 3 maanden gratis abonnement.
Dit liep 1 mei 2012 af. Ik wilde overgaan naar Ziggo, dus ik hebt gewacht tot het einde contract.
Ik dacht een opzegtermijn te hebben van 1 maand en heb half april Ziggo (met telefonie) aangevraagd.
Ik ging er van uit dat telefonie pas na een maand zou overgaan. Blijkt dat dit wel snel kan. 23 april was ik over. Maar nu ben ik 1 week voor het einde van mijn jaar contract over gegaan.
Nu krijg ik van KPN een boete van circa 60 euro voor contractbreuk.
Gebeld met KPN, nee meneer , regels zijn regels, er is de boete. Er wordt verwezen naar algemene voorwaarden, maar kan daar niets in vinden over de (hoogte van) de boete.
Wel zie ik op internet, dat zo'n boete bij andere telefonie contracten meestal maximaal de resttijd is van je contract.
Is er iets te doen aan mijn boete?
Ik vind de hoogte totaal niet redelijk.
Bij KPN is het casenummer 6666880.
op 24-07-2012 11:28
Beste robson66,
Indien u een zakelijke telefoon overeenkomst heeft gehad verwijs ik u naar onderstaande link voor meer informatie.
Heeft u geen zakelijke overeenkomst gehad kunt u een klacht indienen, meer informatie via onderstaande link:
Klacht Indienen
U geeft overigens aan dat u al een case nummer heeft ontvangen en vertrouw ik dat u binnenkort ook bericht zal ontvangen van KPN betreffende uw case.
Met vriendelijke groet,
Cornelis
op 24-07-2012 15:12
Beste Cornelis,
Ik heb al een klacht ingediend (niet zakelijk), maar het komt altijd bij de zelfde mensen terecht die rechtlijnig regeltjes toepassen die niet terug te vinden zijn in de algemene voorwaarden. De case is bij KPN nu gesloten waarbij ik aangegeven heb het niet eens te zijn met hun conclusie.
Zelf had ik het idee dat misschien mijn contract stilzwijgend verlengd zou zijn met een jaar omdat de boete ongeveer overeenkomt met de helft van een jaar contract. Ik heb in de klacht aangegeven dat ik na 1 jaar altijd per maand mag opzeggen.
Ik heb mijn best gedaan netjes over te stappen van KPN naar Ziggo. Met de regels die ik dacht te kennen, blijken deze dus weer anders te zijn. En enige coulance is nergens te vinden.
60 euro voor 1 week, terwijl een contract voor een heel jaar 125 euro is.
Dit is na tientallen jaren trouw klant geweest te zijn gewoon een trap na.
Hoe los ik dit op?