- Abonneren op onze RSS-feed
- Alle onderwerpen als nieuw markeren
- Onderwerp als gelezen markeren
- Dit onderwerp naar boven laten zweven
- Bladwijzer
- Abonneren
- Printervriendelijke pagina
Wederom trap na met (onterecht e) kosten afkoop!
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Naar een vriend e-mailen
- Ongepaste inhoud melden
op 21-07-2012 20:48
Hierbij wederom het bijna standaard verhaal na overstappen naar andere aanbieder.
Ik krijg een afkoop ivm voortijdige beëindiging contract + kosten nav opzegtermijn, echter naar mijn idee was ik contractsvrij en was 1 maand opzegtermijn voldoende. Nummerbehoud laten aanvragen via nieuwe aanbieder en vervolgens bericht gekregen dat 22-5 nummer wordt overgezet van mijn nieuwe aanbieder. KPN heeft mij bericht dat contract per 11-6 afloopt (op factuur staat ook correctie ivm u opzegging per 11-6), maar blijkbaar nummer vrijgegeven per 22-5. Deze datum was echter niet mijn voorstel, maar is naar voren gekomen nav verzoek nummerbehoud nieuwe aanbieder.
Heb nooit tegenbericht ontvangen over eventuele resterende contractduur en eventuele financiële consequenties van voortijdige beëindiging. Het lijkt erop dat KPN dit bewust niet doet om klanten geld uit de zak te kloppen, terwijl mijn geen gebruik meer maakt van haar diensten.
Als ik dit geweten had dan had ik helemaal geen nummerbehoud hoeven hebben of ik had nog even gewacht met overstappen.
KPN heeft wel keurig de teveel betaalde abonnementskosten na 22-5 gecrediteerd, maar door de afkoopkosten deze service te niet gedaan en mij een trap nagegeven.
Hoop dat KPN mij een toelichting kan geven op deze gang van zaken en met een passende oplossing komt!
Groet,
Mark.
Re: Wederom trap na met (onterecht e) kosten afkoop!
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 21-07-2012 21:22
Beste Mark1977,
Indien u een zakelijke telefoon overeenkomst heeft gehad verwijs ik u naar onderstaande link voor meer informatie.
Heeft u geen zakelijke overeenkomst gehad kunt u een klacht indienen, meer informatie via onderstaande link:
Klacht Indienen
Met vriendelijke groet,
Cornelis
-+-+-+-+-+-+-+-+
-+-+-+-+-+-+-+-+
Als dit bericht je heeft geholpen, klik dan op de kudo duim
Als dit bericht je probleem heeft opgelost, klik dan op als oplossing accepteren
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 21-07-2012 21:49
Bedankt voor je (standaard) reactie.......
Moet ik als klant dus kosten gaan maken om een en ander recht te zetten, jammer.
Had gehoopt dat er via dit forum zaken opgepakt zouden worden en vervolgens uiteraard opgelost.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 23-07-2012 12:48
Beste Mark,
Welcome to the club!
Dezelfde ervaring voor mij. Naar aanleiding van de factuur een brief naar Klantenreacties Zakelijk gestuurd. De reactie die ik daar weer op kreeg, is ontwijkend, belerend en gaat totaal niet in op mijn klacht. En het woord 'excuses' kon er al helemaal niet af. Ben 28 jaar klant geweest van KPN.
Vervolgens heb ik een klacht/bezwaar ingediend via het klachtenformulier dat medewerkers Daan en Cornelis op het forum geplaatst hebben.
Heel vreemd, eerst een hele tijd van alles via het forum oplossen (Daan waar ben je?) voor diverse gedupeerden (en daarmee dus toegeven dat KPN zelf in de fout zit/zat), en dan de tent sluiten.
En de gedupeerden die nu aankloppen? Mogen die in de kou blijven staan, en maar vriendelijk betalen?
Gelijke monikken, gelijke kappen hoort het te zijn! Iedere (ex)klant recht op een oplossing van dit schandalige misverstand door KPN zelf in het leven geroepen.
Mijn brief met pittige klacht heb ik trouwens ook verstuurd naar Radar en de Opta.
Ik roep iedereen op dit ook te doen en veel ruchtbaarheid te geven aan deze gang van zaken.
Groet,
Margo
[ Bewerkt ]
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
23-07-2012 13:23 - bewerkt 23-07-2012 13:23
Beste Zotteke,
Spijtig te horen dat ook u een probleem heeft gehad met het opzeggen van uw telefonie abonnement.
In antwoord op uw vraag geef ik u graag onderstaande informatie:
In eerste instantie zijn een aantal van deze zaken opgepakt door Daan en hij heeft deze zaken doorgezet om waar mogelijk een passende oplossing te bieden.
Aangezien het meerdere zaken bleken te zijn en Administrators van het Forum niet degene zijn die inhoudelijk het probleem zelf kunnen oplossen, is de wijze waarop de klachten worden afgehandeld gewijzigd in het gebruik maken van dit formulier.
De klachten worden behandeld door dezelfde KPN medewerkers die ook eerdere klachten hebben behandeld, die in eerste instantie door Daan zijn opgepakt.
Zoals u in het bericht aangeeft "de tent is gesloten" is niet van toepassing, alleen de procedure van aangeven en het verwerken van de klacht is aangepast.
Met vriendelijke groet,
Cornelis
-+-+-+-+-+-+-+-+
-+-+-+-+-+-+-+-+
Als dit bericht je heeft geholpen, klik dan op de kudo duim
Als dit bericht je probleem heeft opgelost, klik dan op als oplossing accepteren
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 23-07-2012 22:44
Dag Cornelis,
Dank voor je uitleg. Goed om te lezen dat de klachten bij jullie terechtkomen.
Zo lijkt het niet, omdat je doorverwezen wordt naar het standaard klachtenformulier, vergezeld met de standaard informatie over de voorwaarden.
Overigens heb ik mijn betreffende (tweede) klacht niet via het klachtenformulier onder eerdergenoemde link ingestuurd. Ik heb dit wel geprobeerd, maar kon mijn tekst niet kwijt in het tekstveld met max. 165 woorden. Had wel meer woorden nodig (meer dan 900).
Dus heb mijn brief gemaild naar kr.imk@kpn.com, het emailadres dat ik van de klantenservice heb doorgekregen voor dit doel.
Ik hoop wel dat het dan ook bij de juiste personen terecht komt.
Ik vertrouw op een nette afwikkeling van deze zaak.
Met groet,
Margo
Re: Wederom trap na met (onterecht e) kosten afkoop
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 26-07-2012 17:33
Beste margo / Cornelis,
Hier nog een gedupeerde van de absurd hoge opzegkosten. Ook ik heb het klachtenformulier ingevuld en vervolgs een standaard mailtje teruggekregen, dat je de AV maar goed moet lezen. Maar ook ik ben al jaren lang klant en verwacht niet dat er zulke hoge bedragen voor opzeggen betaald zouden moeten worden.
Ik verwacht ook dat door Cornelis of Daan een nette afhandeling van ons probleem wordt geregeld.
Want zoals Margo al zegt eerst kan er iets geregeld worden en als er meer klanten klagen kan het ineens niet meer omdat overstappers anders te weinig geld opleveren. Je weet in ieder geval zeker dat ze nooit meer terug komen bij KPN.
Groet, Theo