Welkom op het KPN forum

Help
Beantwoorden
Adviseur
boos
Geaccepteerde oplossing

opzegtermijnkosten

Hier ook het zelfde.

Heb ooit een abonnement overgenomen van mijn ex. Zijn ouders hadden dat abonnement al voor hem maar na hun overlijden heeft hij het gewoon over genomen en na onze scheiding, hij verhuisde,  heb ik het weer behouden. Maar in het kort een abonnement wat reeds 30 jaar bestaat op de zelfde naam en waar nooit een betalingsachterstand of wat danook mee was! Nu ben ik recent over gestapt op een andere provider voor glasvezel en heb ik gebruik gemaakt van de overstapservice van die aanbieder. Krijg ik na jaren(ca 23 jaar) trouwe klant te zijn geweest van KPN nog even een trap na van € 219,40 voor kosten n.a.v. opzegtermijn.

Heb meerder malen met de klantenservice gebeld maar hier kwam niets uit. Ze blijven vast houden aan de algemene leveringsvoorwaarden. KPN vraagt dus echt zo veel geld voor diensten die ze helemaal niet leveren! Het zal danwel allemaal in de algemene leveringsvoorwaarden staan maar is dit nu klantvriendelijkheid. Dacht het niet! Ik hoop dat dit in alle redelijkheid kan worden opgelost maar ook bij mij blijft er een bittere nasmaak achter...............

Met vriendelijke groeten,

Mevr. Trentelman

Community Manager
Cornelis

Re: opzegtermijnkosten

Beste Mevr. Trentelman,

Graag vraag ik u om mij via een privebericht uw klantnummer, postcode, huisnummer en een contactnummer toe te sturen.

Dan pakken we dit voor u op om te zien of er een plezierige oplossing kan worden gevonden.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

-+-+-+-+-+-+-+-+
-+-+-+-+-+-+-+-+

Als dit bericht je heeft geholpen, klik dan op de kudo duim
Als dit bericht je probleem heeft opgelost, klik dan op als oplossing accepteren
Adviseur
boos

Beste Cornelis,

Ik heb u direct via een prive mail mijn gegevens doorgegeven maar heb tot noch toe niets meer gehoord. Is het e.e.a. wel goed door gekomen?

M.vr.Gr.

Mevr. Trentelman

Community Manager
Cornelis

Beste Mevr. Trentelman,

Na het doorzoeken van de berichten blijkt dat ik geen privebericht van u heb mogen ontvangen.

Het kan natuurlijk mogelijk zijn dat hij niet is gearriveerd door omstandigheden onbekend.

Vraag verzoek ik u om mij via een privebericht nogmaals uw klantnummer, postcode, huisnummer en een contactnummer toe te sturen.

Na ontvangst van de gegevens pakken wij het onmiddelijk voor u op.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

-+-+-+-+-+-+-+-+
-+-+-+-+-+-+-+-+

Als dit bericht je probleem heeft opgelost, klik dan op als oplossing accepteren
Adviseur
boos

Beste Cornelis,

Ik heb inmiddels een aangetekende brief naar Klantenreactie IMK Den Bosch en Klantencontact Rotterdam gestuurd want op dit forum kom ik geen steek verder. Ik heb inmiddels 2 x in een privebericht mijn gegevens aan jou door gegeven maar ik hoor maar niets terug.

Gr. P. Trentelman

Community Manager
Cornelis

Beste P.Trentelman,

Het is momenteel in behandeling, excuus voor het feit dat het proces wat langer heeft geduurd.

Ik heb contact opgenemen met de collega's bij KPN en ik heb de verzekering gekregen dat binnen 3 werkdagen contact met u wordt opgenomen.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

-+-+-+-+-+-+-+-+
-+-+-+-+-+-+-+-+

Adviseur
boos

Beste Cornelis,

Ik kreeg zojuist weer een aanmaning(de 2e) met het verzoek voor 12 mei te betalen want anders gaat mijn factuur over naar een incassobureau met alle kosten vandien. Ik ben uiteraard witheet over deze dreigbrief mede omdat KPN het schijnbaar niet nodig vindt om op mijn 2 aangetekende brieven te reageren!!! Stond op de brief dat ik met Collections moest bellen bij vragen. Dat heb ik dus gedaan. De beste man welke ik aan de telefoon kreeg kon echter niets vinden bij mijn status. Ik werd doorverbonden naar de klantenservice. Deze gingen echter niet over zakelijke abonnementen welke ik dus heb en waarvan ik nog steeds niet weet hoe ik er aan kom!!! Na 18 minuten was ik dus nog geen steek verder. Werd mij een nummer van de zakelijke markt gegeven. Die heb ik vervolgens gebeld en weer kwam ik geen steek verder. De dame aan de telefoon kon mij vertellen dat ik alle facturen per post heb gekregen. Dit is dus niet zo want ik kreeg de meldingen digitaal en dus niet per post..... Al met al ben ik ook hier dus niets mee opgeschoten, ze vertelde me alleen dat ik wel moest betalen en dat dan later wel weer terug kreeg van KPN mocht het niet kloppen. Hier heb ik dus helemaal geen goed gevoel bij, hoe kan dat toch?!?! Mijn punt is nu kun jij er voor zorgen dat er eens wat aan mijn status wordt gedaan zodat er ook bekend is binnen de GEHELE KPN dat ik het er NIET mee eens ben.

Ik lees vaak in dit forum dat men naar Radar etc wil stappen. Ach, zo zit ik niet in elkaar. Een onenigheid moet toch ook onderling opgelost kunnen worden. Nou, ik denk dat ook ik van mijn standpunt af stap want ik ben het meer dan zat! Al is het alleen al op de hufterige manier hoe KPN met haar klanten(meer dan 30 jaar) omgaat!

M.vr.Gr. P. Trentelman

P.S. Ik hoor heel veel goede berichten over ene Daan. Misschien dat hij iets voor mij kan betekenen.

Community Manager
Cornelis

Beste Trentelman,

Ik heb het inderdaad doorgezet naar mijn collega Daan die het in behandeling heeft.

Hij neemt zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

-+-+-+-+-+-+-+-+
-+-+-+-+-+-+-+-+

Adviseur
onredelijk

Helaas hebben wij dezelfde vervelende ervaring opgedaan met een afrekening "kosten n.a.v. opzegtermijn". Wij zijn ook al jaren KPN klant, maar vanwege zakelijke mobiele telefoons hebben wij medio Januari 2012 besloten ons vastnet op te zeggen. Volgens de KNP site kon dit telefonisch via de Klantenservice. Aldus gedaan en volgens de KPN medewerker was opzegging geen enkel probleem maar moesten we er rekening mee houden dat de aansluiting zou doorlopen tot 28 februari 2012. Dit is natuurlijk vrij normaal dat er een termijn voorstaat. Tevens hebben wij van KPN een brief ontvangen ter bevestiging van de opheffing van ons vastnet. In deze brief wordt ook melding gemaakt van de datum 28 februari 2012. Netjes geregeld dus allemaal.

Nu dit weekend krijgen we van KPN een faktuur. Gedateerd 3 mei. Op deze faktuur (eindafrekening) staat de post "kosten n.a.v. opzegtermijn"voor het bedrag van Euro 242, 95 (zonder BTW). Ik wist niet wat ik zag en ook niet wat dit betekende want er stond geen enkele verklaring bij. Daar hebben we natuurlijk mijnKPN voor. Dus even inloggen en checken. Helaas hier konden wij ook niets vinden.

In het weekend kon de klantenservice mij niet helpen dus ik heb net wederom gebeld met klantenservice. Antwoord: helaas mevrouw, uw abonnement loopt door tot 17.01.2013. Wij moeten dus een jaar betalen voor niets. Nergens is hier melding van. De mevrouw van de klantenservice was het echter wel met mij eens " ze hadden het u even moeten melden' was het antwoord. Helaas niet gedaan. Conclusie jaar betalen voor niets. Dit kan toch niet de opzet zijn van KPN.

Waarom de misleiding te melden dat je aansluiting doorloopt tot 28 februari 2012 en dan middels een faktuur de consument laten betalen tot 17 januari 2013.  Dit kan toch niet de bedoeling zijn.

Wij voelen ons  misleid en zeer teleurgesteld.

Ik hoop op een redelijke reactie van de KPN,

vriendelijke groeten,

Ans

Adviseur
onredelijk

Beste Cornelis,

Helaas hebben wij ook een zeer vervelende ervaring met ' kosten n.a.v. opzegtermijn". Zie mijn bericht op het Forum. Wij zijn ook al heel lang klant bij KPN en dit is voor ons een zeer vervelende ervaring. Ik ga er derhalve ook vanuit dat dit door KPN op een redelijke manier behandeld gaat worden. Via Klantenservice loop je al snel tegen een ' muur ' op. Dit is voor een klant niet prettig.Ik zou graag van U een reactie willen ontvangen.

Vriendelijk dank,

Ans