Beantwoorden
Ervaren adviseur
Neptunus1122

2e ontvanger op slaapkamer

Ik heb als modem de ZTE H220N, op de daarvoor aangewezen poort zit de 1963 ontvanger in de woonkamer, nu wil ik een tweede ontvanger bijplaatsen in de slaapkamer, daar heb ik een netwerkkabel maar die is via een switch op mijn kantoor aangesloten op een andere poort van de modem.

Kan ik op deze kabel een tweede ITV ontvanger aansluiten? 

deze ontvanger is met harde schijf, ik heb het opname pakket, kan ik kiezen waar er wordt opgenomen?

Allround expert
demie1000

Re: 2e ontvanger op slaapkamer

[ Bewerkt ]

ja dit kan maar is niet aan te raden, dit omdat het modem dan 2 IP adressen moet uit geven op een poort dit kan ervoor zorgen dat je een soort van data file krijgt  waardoor je frezers kan krijgen de poort kan niet met 2 apparaten tegelijk praten dus wachten ze op elkaar waardoor vertraging op kan treden vooral als er veel data verkeer plaats vind { de poort snelheid moet immers gedeeld worden }

Ervaren expert
jeroen3

Dit kan alleen als er geen computers op diezelfde switch zijn aangesloten. Omdat itv en internet gescheiden netwerken zijn.

KPN verkoopt zelf Powerline adapters om een 2e ontvanger aan te sluiten. Maar dat is situatie afhankelijk.

De H220n detecteert zelf of de aangesloten poort een internet of itv poort moet worden.

@demie, daar zou ik me geen zorgen over maken. De H220n heeft LAN poorten van 100Mb/s (~12MB/s). De internetverbinding zit hier waarschijnlijk ruim onder. Er kan alleen een probleem vormen als er lokaal, dus tussen apparaten aangsloten op de experiabox, bestanden worden gedeeld. Dit is vaak niet het geval en zit er eerder nog een gigabit switch, en is er dus ook niets aan de hand.

--
Lotgenoten helpen doe ik vrijwillig.
Allround expert
demie1000

maar ik weet zeker dat de ZTE 2 verschillende ip adressen kan uitdelen op een poort tegelijkertijd, heb zelf ook een ZTE :smileywink:

Ervaren expert
jeroen3

Ja dat kan hij wel. Hij kan alleen niet lokaal netwerk met internet EN interactieve tv op één poort leveren. 

Als je dus op itv en internet wil hebben via een kabel zul je dus twéé fysieke kabels moeten leggen.

Of dure switches kopen+instellen die het over één kabel kunnen verwerken. 802.11q.

--
Lotgenoten helpen doe ik vrijwillig.
Ervaren adviseur
Neptunus1122

Hoe dan ook, ik zie ervan af want ik heb geen zin nog een kabel naar boven te leggen, dat is namelijk niet zo eenvoudig en in die draadloze adapters heb ik geen vertrouwen.

Forum gast
JDvMourik

Als ik het goed begrijp moet je voor de adapter wel de stroom op de zelfde groep hebben? Op 2 verschillende groepen de 2 ontvangers hebben is ook geen succes?