Welkom op het KPN forum

Help

Televisie

Beantwoorden
Forum gast
Aveen
Berichten: 3
Geregistreerd: ‎18-07-2011
Geaccepteerde oplossing

Foutcode 12...

Ik doe vanochtend de tv aan krijg ik foutcode 12 hoe los ik dit op de helpdesk is nog niet bereikbaar..

Ervaren adviseur
Arjan
Berichten: 28
Geregistreerd: ‎06-08-2011

Re: Foutcode 12...

Foutcode 12 is einde verhaal. Je kastje zal omgeruild moeten worden en dit gaat via klantenservice, bereikbaar op 0900-0244.

Specialist
randell
Berichten: 44
Geregistreerd: ‎02-08-2011

Re: Foutcode 12...

Foutcode 12 betekend dat de tuner geen verbinding kan maken met het netwerk. DIt betekend absoluut niet dat de tuner kapot is!

 

Dit kan meerdere oorzaken hebben:

  • Je modem heeft geen verbinding met het internet
  • een draadloze verbindingsset (als je die gebruikt) staat in de slaap stand
  • Kabeltje zit niet goed

Wat je zou kunnen doen om dit op te lossen:

  • kijken of alle netwerk kabels nog goed zitten aangesloten
  • modem herstarten
  • tuner herstarten

Mocht dat allemaal niet helpen dan zou ik de helpdesk toch maar even bellen.

Frequente forum gast
Fronkol
Berichten: 1
Geregistreerd: ‎10-08-2011

Re: Foutcode 12...

[ Bewerkt ]

Houd ook rekening met het feit dat de "Draadloze Verbindings Set" hier ook een rol in kan spelen.

Mocht het huisje (middelste lampje) zwak/oranje/rood of helemaal niet branden, kan het betekenen dat het signaal te zwak is om tv te kunnen kijken, en hierdoor ook F12 aan geeft.

 

Tips:
DVS opnieuw met elkaar verbinden (alle DVS in elkaar drukken en de sync-knopjes 2 sec. ingedrukt houden)

DVS "opschonen" door ze 2 minuten stroomloos te maken.

Stopcontacten opschonen die naast/boven de DVS zitten, om zo een mogelijke storingsbron te verwijderen.

JLM
Forum gast
JLM
Berichten: 1
Geregistreerd: ‎27-12-2011

Re: Foutcode 12...

Mijn ouders in Purmerend kregen na een storing ook foutcode 12. Ze kregen dit niet meer goed. Hebben contact gehad met technische man deze hing echter op toen ze aangaven dat ze het abonnement maar zouden opzeggen. Hij heeft de 1e 4 weken perfect gewerkt en daarna begonnen de problemen door steeds een zwak signaal bij draadloze verbinding.