Televisie

  • Laatste activiteit 23-08-2014
  • 334 Nu online
  • 81514 Berichten
  • 33153 Leden
Geaccepteerde oplossing

Foutcode 12...

  • 27-12-2011 15:46
  • 25538

Ik doe vanochtend de tv aan krijg ik foutcode 12 hoe los ik dit op de helpdesk is nog niet bereikbaar..

Bericht 1 van 5 (25.538 Weergaven)
Avatar
door Aveen
Forum gast
Berichten: 3
Geregistreerd: ‎18-07-2011
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Het begin is er

Re: Foutcode 12...

Foutcode 12 is einde verhaal. Je kastje zal omgeruild moeten worden en dit gaat via klantenservice, bereikbaar op 0900-0244.

Bericht 2 van 5 (25.508 Weergaven)
Avatar
door
Ervaren adviseur
Berichten: 28
Geregistreerd: ‎06-08-2011
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Doet flink mee

Re: Foutcode 12...

Foutcode 12 betekend dat de tuner geen verbinding kan maken met het netwerk. DIt betekend absoluut niet dat de tuner kapot is!

 

Dit kan meerdere oorzaken hebben:

  • Je modem heeft geen verbinding met het internet
  • een draadloze verbindingsset (als je die gebruikt) staat in de slaap stand
  • Kabeltje zit niet goed

Wat je zou kunnen doen om dit op te lossen:

  • kijken of alle netwerk kabels nog goed zitten aangesloten
  • modem herstarten
  • tuner herstarten

Mocht dat allemaal niet helpen dan zou ik de helpdesk toch maar even bellen.

Bericht 3 van 5 (25.506 Weergaven)
Avatar
door
Specialist
Berichten: 44
Geregistreerd: ‎02-08-2011
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Komt op stoom

Re: Foutcode 12...

[ Bewerkt ]

Houd ook rekening met het feit dat de "Draadloze Verbindings Set" hier ook een rol in kan spelen.

Mocht het huisje (middelste lampje) zwak/oranje/rood of helemaal niet branden, kan het betekenen dat het signaal te zwak is om tv te kunnen kijken, en hierdoor ook F12 aan geeft.

 

Tips:
DVS opnieuw met elkaar verbinden (alle DVS in elkaar drukken en de sync-knopjes 2 sec. ingedrukt houden)

DVS "opschonen" door ze 2 minuten stroomloos te maken.

Stopcontacten opschonen die naast/boven de DVS zitten, om zo een mogelijke storingsbron te verwijderen.

Bericht 4 van 5 (25.421 Weergaven)
Avatar
door Fronkol
Frequente forum gast
Berichten: 1
Geregistreerd: ‎10-08-2011
  • Eerste post

Re: Foutcode 12...

Mijn ouders in Purmerend kregen na een storing ook foutcode 12. Ze kregen dit niet meer goed. Hebben contact gehad met technische man deze hing echter op toen ze aangaven dat ze het abonnement maar zouden opzeggen. Hij heeft de 1e 4 weken perfect gewerkt en daarna begonnen de problemen door steeds een zwak signaal bij draadloze verbinding.

 

Bericht 5 van 5 (23.989 Weergaven)
Avatar
door JLM
Forum gast
Berichten: 1
Geregistreerd: ‎27-12-2011
  • Eerste post
Beantwoorden

Welkom

Bij de KPN Community

Log in om je profiel te bekijken en te beheren, vragen te stellen en te beantwoorden, ideën te delen en veel meer!

Inloggen met Facebook
Heb je nog geen account?
  • Praat mee over de blogs.
  • Help mee op het forum.
  • Denk mee in 'OnsKPN'.
Registreer nu
Auteurs met de meeste kudos
Gebruiker Aantal kudos
206
172
60
51
49