Beantwoorden
Raadgever
LB

HD pakket mag niet?!?

Ik heb interactieve TV via de telefoonlijn (geen glasvezel dus die optie is hier niet) en heb een tweede TV aangesloten via de (gratis) digitenne optie. Nu heb ik mijn eerste TV vervangen door een nieuwe LCD-TV en wil daar graag het HD zenderpakket (extra pakket voor € 10; helaas geen gratis 10 HD zenders) bij kopen. Maar als ik dat pakket wil bestellen wordt er aangegeven dat dat niet kan omdat ik de optie met een tweede TV heb. Blijkbaar mag je dat niet combineren.

Daar zie ik de logica niet helemaal van in. Moet ik nu gaan overstappen naar Ziggo omdat ik anders geen HD zenders kan krijgen?? (of mijn zoon zijn TV zenders moet afnemen....). Erg jammer want ik ben verder heel tevreden over KPN (ik vind de app met TV op mijn iPad echt geweldig!).

Ik vind het maar een vreemde zaak. Graag enige opheldering.

Allround expert
robin_gw

Re: HD pakket mag niet?!?

De reden hiervoor is omdat er niet voldoende bandbreedte beschikbaar is om 2 TV's en dan ook nog eens HD te ondersteunen, een verbinding via koper is nou eenmaal minder snel als via glas of via kabel.

Raadgever
LB

Dat lijkt me niet helemaal juist. De tweede TV gaat via digitenne dus dat heeft geen effect op het gebruik van de telefonnkabel.

Allround expert
robin_gw

Dan veranderd in mijn antwoord alleen dat er geen HD Stream beschikbaar is om HD aan te kunnen.

Raadgever
LB

Het spijt me, maar die laatste reactie begrijp ik niet.

Bedoel je dat er bij interactieve TV via een telefoonkabel, nooit een HD pakket kan worden besteld omdat die kabel dat niet aankan? Dat heb ik tot nu toe nog nergens gelezen.

Als dat niet waar is dan zou ik op mijn eerste TV toch zeker een HD pakket moeten kunnen nemen, want het signaal voor de 2e TV gaat zoals gezegd via de Digitenne optie en heeft dus geen enkel invloed op hetgeen er via de telefoonkabel wordt verzonden. Ik hoef verder ook geen HD zenders op de 2e TV.

Allround expert
robin_gw

Omdat het signaal over een telefoonkabel gaat kan het zijn dat er niet voldoende bandbreedte beschikbaar is om HD te leveren.