Beantwoorden
Forum gast
memberp

ITV Hapert vaak

Hallo.

Zoals ik hier al van meerdere mensen heb gelezen heb ook ik het probleem met het regelmatig haperen of stotteren van het beeld/geluid bij interactieve tv. Bij HD zenders hapert het frequenter en als ik op internet zit terwijl de televisie aanstaat hapert het naar mijn gevoel nog wat meer. Vanmiddag was het zelfs zo dat zowel internet en televisie compleet wegvielen en toen ik de experia box ging controleren brandde het internet lampje rood. Experia box herstart en het werkte allemaal gelukkig weer. 

Ik maak voor zowel itv al internet gebruik van draadloze verbindingssets ofwel homeplugs. Vroeger werkte dit met name voor internet altijd al vlekkeloos in dit huis, dus ik heb meer het gevoel dat ergens het signaal willekeurig 'gedempt' wordt, met name omdat HD zenders wat meer moeite met goed doorkomen lijken te hebben (vanwege de hogere datastroom).

Allround expert
bommy84

Re: ITV Hapert vaak

Maar je gebruikt dus homeplugs voor zowel internet als tv?

Even de focus op de set voor de TV. Als je die van KPN gebruikt, kun je aan het huisje de status van de verbinding zien. Gebeurt daar wat mee?

Just spreadin' the knowledge.
Forum gast
memberp

Nee, dat is vrijwel altijd groen knipperend.

Allround expert
bommy84

Okay,

Ik heb meegemaakt dat het gemengd gebruik van DVS voor ITV en PC problemen kan veroorzaken. Als je die DVS van je PC helemaal loshaalt, doet hij het dan wel goed?

Adviseur
Craain

Graag zou ik het willen weten wat DVS betekent?

Adviseur
Craain

Tijdens het voetbal van gisteren happert hij er erg veel, hierdoor heb ik tv ontvanger meteen helemaal gereset want het is niet lekker om naar te kijken, vervolgens heb ik opnieuw tv abonneenummer en pincode opnieuw moeten invullen, daarna na een tijdje te hebben gewacht ivm installeren kon ik eindelijk in, maar dan zonder HD (vanaf 700 tot en met 715?)!

Vervolgens ben ik hier gaan kijken (forum), blijkt dat HD aangezet moet worden via de menu, systeeminstelling. Die heb ik ook aangezet, maar HD 'opent' nog steeds NIET.

En wat nu?

Allround expert
bommy84

DVS= draadloze verbindingsset.

Als je opeens geen HD meer kunt kijken, dan is er iets met de bandbreedte neem ik aan.

Als je naar bijv 701 zapt skipt ie meteen naar het eerst volgende beschikbare kanaal? Dan krijg je op dit moment geen HD streams. Waarom is voor mij ook niet te verklaren. Hier moet je echt even met KPN contact opnemen.

Adviseur
Craain

Klopt precies zoals je zegt heb ik er last van... Als ik 701 zag gaat ie terug naar 1. Soms naar 801 (Radio)... erg vervelend... Hoop dat dit snel wordt opgelost...