Beantwoorden
Raadgever
anne1987
Geaccepteerde oplossing

Interactieve tv

Ik heb regelmatig dat mijn interactieve tv hapert op tv. Soms ook met geluid, hoor je soort kraakje of piepje en dan doet ie het weer even. Heb dit ook al paar keer gemeld. Heeft iemand hier ook last van en hoe is dit toen opgelost?m.v.g 

Allround expert
glenmorangie

Re: Interactieve tv

[ Bewerkt ]

oeff dat kan vele oorzaken hebben,

als het alleen voorkomt bij 1 of bepaalde zenders kan het aan de tvzender zelf liggen, rtl4 of rtlz happeren soms (overal op de kabel en adsl).

ander oorzaak kan je interne verbinding zijn, als je scart gebruikt, probeer dan eens hdmi (of viseversa) of een betere cat kabel. storende electronica zoals transformators en andere electro wat op je stoppendoos zit aangesloten kan storen, maar ook in het huis (onze tv "knackt" als de wasdroger bijvoorbeeld aan/uitschakeld). 

als dat allemaal in orde is dan heb je nog de modem en de hardwarekastjes zelf die defect kunnen raken, vooral luchtvochigheid en tropische warmte (komt in nl niet vaak voor), statische doekjes (nooit daarmee schoonmaken als er stroom op de hardware staat) en na een paar jaar fijnstof en vetaanslag op de printpplaten zijn doodsoorzaak nummer1. 

ik ben ook te vinden op forum.telfort.nl
Forum gast
fransboting

Bij ons idem.

Dit is nu bijna twee weken en inmiddels al twee keer een half uur aan de telefoon gezeten met de helpdesk maar een oplossing is er nog niet.

Raadgever
anne1987

hoi, gebruik jij ook een draadloze verbindingsset? of gwn kabels? 

ik heb namelijk draadloze verbindinsset. Heb vandaag verschillende stekker naar ander stopcontact geleid met een stekkerdoos. Alleen het probleem blijft. groetjes

Raadgever
anne1987

ik heb vandaag de stoppendoos veranderd. We hebben veel audio apparatuur. Dvd, playstation, nintendo wii.. lampen bij de tv.. meeste hebben we nu naar ander stopcontact begeleid, maar t probleem blijft.

Vaste forum gast
touchdown1990

Hier hetzelfde probleem,

Inmiddels ook een hoop apparatuur 'omgeleid' naar een andere wandcontactdoos wat geen nut heeft.

Het vreemde bij ons is zelfs dat het (voor zover wij weten omdat overdag niemand thuis is) het gebeurd in de avonduren tussen 7/10 en daarna is het meestal over.

Iemand een idee?

Allround expert
demie1000

in de avond is het stroomnet veel zwaarder belast dus is de kans op storing met een DVS veel groter.storing wordt meestal veroorzaakt daar spaarlampen geschakelde voedingen ENZ

Vaste forum gast
touchdown1990

Okee dat klinkt aardig logisch, maar dat betekend dat ik storing krijg omdat mijn buren de lampen aanzetten?

Dat is toch onredelijk in mijn ogen.

Allround expert
demie1000

als u een fase  { zeg maar plus draad } deelt met de buren kan dit helaas het geval zijn

Adviseur
jouke

Hetzelfde probleem heb ik gehad. Het ligt aan de adapters Devolo dLAN 200 Avplus die door KPN tegen betaling worden meegeleverd. Het blijkt dat deze adapters vooral als de TV op een andere elektrische groep van je meterkast staat, dat er onvoldoende bits per sec doordringen tot de ontvangende adapter. Ik heb zelf via een webshop twee recent beschikbare Devolo dLAN 500 Avplus aan geschaft en de interupties zijn verdwenen. Via MISCO kosten ze ± € 63,- excl BTW en € 4.50 verzendkosten. Maar het genot is de uitgave waard. Eigenlijk zou KPN ze moeten aanbieden.

Van KPN krijg je geen oplossing aangeboden, alleen zinloze niet oplossingsgerichte aandacht.