op 17-06-2012 21:16
Wij hebben interactieve tv. 1x een 1963 ontvanger, en 1x een 1960 ontvanger. Op de 1960 hebben wij hd tv uitgeschakeld. Op de 1963 willen wij wel hd kijken. Dit lukt echter niet. Inmiddels alles geprobeerd en zonder resultaat. (Reset, stroom eraf etc. etc.)
Wie heeft de oplossing?
op 18-06-2012 11:08
Beste kijo98,
Had u op de eerste tuner wel de HD zenders? indien dit het wel het geval is. dan betekend dat u de optie "HD interest" uit moet zetten op de ene tv-ontvanger en aan moet zetten op de 2de tv-ontvanger.
Zo kunt het instellen op uw tv-ontvanger:
HD zenders inschakelen op een andere tv-ontvanger
Bij gebruik van meerdere tv-ontvangers is er 1 tv-ontvanger ingesteld voor ontvangst van HD zenders. Het is niet mogelijk om op meerdere Ttv-onvangers HD televisie te ontvangen. Mocht u via een andere tv-ontvanger HD willen bekijken, volg dan de onderstaande stappen:
Druk op de knop [Menu] van uw afstandsbediening
Klik op [Instellingen]
Voer uw pincode in
Selecteer [Systeem instellingen]

Indien bovenstaande niet lukt. Zou u in een privébericht aan mij de volgende gegevens willen sturen?
Met vriendelijke groet,
Binne
op 18-06-2012 12:20
Beste kijo98,
Bedankt voor uw gegevens. Ik heb voor u uitgezocht waarom u geen HD zenders heeft op uw tv-ontvangers. Dit is door gebrek aan bandbreedte.
U heeft momenteel 2 tv-ontvangers aangesloten op een 12mbit lijn. Dit houdt in dat u als u beide tv-ontvangers aan te staan heeft dit ongeveer 9 mbit bandbreedte in beslag neemt.
HD zenders gebruiken het dubbele m.b.t. bandbreedte. Hierdoor werkt de optie zoals besproken in mijn eerste antwoord niet.
U haalt momenteel al het maximale uit de lijn voor de verbinding. Helaas niet het antwoord wat ik hoopte te geven.
Met vriendelijke groet,
Binne
op 19-06-2012 08:02
Lekker is dat, ik heb 14mb (terwijl ik 40 zou moeten hebben), maar bij mij zijn plots mijn HD zenders (heb maar 1 tuner in gebruik, net als de maker van dit onderwerp(Lezen!)) ook weg. KPN kan dus niet leveren wat het aanbiedt?
op 19-06-2012 10:15
op 19-06-2012 10:29
En als je nu de 2e tv weer inleverd? Dan heb je wel HD?
Ik heb gelukkig Digitenne als 2e tv, maar die service is niet meer...
op 19-06-2012 10:41