Televisie

• Laatste activiteit 22-10-2014
  • 83 Nu online
  • 87781 Berichten
  • 36334 Leden
Geaccepteerde oplossing

itvonline blijft steeds herladen

• 31-08-2012 21:09
  • 12239

We hebben sinds een paar dagen een nieuwe ASUS laptop met windows7.

itvonline.nl werkt niet goed op deze laptop. Het scherm komt op, maar als de automatische login gedaan wordt (daar lijkt het tenminste op) herlaadt de site zich. Dat blijft zich continu herhalen.

Dit gedrag treedt op in firefox, ie9 en chrome.

RTL XL werkt wel gewoon.

Silverlight is al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Met behulp van firebug zie ik dat in jquery-ui.min.js op regel 404 i.ajaxoptions NULL is. Of dit dan een recovery start die de pagina opnieuw laadt weet ik niet zeker. Zo handig ben ik niet met websites debuggen.

De oplossingen uit andere posts op dit forum werken niet. Volledig opnieuw installeren van windows7 als oplossing wil ik bij voorkeur vermijden.

Iemand een idee?

Bericht 1 van 17 (12.239 Weergaven)
door
Adviseur
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Het begin is er
0
+1

Re: itvonline blijft steeds herladen

browser geschiedenis, cookies en dergelijke compleet gewist ? desnoods met CCleaner je pc opgeschoont ?

een fijne zomer :smileyhappy:
Bericht 2 van 17 (12.232 Weergaven)
Vriend van KPN
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Bestseller

Tegen beter weten in heb ik dit nog geprobeerd.

Historie gewist, ccleaner laten lopen...

Dat heeft niks geholpen.

Er moet nog iets anders zijn dat de javascript op de itvonline.nl pagina de soep in laat draaien.

Wie heeft er nog andere ideen om dit op te lossen?

Bericht 3 van 17 (12.174 Weergaven)
door
Adviseur
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Het begin is er

Probeer de browsers zonder overbodige plugins te draaien.

Bericht 4 van 17 (12.149 Weergaven)
door
Allround expert
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Zilveren griffel

En ook het uitschakelen van plugins en add-ons help niet.

Ook dat is niet onverwacht omdat het probleem op zowel Firefox, IE9 als Chrome optreedt en bij alledrie de browsers precies hetzelfde is.

Volgens mij zit er toch een fout in de javascript code voor de itvonline pagina die onder bepaalde omstandigheden een reload van de pagina start.

Het lijkt met het opvragen van de logingegevens te maken te hebben. Bij de eerste keer inladen zie ik een "login" knop rechts in het scherm verschijnen. Omdat ik thuis inlog wordt een automatische login gestart en mogelijk dat daar een probleem optreedt.

Ik zal nog een keer proberen om bij iemand anders eens in te loggen (dat lukt me niet vandaag).

ZIt er misschien een ontwikkelaar van de itvonline.nl pagina op het forum? Of iemand anders die een idee heeft hoe de javascript code te debuggen is

Bericht 5 van 17 (12.114 Weergaven)
door
Adviseur
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Het begin is er

iTV online kan alleen maar online tv kijken via je thuis ip adres.

Heb je nog andere software die misschien met je browser en internet verbinding prutst?

Antivirusprogramma's of firewalls?

Bericht 6 van 17 (12.109 Weergaven)
door
Allround expert
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Zilveren griffel

je kan een nieuwe windows gebruikers account aanmaken en kijken of je met een vers profiel het probleem nog steeds hebt.

een fijne zomer :smileyhappy:
Bericht 7 van 17 (12.107 Weergaven)
Vriend van KPN
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Bestseller

itvonline kan ook bij andere providers/netwerken. Je moet dan echter wel je abonneenummer en pincode nog invoeren. Dat heb ik nog niet geprobeerd.

Ik heb verschillende user accounts geprobeerd. Dat maakt niks uit, het gaat altijd fout.

Via firebug heb ik gevonden dat het probleem ergens in jquery-ui.min.js zit. Er wordt daar een functie aangeroepen (load), die verwacht dat een bepaalde call i.ajaxOptions.success(l,k) werkt. Dat gaat niet omdat i.ajaxOptions == null en dus de functie faalt.

Ik ben zelf softwareontwikkelaar (alleen geen webontwikkelaar). Er zit iets in de paginasource die de reload veroorzaakt. Ik kan alleen niet vinden wat het is...

Bericht 8 van 17 (12.105 Weergaven)
door
Adviseur
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Het begin is er

Als er iets in de paginasource zit, dan hadden meer mensen er last van. 

Iets in jouw pc veroorzaakt een bug in de site. Anders had ik er ook wel last van.

Verder, ik ben van C, dus buiten het feit dat l en k absolute no-go variabele namen zijn. Of is dat gebruikelijk in javascript? En dat de call die jij aanwijst in een try&catch zit. Kan alleen de uitkomst en behandeling van de call een reload veroorzaken. Gezien er niets in de catch staat.

Maargoed, javascript is een totaal ander vakgebied.

Ik zou toch nog eens zoeken of het niet in jouw pc zit, maak voor de gein eens een nieuw account op je computer. Dan heb je waarschijnlijk een setje browser die helemaal default zijn.

Bericht 9 van 17 (12.100 Weergaven)
door
Allround expert
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Zilveren griffel

Dat er iets in de configuratie van mijn laptop de fout veroorzaakt is wel duidelijk.

Ik heb op het forum al meer meldingen met hetzelfde gedrag gezien, en niet bij allemaal is het probleem opgelost.

Wat ik wil weten is WAT nu dit gedrag kan veroorzaken. Het feit dat alledrie de grote browsers precies hetzelfde gedrag vertonen, is voor mij een indicatie dat het probleem ergens in de paginascripting wordt veroorzaakt. In plaats van een duidelijke foutmelding, wordt de pagina echter herladen. Dat helpt me niet om het probleem op te lossen/debuggen.

Of die javascript call nu echt het probleem veroorzaakt weet ik inderdaad niet zeker. De catch had ik ook gezien, maar de code is door het ontbreken van spaties en newlines niet echt leesbaar. Ik neem aan dat dat is gedaan om de downloadgrootte te verkleinen.

Ik heb de laptop pas een week. Alle accounts zijn nieuw en alle accounts laten hetzelfde probleem zien.

Bericht 10 van 17 (12.098 Weergaven)
door
Adviseur
  • Eerste post
  • Eerste kudo
  • Het begin is er
Beantwoorden

Welkom

Bij de KPN Community

Log in om je profiel te bekijken en te beheren, vragen te stellen en te beantwoorden, ideeën te delen en veel meer!

Inloggen met Facebook
Heb je nog geen account?
  • Praat mee over de blogs.
  • Help mee op het forum.
  • Denk mee in 'OnsKPN'.
Registreer nu
Auteurs met de meeste kudos
Gebruiker Aantal kudos
217
182
60
51