Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Sticky

4k Ultra HD ervaringen

Toon eerste bericht

1153 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Beste Marcia,

Ik waardeer enorm dat je telkens hier een reactie geeft en probeert ons op de hoogte te houden.

Maar ik zit eigenlijk niet meer op een reactie te wachten waarin wordt gemeld dat ze er hard mee bezig zijn en dat er binnenkort een firmware update komt. Want die verhalen horen we nu al maanden en zijn totaal ongeloofwaardig.

Ik wil gewoon zien als ik op een dag te de ontvanger aanzet dat er een nieuwe firmware is uitgerold. Waarin de bugs eruit zijn gehaald en dat wij ook gebruik kunnen maken van nieuwe diensten die de KPN tegenwoordig aanbied. Zodat de firmware helemaal up to date is.

En ik weet ook wel dat u daar niks aan kan doen en ook maar doorgeeft wat u te horen krijgt en daar afhankelijk van bent.

En wat mij dan ook nog stoort dat ik gisteravond een bericht op de ontvanger krijg dat ik 7 dagen in de gids kan terugkijken terwijl dat helemaal niet zo is.

Ik hoop dat de KPN nu eindelijk eens tot actie overgaat ipv van ons aan het lijntje te houden.
Reputatie 6
Badge +16
Bedankt hiervoor! Ik zal er rekening mee houden. Naar aanleiding van de vragen die ik gisteren gesteld:

@noble002 gaat worden teruggebeld over zijn probleem. We gaan kijken wat we voor je kunnen betekenen! Daarnaast hebben de collega's jullie signalen over HD/HD Glas nog verder in onderzoek genomen.

Ik besef dat jullie graag iets nieuws willen, content, firmware, ├╝berhaupt iets. Het kost best veel tijd en mankracht om iets te ontwikkelen wat uitgerold kan worden, we willen echt iets met jullie input doen en niet een half product leveren of maar halve verbeteringen doorvoeren. Daarom duurt het nu vrij lang. Wel is er nog eens benadrukt dat er informatie moet gaan komen.

Als laatste voor nu, Dreetje, wat betreft het 7 dagen in de gids kan terugkijken, deze melding kreeg je op je ontvanger? Daar ga ik ook naar laten kijken, ik weet daar het fijne niet van!
Reputatie 3
Badge
Marcia_ schreef:

Als laatste voor nu, Dreetje, wat betreft het 7 dagen in de gids kan terugkijken, deze melding kreeg je op je ontvanger? Daar ga ik ook naar laten kijken, ik weet daar het fijne niet van!

Ik denk dat de hele pilotgroep die melding heeft ontvangen, hier in ieder geval ook!
@noble002 gaat worden teruggebeld over zijn probleem. We gaan kijken wat we voor je kunnen betekenen!

Marcia heb toevallig vanmiddag ook zelf maar weer eens gebeld en er is een nieuwe ticket aangemaakt en ik ben hierover gebeld. Men is aan het onderzoeken en ik word vandaag of morgen nog teruggebeld.

Dan het berichtje wat Dreetje had op de ontvanger betreffende 7 dagen terug kijken dat bericht had ik ook gisteren op mijn ontvanger, maar werken helaas.
Reputatie 4
Badge +5
Zoals de anderen ook al aangeven, dit bericht ontving ik gisteravond op de ontvanger.
Reputatie 6
Ook hier dat bericht. Ik denk overigens dat dat bericht naar veel meer abonnees gegaan is, niet alleen naar deelnemers van de 4K Ultra-HD pilot. Het zijn wel alleen die deelnemers die vanuit de gids nog geen 7 dagen terug kunnen kijken en waarbij dat bericht dus eigenlijk niet afgeleverd had moeten zijn.
Reputatie 2
Badge
Ook hier dat bericht gister ontvangen!
Reputatie 1
Ook hier het bericht gehad en er wordt mij veel plezier toegewenst? voor iets wat ik nog niet kan gebruiken.:?:?
Reputatie 1
Gaan we nu allemaal melden dat we het berichtje hebben gehad? Want dan kan ik ook nog eeen duit in het zakje doen...

Volgens mj heeft Marcia_ dit al een aantal post terug aangegeven, dus de meerwaarde ontgaat mij volledig...
Reputatie 4
Men kan de ZXV niet kan uitsluiten van dit soort algemene berichten die voor alle stb's bedoeld zijn. Omdat de zxv nog steeds in pilot is en qua functies achterloopt slaat de melding bij ons de plank mis. Ik krijg b.v. de medling ook op mijn Arris die ook in een pilot zit.
Reputatie 3
Badge +3
In het bevindingen overzicht ( https://forum.kpn.com/bevindingen-overzicht-4k-ultra-hd-pilot-43/bevindingen-overzicht-4k-ultra-hd-pilot-424019 ) staat dat KPN de 4K@30Hz en 4K@60Hz bij de eerstvolgende update gaan verwijderen. Hier baal ik flink van! Mijn tv (Philips 49PUS9709) heeft moeite met een andere frequentie dan 30Hz. Het beeld bij 50Hz en 60Hz is super maar er ontstaat een felle groene lijn aan de rechterkant van het scherm (1 mm breed). Dit ligt aan de tv (ik heb het ook bij de nVidia Shield TV) maar Philips doet er niks aan, ook al is het bekend. Graag zou ik de 30Hz willen houden. Is dit mogelijk. Anders heb ik er eigenlijk niet meer zoveel aan, tenminste niet aan 4K. De zenders via HD Glas zijn met dit kastje overigens wel mooier.
Reputatie 4
Kun je dat niet verhelpen door een ander beeldformaat te selecteren op je tv? Beeldvullend, Breedbeeld 16:9, Scan only?
Reputatie 6
Badge +16
Goede vraag @Edwin_Merks! Ik ben tevens benieuwd naar het antwoord op de vraag die @Roko stelt.

Wat betreft het verschil tussen HD en HD Glas, wordt me het volgende verteld:

De huidige encoders zijn op HD tegenwoordig zo goed dat het kan voorkomen dat de extra bandbreedte voor HD Glas geen significant verschil geeft.
Wanneer wij testen doen is verschil waarneembaar, echter blijft dit subjectief en tevens afhankelijk van de kwaliteit van de aangesloten TV.

Wat betreft de melding over het terugkijken via de gids geeft @Roko inderdaad de uitleg die ik ook heb gekregen. We willen in de toekomst natuurlijk dat op alle boxen dezelfde firmware op hetzelfde moment uitgerold wordt en dus op iedereen deze melding van toepassing is.

@noble002 dank voor je reactie! Goed om te lezen dat er een ticket is aangemaakt. Hou je ons nog even op de hoogte?
@noble002 dank voor je reactie! Goed om te lezen dat er een ticket is aangemaakt. Hou je ons nog even op de hoogte?[/quote]

Bij deze dan maar even er was al een ticket die liep vanaf begin januari, nu weer een nieuwe ticket. Begin was goed, KPN belde eind van de middag al en iemand met kennis, met mij aan de lijn enkele zaken gechecked, toen zelfs mijn ontvanger uit mijn profiel gehaald en bij kpn een andere toegevoegd en gelukkig ook daar waren de kanalen weg. Toen moest men verder wat gaan uitzoeken dat zou te lang duren om aan de lijn te blijven dus werd me beloofd dat er dezelfde avond of de volgende dag teruggebeld zou worden.
En nu begrijpt iedereen het al het is nu vrijdag middag en nog geen belletje.
Alleen gisteren belde er een KPN-er die niets wist van bovenstaande en ook niets van UHD 4k dus die zou weer iemand anders laten bellen.
Gek dat ik hier helemaal niet meer verbaast over ben.
Reputatie 3
Badge +3
Roko schreef:

Kun je dat niet verhelpen door een ander beeldformaat te selecteren op je tv? Beeldvullend, Breedbeeld 16:9, Scan only?

Dat is helaas niet mogelijk als de tv 4K aangestuurd wordt. Wel met 1080P en lager.
Reputatie 4
Bij een online handleiding van een Philips tv las ik op pagina 56 dat er ook geavanceerde beeldinstellingen mogelijk zijn waarbij je het beeldformaat zelf kunt bepalen. Misschien is dat wel mogelijk.
Reputatie 6
Badge +16
@noble002 het leek veelbelovend, zeg maar.. ben je nog steeds niet opnieuw gebeld? Laat me even weten als je maandag nog niets gehoord hebt, dan ga ik er voor je achteraan natuurlijk.
Reputatie 3
Badge +3
Roko schreef:

Bij een online handleiding van een Philips tv las ik op pagina 56 dat er ook geavanceerde beeldinstellingen mogelijk zijn waarbij je het beeldformaat zelf kunt bepalen. Misschien is dat wel mogelijk.

Dat klopt. Die instelling is ook mogelijk maar zoals gezegd niet (greyed out) als de invoer 4K is.
Reputatie 2
@kpn hoe staan we ervoor met updates/upgrades?
Marcia_ schreef:

@noble002 het leek veelbelovend, zeg maar.. ben je nog steeds niet opnieuw gebeld? Laat me even weten als je maandag nog niets gehoord hebt, dan ga ik er voor je achteraan natuurlijk.

Marcia, eerst zelf nog een keer gebeld. Vriendelijke meneer aan de telefoon heeft me van alles verteld over de proef en dat de update er aan komt, en dat hij iemand laat terug bellen.
Helaas nog steeds niets gehoord. Terug bellen schijnt een groot probleem te zijn binnen KPN.
Reputatie 6
Badge +16
@delversp Nog niets nieuws!

@noble002 Ik zet er nog wat druk achter. Heel bijzonder dat je in eerste instantie niet gebeld bent, maar dat er ook nu nog niets gebeurd is. Hopelijk wordt er alsnog z.s.m. contact met je opgenomen. Laat het me weten!
Reputatie 3
Badge +3
En zo tikken de dagen, weken...en maanden weg... Fijn dat KPN zoveel waarde hecht aan de testers door ze voor te houden dat er "snel" een update komt waarvan we blij moeten zijn dat het nog in 2017 gaat gebeuren. Sorry...maar soms valt me de manier van technische kwaliteiten, communiceren en afspraken nakomen zo tegen...en het wordt maar niet beter.
Reputatie 4
Badge +5
Mocht die langverwachte update dan straks komen.

Dan moet die wel heel spectaculair zijn want er is zo lang en hard aan gewerkt.
Reputatie 3
Badge
Tja, als er dan zooo lang en zooo hard aan gewerkt is dan verwacht ik niet minder dan een update waarbij de STB ten minste van alle zenders, een ultra HD hologram midden in de kamer kan projecteren :D
Reputatie 6
M-a50 schreef:

Tja, als er dan zooo lang en zooo hard aan gewerkt is dan verwacht ik niet minder dan een update waarbij de STB ten minste van alle zenders, een ultra HD hologram midden in de kamer kan projecteren :D

Nee, alsjeblieft niet. 3D televisie is ook geflopt dus geen hologrammen! :P

De eerstvolgende firmware bevat fantastische functionaliteit: 4K Netflix. :)
Wel jammer dat ik die al heb op mijn televisie. :(

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P